امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
نویسنده پیام
فروم باز آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 480
موضوع‌ها: 122
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷

تشکرها : 321
( 107 تشکر در 72 ارسال )
ارسال: #1
کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
با سلام خدمت بچه های گل ایران ویج
من یه موتور مثلا یک چهارم اسب با دور 3000 دارم میخواستم بدونم با گیر بکس میشه قدرت و دور موتور رو افزایش بدم ؟
مثلا تو خروجی یه وسیله که به 1 اسب نیرو و مثلا 4000 دور احتیاج داره رو راه بندازه؟
اکه میشه مشخصات یه گیر بکس مشابه رو بهم بگید

با تشکر.

--------------------
علی شیرمحمدی
--------------------
۱۹-تير-۱۳۹۰, ۰۹:۲۴:۳۴
ارسال‌ها
پاسخ
mostafa_naderi غایب
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 145
موضوع‌ها: 14
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۸

تشکرها : 474
( 320 تشکر در 119 ارسال )
ارسال: #2
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
تغییر گشتاور به معنی این نیست که اسب زیاد میشه اگه موتور شما 1/4 اسبه تا آخر همونه کمتر میشه بیشتر نمیشه
شما با گیرباکس میای سرعت و گشتاور و تغییر میدی!!
اگه اینجوری بود یه آرمیچر با یه گیرباکس میزاشتن رو پراید باهاش سرعت لامبورگینی میرفتن!!

اگه 1 اسب می خوای تو خروجی باید یه موتور 1.5 اسب بگیری با گیرباکس به اوون دور و گشتاوری که می خوای برسونیش معمولا گیرباکس ها 10 ٪ اتلاف دارن

۱۹-تير-۱۳۹۰, ۱۱:۰۵:۲۶
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : reza555, rdscience, رسول, فروم باز, h0x00i, ram3di
rdscience آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 183
موضوع‌ها: 17
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۹۰

تشکرها : 479
( 298 تشکر در 111 ارسال )
ارسال: #3
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
دوست عزيز سلام

موتور شما يه حداكثر توان ثابت نامي داره ( حداكثر توانتون از رابطه زير مي تونيد حساب كنيد ) و تحت هيچ شرايطي نمي تونيد توان بيشتري از اون بگيريد

کد:
VI = T*W+I^2R = TW+IR T/K=توان موتور الكتريكي
T=KI
I^2R= توان اتلافي
V= ولتاژ اعمالي
R= مقاومت
I= جريان محرك
W= سرعت موتور / راديان بر ثانيه/
T= گشتاور
K= ثابت موتور
بنابر اين طبق مثال خودتان اگر توان موتورتان حدود 185 وات باشه براي افزايش گشتاور بايد يه گيربكس كاهنده 4:1 بذاريد يعني وروديش 3000 دور بر دقيقه و خروجيش 750 rpm باشه و براي افزايش سرعت هم بايد يه گيربكس افزاينده1:1.33overdrive بذاريد يعني 3000 ورودي و4000 خروجي و اين دو را مي توان همانند گيربكس اتومبيل با كلاچ قطع و به ديگري انتقال داد و مسلما هر دو به طور همزمان امكان ندارد
تنها راه افزايش توان موتور به حداقل حدود 745 وات ( يك اسب ) و يا كاهش توان مصرفي است
اميدوارم كه جوابتون را درست داده باشم اگه سوالي بود در خدمتم
موفق تر از قبل باشي

كسي را كه آماده آموختن است تعليم ندادن، انساني را به هدر دادن است، كسي را كه آماده آموختن نيست تعليم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر مي دهد و نه سخن را

وبلاگ خودموني
۱۹-تير-۱۳۹۰, ۱۱:۳۷:۲۸
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : reza555, رسول, فروم باز, h0x00i, ram3di
فروم باز آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 480
موضوع‌ها: 122
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷

تشکرها : 321
( 107 تشکر در 72 ارسال )
ارسال: #4
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
ببینید من این فکر رو میکنم و نمیدونم اصطلاحا بهش چی میکن آخه کار من مکانیک و کار با گیر بکس نیست با یه مثال برداشتم از گیربکس رو بهتون میگم و ممنون میشم راهنماییم کنید.
مثلا موتور همون پراید
نمیتونه مستقیم ماشین رو راه بندازه پس باید یه گیر بکس باشه تا
اول قدرت رو زیاد کنه و دور براش مهم نیست چون فقط میخواد راه بیفته (دنده 1)
دنده 2 قدرتش از دنده قبلی پایین تره ولی دورش بیشتره که باعث میشه سرعت ماشین بره بالا
و همین طور دنده ای دیگه که هرچی دنده بره بالاتر دور خروجی بیشتر میشه.
من نمیگم که گیر بکس همزمان قدرت و سرعت رو زیاد میکنه ولی کل این پروسه ای که براتون نوشتم باعث میشه هم سرعت و هم قدرت موتور در خروجی تغییر کنه و بیشتر بشه
قدرت رو در دنده های کمتر برای راه اندازی جسم سنگین بیشتر میکنه و سرعت رو در دنده های بالاتر برای وقتی که این جسم راه افتاد بیشتر میکنه درسته هم زمان نیست ولی عملا هر دوی اینها داره انجام میشه
این برداشت من از گیر بکس بود
حالا من این رو برای ماشین نمیخوام برای یه چیزی مثل آسیاب که ثابته و می چرخه میخوام.

اگه برداشتم درسته مشخصات یه گیر بکسی که بتونه قدرت رو تقریبا 3 برابر و سرعت رو حدودا همون سه برابر بکنه رو برام بنویسید

بازم تاکید میکنم همزمان بودنش برام مهم نیست مهم اینه که وسیله ای که میخوام به خروجی وصل کنم راه بیفته و یواش یواش با تعویض دنده سرعتش رو به یه سرعت ثابتی برسونم

با تشکر.

--------------------
علی شیرمحمدی
--------------------
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹-تير-۱۳۹۰, ۱۳:۵۶:۳۱، توسط فروم باز.)
۱۹-تير-۱۳۹۰, ۱۳:۵۱:۳۸
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : ram3di
rdscience آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 183
موضوع‌ها: 17
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۹۰

تشکرها : 479
( 298 تشکر در 111 ارسال )
ارسال: #5
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
فروم باز جان حالا شد
ساده ترين و كارامدترين گيربكسي كه بدرد كار شما ميخوره گيربكسهاي cvt هست ( طرح لئوناردو داوینچی ) از همه مهمتر اينه كه نسبت تبديلش پيوسته هست يعني گيربكس 100 درصد اتوماته كه نمونه سادشو تو موتورهاي براوو و گازي هم مي توني ببيني
http://www.parsikhodro.com/search.htm?cx...q=cvt#1016
http://www.4shared.com/document/0IxirdoQ...missi.html

با توجه به تبديل سه برابري كه مي خواستي يه طرح خوشكل هم كشيدمWhistle
http://www.4shared.com/photo/TK8MIOv-/cvt1.html
شرمنده اگه كتيا يا ساليد داشتم خوشكلتر هم ميشد !
وقتي تسمه در ابتداي كورسه ( سرعت صفر ) نسبت تبديلش 3:1 هست يعني 3 برابر قدرت خروجي بيشتر در نيمه كورس تبديل قرار ميگيره نسبتش 1:1 هست و در انتهاي كورس نسبتش 1:3 يعني 3 برابر خروجي سرعت بيشتر از موتور
البته اين نكته را داشته باش كه حداكثر تواني كه يه گيربكس معمولي دنده اي چند سرعته ميتونه انتقال بده خيلي بيشتر از اين گيربكس با همان سايز و اندازه هست
اگه يكم خلاقيت نشون بدي ميتوني خودتم بسازي
پاينده باشي

كسي را كه آماده آموختن است تعليم ندادن، انساني را به هدر دادن است، كسي را كه آماده آموختن نيست تعليم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر مي دهد و نه سخن را

وبلاگ خودموني
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹-تير-۱۳۹۰, ۱۸:۲۹:۴۶، توسط rdscience.)
۱۹-تير-۱۳۹۰, ۱۷:۵۶:۳۹
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : رسول, h0x00i, فروم باز, ram3di
فروم باز آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 480
موضوع‌ها: 122
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷

تشکرها : 321
( 107 تشکر در 72 ارسال )
ارسال: #6
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
ممنون از جواب کاملتون با اون قسمت هیدرولیکیش خیلی حال کردم ولی این گیر بکس ها تلفات ندارند؟ با این گیربکس های متور های CG125 هم میشه؟ و اینکه جریان این موتور های گیربکس دار چیه؟

ببخشید سوالات زیاد شد.

--------------------
علی شیرمحمدی
--------------------
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹-تير-۱۳۹۰, ۲۲:۲۴:۰۱، توسط فروم باز.)
۱۹-تير-۱۳۹۰, ۲۲:۱۳:۴۶
ارسال‌ها
پاسخ
rdscience آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 183
موضوع‌ها: 17
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۹۰

تشکرها : 479
( 298 تشکر در 111 ارسال )
ارسال: #7
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
عزيز خوشحال ميشم كارتون راه بيفته
با توجه به اينكه گيربكسهاي cvt بر اساس اصطكاك عمل مي كنند انرژي هدر رونده آن زياد است ولي با يك سري ملاحظات طراحي راندمان آن را افزايش داده اند ، تسمه هاي فلزي و كنترلهاي هيدروليكي و الكترونيكي نمونه اي از آن مي باشد و همين آثار موجب شده تا اين گيربكسها محدوديت انتقال توان داشته باشند ولي كاربرد هاي آن در جاهايي خاص ( مانند كار شما كه سادگي و ارزاني پارامترهاي مهم هستند ) خودنمايي ميكند
جهت اطلاع : كلاچهاي تورك كانورتر در ابتداي حركت ( استال ) گشتاور بالا و دور كم و در دور بالا گشتاور و دور برابر با موتور در خروجي ارائه مي دهد ( چون محور ورودي و خروجي كلاچ با هم كوپل مي شوند ) اساس كار اين كلاچ بدين صورت هست كه اگر يه پره را جلوي پنكه بگيريد ميچرخه ولي نه گشتاور اوليه دارد و نه دور پره با دور پنكه برابر ميشه در مبدل گشتاور ( torque convertor ) يه واسط ( استاتور ) مابين پمپ و توربين قرار داره و راندمان كلاچ را بسيار بهبود ميده و سيال واسط هم روغن هيدروليك هست تمام گيربكسهاي هيدروليك خودروهاي سواري و لودرها و گريدرهايي كه به طور مداوم گشتاور متغير دارند و تعويض دنده آزاردهنده است از اين مكانيزم بهره مي برند
كوچكترين مكانيزم گيربكس دنده اي چند سرعته متداول و در دسترس كه من مي شناسم مربوط به همين موتورسيكلتهاست كه با كلاچ چند صفحه اي روغني كار ميكنند يعني با خاصيت جاذبه سطحي مولكولي و مقداري فشار انتقال قدرت مي كنند
اما دوست من مناسبترين پيشنهاد براي كار شما اينه كه در وحله اول با موتوري با توان بيش از نيازتون كار كنيد ( ميتونيد از موتورگيربكس هم استفاده كني/ ميتوني يه سري به www.roboeq.com بزني ) و به صورت نرم راه اندازي كنيد و يا از همين سيستم cvt به نحوي بهره ببريد و در وحله دوم اگر كارتون صنعتي شد و با دور وگشتاورهاي خاص كار داشتيد از گيربكسهاي تك سرعته بزرگ استفاده كنيد و اگر پاسخگوي شما نبود از گيربكسهاي چند سرعته استفاده كنيد چون اين گيربكسها كم هزينه نيستند ( هم راه اندازي و هم نگهداري )
تا دلتون بخواد موتورگيربكسهاي با توان و دور متنوع و با كيفيتهاي مختلف در بازار موجودند

موفق تر از قبل باشي


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
       

كسي را كه آماده آموختن است تعليم ندادن، انساني را به هدر دادن است، كسي را كه آماده آموختن نيست تعليم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر مي دهد و نه سخن را

وبلاگ خودموني
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰-تير-۱۳۹۰, ۰۱:۱۵:۵۵، توسط rdscience.)
۲۰-تير-۱۳۹۰, ۰۱:۰۷:۵۶
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : reza555, رسول
فروم باز آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 480
موضوع‌ها: 122
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷

تشکرها : 321
( 107 تشکر در 72 ارسال )
ارسال: #8
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
ممنون که به من لطف دارید
قیمت این ctv ها چقدر هست؟

با تشکر.

--------------------
علی شیرمحمدی
--------------------
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰-تير-۱۳۹۰, ۱۰:۲۴:۱۴، توسط فروم باز.)
۲۰-تير-۱۳۹۰, ۱۰:۲۳:۵۵
ارسال‌ها
پاسخ
rdscience آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 183
موضوع‌ها: 17
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۹۰

تشکرها : 479
( 298 تشکر در 111 ارسال )
ارسال: #9
RE: کمک برای خرید یا طراحی گیر بکس
عزيز كاملا وظيفست
راستش نمونه تجاري cvt در ابعاد كوچيك و رباتيك را فقط تو موتورسيكلت ديدم و يه نمونه بزرگ هم روي يه كاميون داف ديدم تقريبا 1 متر در 70 سانت بود و چون شما يه گيربكس نسبت متغير لازم داريد اين پيشنهاد را دادم چون گيربكسهاي چند سرعته ( ناپيوسته ) حتي در ابعاد روباتيك هم ارزون نيستند ولي جمع و جورند
اگه مصمم به استفاده از اين نوع هستيد مي تونيد مكانيزم گاورنرش را از روي براوو برداري ( نو يا مستعملش را بخري ) و با توجه به نسبت دوري كه مي خواي يا از پولي براوو برداري يا در تراشكاري بسازي
خلاصه اگه براي يه طرح ساده و آموزشي مي خواي تجربه مفيديه ولي مقرون بصرفه نيست

پيروز باشيد

كسي را كه آماده آموختن است تعليم ندادن، انساني را به هدر دادن است، كسي را كه آماده آموختن نيست تعليم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر مي دهد و نه سخن را

وبلاگ خودموني
۲۰-تير-۱۳۹۰, ۱۲:۰۷:۵۰
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : فروم باز, رسول, ram3di


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  [سوال] کمک برای ربات مسیریاب برای شناسایی خطوط متقاطع و صفحه شطرنجی goldoon 14 13,253 ۲۴-اردیبهشت-۱۳۹۱, ۰۰:۲۵:۲۴
آخرین ارسال: tishab
  طراحی روبات با solidworks2010 h0x00i 12 9,992 ۲۶-تير-۱۳۹۰, ۰۷:۵۵:۳۲
آخرین ارسال: kiaheyrati038

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS