**قوانین مسابقات ایران اوپن 2010**
این اولین پست منه . امیدوارم خوشتون بیاد.
1. عرصه.
1.1. توضیحات :
1.1.1. ربات باید قادر به حل ماز به خودی خود ، با استفاده از دیوار
1.1.2. عرصه ، واحدی است. هر درس را می توان به عنوان یک اتاق "" در یک ساختمان. ماژول ها ممکن است قرار داده مجاور به یکدیگر (در همان سطح به صورت افقی) و یا ممکن است stacked عمودی را دارد. ماژول ها در همان سطح توسط hallways سطح متصل می شوند. ماژول ها در سطوح مختلف توسط راهروهای sloping یا سطح شیب دار متصل می شوند. سطح شیب دار را از شیب 25 درجه افقی تجاوز نمیکند ، و باید دیوار حداقل 300 میلی متر بالا داشته باشد.
1.2. ابعاد :
1.2.1. هر درس در حدود 1200 میلی متر تا 1200 میلی متر (47 سانتی متر با 47 اینچ شده است) [1200 میلی متر می تواند در 900 میلیمتر (47 اینچ با 36 اینچ)] ، با دیوار که در حدود 300 میلی متر (12 اینچ) بالا است.
1.2.2. دیوارها باید نور های رنگی (سفید و یا نزدیک به سفید) با سطح خوب Infrareds بازتاب.
1.2.3. Doorways بین اتاقها 300 میلی متر عرض.
1.3. طبقات :
1.3.1. طبقه از هر اتاق خواهد بود نور رنگ (سفید و یا نزدیک به سفید). طبقه ممکن است یا صاف و یا بافت دار (مثل مشمع کف اتاق و یا فرش) ، و ممکن است مراحل تا 3 میلی متر ارتفاع در بین ماژول های که می پیوندد. وجود خواهد داشت سوراخ (در حدود 5 میلی متر قطر) در کف ، برای چفت و بست دیوار.
1.3.2. به پایان می رسد مرده (کوچه بن sacs) به کف با رنگ تیره (سیاه و سفید ، و یا نزدیک به سیاه و سفید اند). 1.3.3. عرصه باید قرار داده به طوری که طبقه در سطح هستند.
1.4. مسیر :
1.4.1. وجود خواهد داشت یک مسیر ، تعیین شده توسط 300 میلی متر از دیوارهای بلند ، از جایی شروع می شود ربات به پایین سطح شیب دار. ربات باید این مسیر پیدا کنید.
1.4.2. ربات ممکن است دیوارها را حرکت اما باید به آنها صدمه بزند نه (به عنوان مثال می تواند دیوارها را لمس اما فشار آنها را از محل خارج نمی شود) استفاده کنند.
1.5. آوار :
1.5.1. بقایای ممکن است در هر نقطه از پیچ و خم قرار گرفته باشد (به جز در سطح شیب دار). بقایای ممکن است به صورت موانع اجتناب شود ، برجستگی های سرعت می باشد که باید بیش از رانده ، اشیا و یا کوچکتر است که می تواند بیش از رانده رانده و یا کنار گذاشته شود.
1.5.2. بقایای ممکن است از آجر ، بلوک ، وزن ، برجستگی های سرعت شامل (ساخته شده از 10 میلی متر لوله های پلاستیکی و یا dowel های چوبی نقاشی شده رنگ سفید) ، یا میله های چوبی کمتر از 3 میلیمتر در قطر (به عنوان مثال میله های کوکتل و یا کباب کباب).
1.6. قربانیان :
1.6.1. قربانیان خواهد شد منابع گرمکن الکتریکی و حرارتی مادون قرمز (هفت تیر) تابش (طول موج های بزرگتر از حدود 3 میکرون).
1.6.2. هر قربانی خواهد شد مساحت بزرگتر از 25 سانتی متر مربع داشته باشد.
1.6.3. قربانیان باید با رنگ یا پارچه پوشش داده شده تا اطمینان حاصل emissivity حرارتی بالا.
1.6.4. دمای سطح از قربانیان باید 45 درجه سانتی گراد تجاوز نکند (323 K).
1.6.5. قربانیان باید نزدیک کف قرار داده شده است ، بر روی هر دیوار.
2. کدوم.
2.1. حجم :
2.1.1. ارتفاع یک ربات باید 300 میلیمتر تجاوز نمیکند.
2.1.2. باید هر کدوم سنسور یا دستگاه دیگری را قادر می سازد که آن را به "نگاه کنید به" بیش از دیوار است. 2.1.3. رباتها به هر اندازه محدودیت های دیگر را نداشته باشند ، اما آنها باید وزن یا نیروی خود استفاده کنند به حرکت و یا تخریب دیوار.
2.2. کنترل :
2.2.1. رباتها باید بصورت خودگردان تحت کنترل.
2.2.2. رباتها باید به صورت دستی توسط انسان آغاز شده است.
2.2.3. ربات باید قادر باشد که به راحتی متوقف شود / مکث شده توسط انسان ، به منظور اجتناب از صدمه به پیچ و خم.
2.2.4. استفاده از کنترل از راه دور به صورت دستی ربات ممنوع است کنترل کنید.
2.2.5. بلوتوث کلاس 2 ارتباط بین روبات ها در عرصه ی همان مجاز است ، اما در همان ربات بین پردازنده های متعدد نیست.
2.2.6. هیچ نوع دیگری از ارتباط رادیویی مجاز است. روبات که هر نوع دیگر از ارتباطات رادیویی در هیئت مدیره (که آیا در طول مسابقه از آن استفاده نمی شده است) رد صلاحیت خواهد شد.
2.3. ساخت و ساز :
2.3.1. هر کیت ربات یا بلوک های ساختمان (اعم از بازار در دسترس است و یا ساخته شده از سخت افزاری خام) ممکن است مورد استفاده قرار گیرد ، تا زمانی که ربات تحت نظر و موافق با محدودیت های بالا ، و طراحی و ساخت و ساز خود را عمدتا و اساسا کار اصلی دانش آموزان (نگاه کنید به بخش 2.5. در زیر).
2.3.2. هر کدام به صورت تجاری تولید کیت ربات است که به طور مشخص حل ماز '' یا 'ربات نجات' به بازار عرضه شده است به احتمال زیاد رد صلاحیت می شود مگر اینکه تغییرات قابل توجهی را به هر دو طراحی مکانیکی و نرم افزار آن ساخته شده است. اگر هر گونه شکی به acceptability به عنوان یک محصول تجاری خاص وجود دارد ، باید به تایید شرکت کنندگان از بین المللی نجات RoboCupJunior کمیته فنی چند ماه قبل از هر مسابقه بدست آوردن. برگزار کنندگان تمام خواهد شد سوالات را با حد اعلی حفظ حریم خصوصی ، برخورد خواهد کرد و جزئیات را به هیچ شخص ثالثی آزادی نیست.
2.4. تیم :
2.4.1. در هر دور ، کدوم پست مستقر شده است که باید از وظایف خود را انجام خودگردان. (در برخی از مسابقات بین المللی ، این حکومت می تواند بار به طوری که دو یا بیشتر از روباتهای مستقر هستند و با یکدیگر باید در انجام وظیفه همکاری کنند. اتمام آییننامه برای مسابقه.)
2.5. بازرسی :
2.5.1. روبات توسط یک هیئت داوران قبل از شروع مسابقه و در بررسی بار دیگر در طول رقابت برای اطمینان حاصل شود که آنها با تمام محدودیت های بالا توضیح داده شد منطبق هستند.
2.5.2. این مسئولیت تیم است تا خود را دوباره رباتها - بازرسی اگر تغییرات به آنها در هر زمان و در طول مسابقه ساخته شده است.
2.5.3. دانش آموزان خواسته خواهد شد که برای توضیح عمل خود را از روبات ، به منظور تایید کنید که ساخت و ساز و از کدوم برنامه نویسی هستند کار خود هستند.
2.5.4. دانش آموزان خواسته خواهد شد که سوالاتی در ارتباط با تلاش های آماده سازی خود را ، و ممکن است خواسته شده برای پاسخ به نظرسنجی ها و شرکت در ضبط کلیپ های مصاحبه برای مقاصد پژوهشی.
2.6. نقض :
2.6.1. هر گونه تخطی از قوانین بازرسی خواهد شد که روبات های رقیب تا اصلاحات عملی هستند جلوگیری می کند.
2.6.2. تغییرات باید در برنامه زمانی که از مسابقات و تیم ساخته می شود باید در حالی که مسابقات بازی سازی تغییر و تاخیر نیست.
2.6.3. اگر ربات نتواند با تمام محدودیت (حتی با اصلاح) منطبق است ، آن را از آن دور خواهد شد (ولی نه از مسابقه) رد صلاحیت شده باشد.
2.6.4. اگر کمک مربی بیش از حد ، و یا کار بر روی ربات وجود نداشته باشد ، اساسا کار اصلی را با دانش آموزان ، سپس تیم خواهد شد از مسابقه رد صلاحیت شود.
3. بازی کنید.
3.1. پیش از برپایی دور :
3.1.1. در صورت امکان ، برای دسترسی به رقبا عمل عرصه را برای کالیبراسیون ، تست و تنظیم را در طول مسابقه.
3.1.2. برگزار کنندگان خواهد شد اجازه می دهد تلاش برای هر 2 دقیقه از زمان راه اندازی در عرصه رقابت را برای هر تیم قبل از هر کدام از آنها دور کنند. اشاره : شرکت کنندگان باید آگاه باشند که ممکن است بوجود می آیند که در آن شرایط با این شرایط نمی تواند دیدار کرد ، و بنابراین آنها باید وارد آماده ام تا با شرایطی که کمتر از حالات بسیار ایده آل هستند.
3.2. طول دوره :
3.2.1. ربات داده خواهد شد و حداکثر زمان 8 دقیقه برای تکمیل درس می کند. زمان برای هر دور خواهد شد توسط داور داشت.
3.3. شروع بازی :
3.3.1. برای شروع ، ربات در محل شروع خود را در اتاق اول قرار داده شده است ، آن گونه که توسط داور نشان می دهد.
3.3.2. تیم ها که برای آنها در اواخر زمان با شروع به گرد جریمه خواهد شد. زمان شروع خواهد شد آشکارا در اطراف محل برگزاری فرستاده شده در تاریخ.
3.4. انسان :
3.4.1. به طور کلی ، جنبش ربات توسط انسان ها قابل قبول نیست.
3.4.2. انسانها می توانند به روبات ها تنها زمانی که گفت : برای این کار توسط داور حرکت می کند.
3.4.3. قبل از شروع هر دور ، تیم های باید تعیین یک انسان که به عنوان "کاپیتان" عمل می کنند ، و مجاز به حرکت ربات ، بر اساس مقررات اعلام کرد و به عنوان داور توسط هدایت میشود.
3.4.4. اعضای تیم های دیگر (و هر تماشاگر) در مجاورت عرصه نجات هستند برای ایستادن ، حداقل 150 سانتی متر (حدود 60 اینچ) به دور از عرصه ی ربات خود را در حالی که فعال است ، مگر آن که در غیر این صورت توسط داور هدایت میشود.
3.4.5. محدودیت سن :
لیگ های اولیه : از همه دانش آموزان متعلق به تیم باید 14 ساله یا جوانتر در تاریخ 1 ژوئیه 2010. (10th تیر 1389)
لیگ های ثانویه : از همه دانش آموزان متعلق به تیم باید 18 ساله یا جوانتر در تاریخ 19 مارس 2010. (29th اسفند 1388)
آن را برای تمام دانش آموزان لازم است برای آوردن گذرنامه خود ، کارت شناسایی (Shenasnameh) ، و یا کارت ملی (کارت ملی الکترونیکی -) برای چک کردن در در روز اول مسابقات.
3.5. نمره :
3.5.1. روبات ها هستند 20 امتیاز برای هر قربانی "" که در عرصه ی شناسایی پاداش. برای شناسایی قربانی ، یک ربات باید از یک لامپ فلاش و در خارج به مدت دو ثانیه در حالی که در ظرف مدت 100 میلیمتر است که از قربانی است.
3.5.2. روبات ها هستند 10 امتیاز برای هر اتاق (گروه 4 از 4 توسط مربعات پاداش) که صلیب. 3.5.3. روبات ها هستند 20 امتیاز برای موفقیت مذاکرات بر سر یک سطح شیب دار بدون هیچ گونه کمک در اولین تلاش پاداش ، اما تنها 10 امتیاز برای مذاکره با موفقیت آن را در تلاش دوم و سوم.
3.5.4. رباتها هستند 5 امتیاز برای ساختن هویت کاذب قربانی penalized.
3.5.5. روبات ها هستند 10 امتیاز برای بودن بیش از یک مربع سیاه و سفید برای بیش از 5 ثانیه penalized. 3.5.6. روبات ها هستند 20 امتیاز برای هر یک از فقدان پیشرفت penalized (نگاه کنید به بخش 3.6).
3.5.7. روابط در نمره خواهد شد و بر اساس زمان گرفته شده توسط هر یک از ربات برای تکمیل دوره حل و فصل خواهد شد.
3.6. فقدان پیشرفت :
3.6.1. فقدان پیشرفت زمانی اتفاق می افتد اگر یک ربات گیر است و یا متوقف در محل یکسان برای بیش از 10 ثانیه صورت گرفت.
3.6.2. اگر ربات خط از دست می دهد و یا کمر به مذاکره مناسب یک قطعه زباله از آن باید به شروع از اتاق برگردانده می شود (و در این فرآیند وارد امدن 20 - مجازات نقطه). اگر در طول تلاش سوم در یک اتاق است فقدان پیشرفت وجود دارد ، کاپیتان تیم می توانید انتخاب کنید به حرکت ربات را به انتهای اتاق برای ادامه به بعد.
3.6.3. تیم منتخب دور ممکن است در اوایل اگر از فقدان پیشرفت توسط ربات معیوب ناشی از این است که توقف کنید. تیم اهدا خواهد شد همه امتیازات بدست آمده تا کنون.
4. در حل مشکلات.
4.1. داور :
4.1.1. در طی بازی ، تصمیمات داور نهایی هستند.
4.2. روشن شدن قاعده :
4.2.1. روشن ممکن است توسط حکومت از اعضای بین المللی نجات RoboCupJunior کمیته فنی ساخته شده باشد.
4.3. شرایط ویژه :
4.3.1. تغییرات در قوانین به ویژه برای شرایط خاص مانند مشکلات پیش بینی نشده و یا از قابلیت های کدوم تیم اجازه می دهد ، ممکن است در زمان مسابقه موافقت کرده باشد ، مشروط بر اکثریت شرکت کنندگان موافق هستم.
5. گامباس.
5.1. گزارش :
5.1.1. هر دو تیم باید ارائه الکترونیکی (به عنوان مثال ، در پاورپوینت سال تولید و یا فرمت فلش) و پوستر (تقریبا اندازه A3) مستند طراحی ، ساخت و ساز و برنامه نویسی از ربات خود را به ارمغان بیاورد.
5.1.2. سخنرانیها و پوسترها به به قضات در طی مصاحبه ای برنامه ریزی شده است نشان داده شده است ، قبل از اینکه برای تیم های مشاهده شده توسط دیگر کاربران و بازدید عمومی قرار داده است.
5.1.3. ارائه اطلاعات در مورد باید تیم را فراهم کند و چگونه آنها را برای RoboCupJunior آماده کرده است. نواحی که می تواند تحت پوشش عبارتند از :
5.1.3.1. نام تیم ؛
5.1.3.2. بخش (اولیه یا ثانویه) ؛
5.1.3.3. نام اعضای تیم و (شاید) یک عکس از اعضای تیم ؛
5.1.3.4. تیم کشور و محل سکونت در داخل کشور ؛
5.1.3.5. تیم مدرسه و منطقه ؛
5.1.3.6. تصاویری از ربات در دست توسعه ؛
5.1.3.7. اطلاعات مربوط به ربات ، از جمله نقشهها ، طرحها و نمونه های مکانیکی از کد ؛
5.1.3.8. هر ویژگی جالب یا غیر معمولی از کدوم ؛
5.1.3.9. چه تیم امیدوار است تا در رباتیک دست یابد.
5.1.4. داوران ارائه خواهد شد مورد بحث و بررسی مطالب با اعضای تیم است.
5.1.5. رقبا هستند درخواست شده برای ارائه نسخه های دیجیتالی و پوستر ، ارائه کنند. 5.1.6. جوایز کسب شده می تواند به تیم های سخنرانی برجسته اعطا می شود.
5.2. به اشتراک گذاری :
5.2.1. تیم ها تشویق می شوند تا یکی از پوسترهای نمایش دیگر و سخنرانیها.
6. از دوستان.
6.1. بازی های منصفانه :
6.1.1. ربات که باعث تکرار آگاهانه و یا صدمه به عرصه ی رد صلاحیت خواهد شد.
6.1.2. انسان که باعث دخالت عمدی با روبات و یا صدمه به عرصه ی رد صلاحیت خواهد شد.
6.1.3. این است انتظار می رود که هدف از تمام تیم ها است در آن شرکت نسبتا.
6.2. رفتار :
6.2.1. شرکت کنندگان باید از افراد دیگر و روبات آنها متوجه می شود که حرکت در اطراف محل برگزاری مسابقه.
6.2.2. شرکت کنندگان به مناطق نه را وارد کنید راه اندازی لیگ های دیگر (و یا تیم دیگر ، مگر آن که صریحا دعوت به انجام این کار را با اعضای تیم.
6.2.3. مشارکت کنندگانی که بی ادبی کردن ممکن است خواسته می شود تا ساختمان را ترک می شود و خطر از مسابقه رد صلاحیت شده.
6.2.4. این قوانین را در اختیار از داوران ، مقامات رسمی ، برگزارکنندگان مسابقات و مقامات محلی اجرای قانون اجرا خواهد شد.
6.3. مربیان :
6.3.1. مربیان (معلمین ، والدین ، chaperones و اعضای دیگر تیم بزرگسالان) در منطقه دانش آموز کار مجاز نیست.
6.3.2. صندلی کافی برای مربیان عرضه می باشد. در ظرفیت های نظارت در سراسر منطقه کار دانش آموز باقی می ماند.
6.3.3. مربی به تعمیر نمی شود و یا در ربات برنامه نویسی روبات از دانش آموزان شرکت کنید. 6.3.4. مربی دخالت یا تصمیم گیری روبات ها با داور خواهد شد در نتیجه هشدار در وهله اول. اگر این تکرارها ، این تیم خواهد شد که خطر رد صلاحیت شده.
6.4. به اشتراک گذاری :
6.4.1. درک شده است که بخشی از جهان مسابقات روبوکاپ این است که پیشرفت های تکنولوژیکی و هر برنامه آموزشی باید با سایر شرکت کنندگان پس از مسابقه گذاشته خواهد شد.
6.4.2. هر گونه تحولات ممکن است در وب سایت RoboCupJunior می شود پس از این رویداد منتشر کرده است. 6.4.3. این furthers رسالت RoboCupJunior به عنوان یک ابتکار آموزشی.
6.5. روح :
6.5.1. انتظار میرود که همه شرکت کنندگان (توزیع های مبتنی بر دانش آموزان و مربیان) به ماموریت RoboCupJunior احترام بگذارند.
6.5.2. داوران و مقامات ظرف روح از رویداد عمل می کنند. 6.5.3. این نیست که آیا شما برنده شوید و یا از دست بدهد ، اما چه مقدار از یادگیری است که به حساب میآیند!
Junior Rescue Sec. League-Rescue B
Acc. to RCJ 2010 rescue rules
Prepared by the esteemed TC members of the RCJ rescue
1. Arena.
1.1. Description:
1.1.1. A robot must be able to solve the maze by itself, using the walls
1.1.2. The arena is modular. Each module can be thought of as a "room" in a building. Modules may be placed adjacent to each other (on the same level horizontally) or may be stacked vertically. Modules on the same level are connected by level hallways. Modules on different levels are connected by a sloping hallway or ramp. A ramp will not exceed an incline of 25 degrees from the horizontal, and must have walls at least 300 mm high.
1.2. Dimensions:
1.2.1. Each module is approximately 1200 mm by 1200 mm (47 inches by 47 inches) [could be 1200 mm by 900 mm (47 inches by 36 inches)], with walls that are approximately 300 mm (12 inches) high.
1.2.2. The walls should have a light colour (white or close to white) with a good Infrareds Reflection level.
1.2.3. Doorways between rooms are 300 mm wide.
1.3. Floor:
1.3.1. The floor of each room will be a light colour (white, or close to white). The floor may be either smooth or textured (like linoleum or carpet), and may have steps of up to 3 mm in height at joins between modules. There will be holes (about 5 mm diameter) in the floor, for fastening the walls.
1.3.2. Dead ends (cul-de-sacs) will have a floor with a dark colour (black, or close to black). 1.3.3. The arena should be placed so that the floors are level.
1.4. Path:
1.4.1. There will be a path, defined by 300 mm high walls, from the place where the robot starts to the bottom of the ramp. The robot must find this path.
1.4.2. The robot may utilize the walls to navigate but must not damage them (i.e. it can touch the walls but not push them out of place).
1.5. Debris:
1.5.1. Debris may be located anywhere in the maze (except on the ramp). Debris may take the form of obstacles to be avoided, speed bumps that should be driven over, or smaller objects that could be driven over or pushed aside.
1.5.2. Debris may consist of bricks, blocks, weights, speed bumps (made from 10 mm plastic pipe or wooden dowel painted white), or wooden sticks less than 3 mm in diameter (e.g. cocktail sticks or kebab skewers).
1.6. Victims:
1.6.1. Victims will be electrically heated sources of thermal infrared (TIR) radiation (wavelengths greater than about 3 microns).
1.6.2. Each victim will have a surface area greater than 25 sq cm.
1.6.3. Victims must be coated with paint or fabric to ensure a high thermal emissivity.
1.6.4. The surface temperature of victims must not exceed 45ºC (323 K).
1.6.5. The victims should be placed near the floor, on any wall.
2. Robot.
2.1. Size:
2.1.1. The height of a robot must not exceed 300 mm.
2.1.2. A robot must not have any sensor or other device that enables it to „see‟ over the walls. 2.1.3. Robots will not have any other size restrictions, but they must not use their weight or force to move or destroy walls.
2.2. Control:
2.2.1. Robots must be controlled autonomously.
2.2.2. Robots must be started manually by humans.
2.2.3. Robots should be able to be easily stopped/paused by humans, in order to avoid damage to the maze.
2.2.4. The use of a remote control to manually control the robot is not allowed.
2.2.5. Bluetooth Class 2 communication between robots in the same arena is permitted, but not between multiple processors on the same robot.
2.2.6. No other form of radio communication is allowed. Robots that have any other form of radio communication on board (whether or not it is used during the competition) will be immediately disqualified.
2.3. Construction:
2.3.1. Any robot kit or building blocks (either available on the market or built from raw hardware) may be used, as long as the robot complies with the above constraints, and its design and construction are primarily and substantially the original work of the students (see section 2.5. below).
2.3.2. Any commercially produced robot kit that is specifically marketed as a 'maze solver' or 'rescue robot' is likely to be disqualified unless significant modifications have been made to both its mechanical design and software. If there is any doubt as to the acceptability of a particular commercial product, participants must obtain approval from the International RoboCupJunior Rescue Technical Committee several months prior to any competition. Organizers will treat all inquiries with the utmost privacy, and will not release details to any third parties.
2.4. Team:
2.4.1. In each round, a single robot is deployed which must perform its tasks autonomously. (In certain international competitions, this rule can be modified such that two or more robots are deployed together and have to cooperate in fulfilling the task. Check the bylaws for the competition.)
2.5. Inspection:
2.5.1. The robots will be examined by a panel of referees before the start of the tournament and at other times during the competition to ensure that they comply with all of the constraints described above.
2.5.2. It is the responsibility of teams to have their robots re-inspected if modifications are made to them at any time during the tournament.
2.5.3. Students will be asked to explain the operation of their robot, in order to verify that the construction and programming of the robot are their own work.
2.5.4. Students will be asked questions about their preparation efforts, and may be requested to answer surveys and participate in video-taped interviews for research purposes.
2.6. Violations:
2.6.1. Any violations of the inspection rules will prevent that robot competing until modifications are effected.
2.6.2. Modifications must be made within the time schedule of the tournament and teams must not delay tournament play while making modifications.
2.6.3. If a robot fails to comply with all constraints (even with modification), it will be disqualified from that round (but not from the tournament).
2.6.4. If there is excessive mentor assistance, or the work on the robots is not substantially original work by the students, then the team will be disqualified from the tournament.
3. Play.
3.1. Pre-round setup:
3.1.1. Where possible, competitors will have access to practice arenas for calibration, testing and tuning throughout the competition.
3.1.2. Organizers will make every effort to allow 2 minutes of setup time on the competition arenas for each team before each of their rounds. Hint: Participants should be aware that situations may arise where these conditions cannot be met, so they should arrive prepared to cope with conditions that are less than ideal.
3.2. Length of round:
3.2.1. Robots will be given a maximum time of 8 minutes to complete the course. The time for each round will be kept by the referee.
3.3. Start of play:
3.3.1. To begin, the robot is placed at its starting location in the first room, as indicated by the referee.
3.3.2. Teams that are late for their starting time will forfeit the round. Start times will be posted prominently around the venue.
3.4. Humans:
3.4.1. In general, movement of robots by humans is not acceptable.
3.4.2. Humans can move robots only when told to do so by the referee.
3.4.3. Before the start of each round, teams should designate one human who will act as "captain", and be allowed to move the robot, based on the stated rules and as directed by the referee.
3.4.4. Other team members (and any spectators) within the vicinity of the rescue arena are to stand at least 150 cm (approximately 60 inches) away from the arena while their robot is active, unless otherwise directed by the referee.
3.4.5. Age restriction:
Primary leagues: All students belonging to a team must be 14 years old or younger on July 1, 2010. (10th of Tir 1389)
Secondary leagues: All students belonging to a team must be 18 years old or younger on March 19, 2010. (29th of Esfand 1388)
It is necessary for all students to bring their passport, ID card (Shenasnameh), or National card (Cart-e-Melli) for checking in on the first day of the competitions.
3.5. Scoring:
3.5.1. Robots are rewarded 20 points for each “victim” that they identify in the arena. To identify a victim, a robot must flash a lamp on and off for two seconds while it is within 100 mm of that victim.
3.5.2. Robots are rewarded 10 points for each room (group of 4 by 4 squares) that they cross. 3.5.3. Robots are rewarded 20 points for successfully negotiating a ramp without any assistance on the first attempt, but only 10 points for successfully negotiating it on the second or third attempt.
3.5.4. Robots are penalized 5 points for making false victim identification.
3.5.5. Robots are penalized 10 points for being over a black square for longer than 5 seconds. 3.5.6. Robots are penalized 20 points for each lack of progress (see section 3.6).
3.5.7. Ties in scoring will be resolved on the basis of the time taken by each robot to complete the course.
3.6. Lack of Progress:
3.6.1. Lack of progress occurs if a robot is stuck or stopped at the same place for longer than 10 seconds.
3.6.2. If a robot loses the line or fails to appropriately negotiate a piece of debris, it must be returned to the start of the room (and in the process incur a 20-point penalty). If during the third attempt at a room there is a lack of progress, the team captain can choose to move the robot to the end of the room to continue onwards.
3.6.3. A team may elect to stop the round early if the lack of progress is caused by a faulty robot. The team will be awarded all points achieved thus far.
4. Conflict resolution.
4.1. Referee:
4.1.1. During game play, the referee's decisions are final.
4.2. Rule clarification:
4.2.1. Rule clarification may be made by members of the International RoboCupJunior Rescue Technical Committee.
4.3. Special circumstances:
4.3.1. Specific modifications to the rules to allow for special circumstances, such as unforeseen problems and/or capabilities of a team's robot, may be agreed to at the time of the tournament, provided a majority of the contestants agree.
5. Documentation.
5.1. Reporting:
5.1.1. Each team must bring an electronic presentation (e.g., in PowerPoint, PDF or Flash format) and a poster (approximately A3 size) documenting the design, construction and programming of their robot.
5.1.2. Presentations and posters are to be shown to the judges during the scheduled interview, before being put up for viewing by other teams and the visiting members of the public.
5.1.3. The presentation should provide information about the team and how they prepared for RoboCupJunior. Areas that could be covered include:
5.1.3.1. Team name;
5.1.3.2. Division (primary or secondary);
5.1.3.3. Team members' names and (perhaps) a picture of the team members;
5.1.3.4. Team's country and location within country;
5.1.3.5. Team's school and district;
5.1.3.6. Pictures of the robot under development;
5.1.3.7. Information about the robot, including schematics, mechanical drawings and samples of code;
5.1.3.8. Any interesting or unusual features of the robot;
5.1.3.9. What the team hopes to achieve in robotics.
5.1.4. Judges will review the presentation and discuss the contents with team members.
5.1.5. Competitors are requested to provide digital versions of their presentation and poster. 5.1.6. Prizes may be awarded to teams with outstanding presentations.
5.2. Sharing:
5.2.1. Teams are encouraged to view one another's posters and presentations.
6. Code of Conduct.
6.1. Fair Play:
6.1.1. Robots that cause deliberate or repeated damage to the arena will be disqualified.
6.1.2. Humans that cause deliberate interference with robots or damage to the arena will be disqualified.
6.1.3. It is expected that the aim of all teams is to participate fairly.
6.2. Behaviour:
6.2.1. Participants should be mindful of other people and their robots when moving around the tournament venue.
6.2.2. Participants are not to enter setup areas of other leagues or other teams, unless expressly invited to do so by team members.
6.2.3. Participants who misbehave may be asked to leave the building and risk being disqualified from the tournament.
6.2.4. These rules will be enforced at the discretion of the referees, officials, tournament organizers and local law enforcement authorities.
6.3. Mentors:
6.3.1. Mentors (teachers, parents, chaperones and other adult team members) are not allowed in the student work area.
6.3.2. Sufficient seating will be supplied for mentors to remain in a supervisory capacity around the student work area.
6.3.3. Mentors are not to repair robots or be involved in programming of students' robots. 6.3.4. Mentor interference with robots or referee decisions will result in a warning in the first instance. If this recurs, the team will risk being disqualified.
6.4. Sharing:
6.4.1. An understanding that has been a part of world RoboCup competitions is that any technological and curricular developments should be shared with other participants after the tournament.
6.4.2. Any developments may be published on the RoboCupJunior website after the event. 6.4.3. This furthers the mission of RoboCupJunior as an educational initiative.
6.5. Spirit:
6.5.1. It is expected that all participants (students and mentors alike) will respect the RoboCupJunior mission.
6.5.2. The referees and officials will act within the spirit of the event. 6.5.3. It is not whether you win or lose, but how much you learn that counts!
ببخشید اگه مبهم بود چون با گوگل ترجمه شده.