امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
؟ چرخش آرمیچر
نویسنده پیام
babyy آفلاین
بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 3,095
موضوع‌ها: 141
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۷

تشکرها : 35081
( 26090 تشکر در 9068 ارسال )
ارسال: #1
؟ چرخش آرمیچر
سلام

فرض کنید یه آرمیچر داریم که داره میچرخه ، و مثلا به یه دنده متصل شده ؛ این احتمال وجود داره دنده گیر کنه ، و نزاره آرمیچر بچرخه ؛
راهی هست که بشه تشخیص داد آرمیچر داره میچرخه یا واستاده (گیر کرده) ؟؟

ممنون
۰۸-اردیبهشت-۱۳۸۸, ۱۴:۲۷:۳۱
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
t3r!p3000 آفلاین
         
*****

ارسال‌ها: 5,050
موضوع‌ها: 83
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۵

تشکرها : 34447
( 17423 تشکر در 5116 ارسال )
ارسال: #2
RE: ؟ چرخش آرمیچر
جریانش رو بگیر و اگه از حد مجاز بیشتر شد یعنی زیر فشاره و یا قفل کرده !

برای موتور های کوچک هم دو تا جریان بیان می شه :
جریان کار معمول ( مثلا 250 میلی آمپر )
جریان قفل ( مثلا 2 آمپر )

L298 هم خروجی واسه یه مقاومت و تست جریان داره .

من الان یه موتور DC کوچولو رو تست کردم اینطوری بود : 90 میلی آمپر در حال معمول و 780 میلی آمپر در حالت قفل . یکی دیگه رو هم تست کردم و اون 40 میلی آمپر در حالت معمول و 320 میلی آمپردر حالت قفل .
۰۸-اردیبهشت-۱۳۸۸, ۱۸:۳۰:۵۸
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : 1nafar, babyy, lord_viper, 1نفر
babyy آفلاین
بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 3,095
موضوع‌ها: 141
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۷

تشکرها : 35081
( 26090 تشکر در 9068 ارسال )
ارسال: #3
RE: ؟ چرخش آرمیچر
سلام

َبرای جریان AC چی ؟؟
۰۸-اردیبهشت-۱۳۸۸, ۲۰:۱۳:۵۱
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
1nafar غایب
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 1,195
موضوع‌ها: 91
تاریخ عضویت: فروردین ۱۳۸۷

تشکرها : 1577
( 4273 تشکر در 953 ارسال )
ارسال: #4
RE: ؟ چرخش آرمیچر
سلام
برای موتور های ac بزرگ از وسیله ای به نام بیمتال استفاده میشه (استاندارد )
برای این موتور ها هم موارد که علی اقا گفت برقراره شما باید با امپر متر ac موارد رو اندازه بگیرید
۰۹-اردیبهشت-۱۳۸۸, ۰۶:۳۹:۴۸
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : t3r!p3000, babyy, 1نفر
babyy آفلاین
بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 3,095
موضوع‌ها: 141
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۷

تشکرها : 35081
( 26090 تشکر در 9068 ارسال )
ارسال: #5
RE: ؟ چرخش آرمیچر
سلام

برفرض یه رباتی ساخته شده ؛ مثل ماشین ، اگه چرخ گیر کنه باید چکار کرد ؟؟
منظورم اینه که دیگه دستی نمیشه اندازه گرفت که دیگه ، واسه این مشکل از چه وسایلی استفاده میشه ؟؟
۰۹-اردیبهشت-۱۳۸۸, ۲۰:۳۱:۴۳
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
ilgar آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 843
موضوع‌ها: 17
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۷

تشکرها : 383
( 2597 تشکر در 855 ارسال )
ارسال: #6
RE: ؟ چرخش آرمیچر
یه مقاومت کوچولو مثلاً 1 اهم در مسیر جریان قرار بدین.وقتی طبق گفته های علی آقا جریان مثلاً از 50 میلی به 300 میلی تغییر کرد در پی اون افت ولتاژ هم رو مقاومت بیشتر میشه. این ولتاژو میتونید تقویتش کرده و با ولتاژ معمولی که در شرایط عادی انتظار داریم روش بیفته مقایسش کنید. به این ترتیب دیگه لازم نیست دستی اندازه بگیرید و بطور اتوماتیک میتونید به گیر کردن چرخا پی ببرید. این کارا رو هم(تقویت و مقایسه) میتونید با آپ امپ انجامشون بدین.

البته در خصوص بیمتال این مسأله رو مد نظر داشته باشید که بیمتالها رله های حرارتی هستن که در برابر اضافی جریان مسیر جریان رو قطع میکنن(مثل این فیوز های مینیاتوری). و برای کاری که شما تو ذهنتون دارین مناسب نیستن چون وقتی جریان زیاد شد عمل میکنند ومسیر جریانو قطع میکنند و بعد که جریان صفر هستش چون مشکلی احساس نمیکنند دوباره به حالت اول برمی گردند و جریان برقرار میشه و دوباره چون چرخا گیر کردن و جریان از حد تنظیم شده زیاده بیمتال عمل میکنه و بعد دوباره به حالت اول برمیگرده و این روند ادامه پیدا میکنه و دائماً نوسان ایجاد کرده و به تأسیساتتون صدمه میزنه.
۰۹-اردیبهشت-۱۳۸۸, ۲۳:۴۴:۲۶
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : t3r!p3000, babyy, 1nafar, reza555, 1نفر


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS