امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جریان کشی موتور
نویسنده پیام
akbar8 آفلاین
عضو افتخاری
****

ارسال‌ها: 508
موضوع‌ها: 67
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰

تشکرها : 1080
( 2045 تشکر در 565 ارسال )
ارسال: #1
جریان کشی موتور
سلام بچه ها جریان قفل موتور به ازای ولتاژ مختلف فرق مکنه؟؟ من وقتی دو تا باطری12 ولت 18 امپر موازی میکنم به موتور میدم موتر جریان قفلش 9/5 امپر وقتی همون دوتا امپر رو سری میکنم موتور 19/5 امپر میکشه چرا؟
۱۱-بهمن-۱۳۹۰, ۱۹:۲۲:۴۶
ارسال‌ها
پاسخ
akbar8 آفلاین
عضو افتخاری
****

ارسال‌ها: 508
موضوع‌ها: 67
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰

تشکرها : 1080
( 2045 تشکر در 565 ارسال )
ارسال: #2
RE: جریان کشی موتور
کسی نیس کمک کنه!
۱۱-بهمن-۱۳۹۰, ۲۳:۴۹:۲۶
ارسال‌ها
پاسخ
sharin آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 2,053
موضوع‌ها: 28
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۹

تشکرها : 3714
( 8171 تشکر در 2772 ارسال )
ارسال: #3
RE: جریان کشی موتور
خوب حتما هست ديگه ... :d

۱۲-بهمن-۱۳۹۰, ۰۰:۵۲:۴۵
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : Pardazesh-Gar, aKaReZa75
Pardazesh-Gar آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 457
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۶

تشکرها : 330
( 630 تشکر در 286 ارسال )
ارسال: #4
RE: جریان کشی موتور
خوب معلوم چرا؟ کارای خطرناک میکنی ها. چه موتوری داری اینقدر جریان میکشه؟ 24*19.5=468 وات !!!
حتما حرارت زیادی تولید میکنه سعی کن قفل نکنه. ممکنه بسوز.

اول از همه اینکه هر چیزی که رو موتور یا باتری نوشته در عمل به طور دقیق صحت نداره. هرچند شما مشخصات موتورتون رو نگفتید.

با توجه به آزمایشی که انجام دادی>>> نتیجه گیری میشه مقاومت داخلی موتور در حالات قفل بودن 1.263 اهم هست.
12/9.5=1.263
وقتی باتری رو سری می کنید ولتاژ میشه 24 ولت. در نتیجه جریان موتور در حالت قفل برابر با تقریبا 19.5 آمپر
24/1.263=19

با توجه به این که باتری های شما 18 آمپر در ساعت هستند کشیدن این جریان دور از انتظار نیست.

در باره باتری ها مطالب مهم زیادی هست که سازنده ها به آمپر در ساعت و ولتاژ باتری در حالت معمول اکتفا می کنند.

---------------------------------------------------------------------------
تیـــز دوم، تیز دوم، تا به سواران برسم
--------------------------------------
۱۲-بهمن-۱۳۹۰, ۱۱:۳۹:۴۸
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : h0x00i, akbar8, sharin, makintajh, abbasalifix, aKaReZa75
akbar8 آفلاین
عضو افتخاری
****

ارسال‌ها: 508
موضوع‌ها: 67
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰

تشکرها : 1080
( 2045 تشکر در 565 ارسال )
ارسال: #5
RE: جریان کشی موتور
تحلیل قشنگی بود.

یه سوال : حالا اگه من بیام دو تا موتور با همون مشخصات رو به اون دوتا باطری که در حالت سری وصل شده اند(هرکدوم 12 ولت 18 امپر)وصل کنم چی میشه؟؟ مسلما باطری هام جریان کم میارند این وسط باطری هام آسیب نمیببینه؟؟
۱۲-بهمن-۱۳۹۰, ۱۷:۳۴:۴۱
ارسال‌ها
پاسخ
Pardazesh-Gar آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 457
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۶

تشکرها : 330
( 630 تشکر در 286 ارسال )
ارسال: #6
RE: جریان کشی موتور
اگر دو موتور رو موازی ببندید مقاومت حالت قفل موتور نصف میشه و جریان بیشتری هم نیاز دارد.
وقتی باتری جریان رو نتونه تامین کنه افت ولتاژ بر روی دو سر باتری ایجاد میشه. مثل زمانی که دو سر باتری رو به هم اتصال کوتاه کنیم که در این حالت ولتاژ باتری تقریبا 0 ولت میشه و جریان حداکثر. اگر این حالت ادامه داشته باشه اگر سیم ها مدار نسوزند باتری منفجر میشه. یا جریان موتور رو محدود کنید یا باتری با آمپر بالاتر تهیه کنید.

من یک بار شاهد انفجار یه باتری لیتیومی بودم. ابتدا صدای قوی انفجار. همزمان تا شعاع چند سانتیمتری دوده غلیظ و خارج شدن دود با فشار. و همینطور آتش گرفتن قسمت های پلاستیکی باتری.
برای جلوگیری از چنین اتفاقی سر راه باتری حتما یک فیوز با جریان ایمن قرار بدید.

---------------------------------------------------------------------------
تیـــز دوم، تیز دوم، تا به سواران برسم
--------------------------------------
۱۲-بهمن-۱۳۹۰, ۱۸:۳۴:۳۱
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : sharin, abbasalifix
akbar8 آفلاین
عضو افتخاری
****

ارسال‌ها: 508
موضوع‌ها: 67
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰

تشکرها : 1080
( 2045 تشکر در 565 ارسال )
ارسال: #7
RE: جریان کشی موتور
حالا شما جایه من بودی چه کا میکردی؟؟ جریانو محدود میکردی یا باطری ها رو موازی میکردی؟؟
اینو واسه یه روبات جنگجو میخوام میخوام جلو حریف کم نیاره؟؟
۱۲-بهمن-۱۳۹۰, ۱۹:۲۷:۵۲
ارسال‌ها
پاسخ
Pardazesh-Gar آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 457
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۶

تشکرها : 330
( 630 تشکر در 286 ارسال )
ارسال: #8
RE: جریان کشی موتور
بستگی به شرایط داره.
شاید تغذیه رو قوی تر میکردم.

---------------------------------------------------------------------------
تیـــز دوم، تیز دوم، تا به سواران برسم
--------------------------------------
۱۲-بهمن-۱۳۹۰, ۱۹:۴۷:۱۶
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : h0x00i
maxn@morteza آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 318
موضوع‌ها: 29
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۸

تشکرها : 157
( 607 تشکر در 221 ارسال )
ارسال: #9
RE: جریان کشی موتور
یه چیزو در نظر داشته باشین باطری 10 آمپر بر ساعت میتونه تو اتصال کوتاط تا 100 آمپر جریان بده !!!
پس اگه 2تا موتور موازی کنی !!اصولا باطری 18 آمپر کم نمیار ولی 1گرم میشه 2 دیگه 18 آمپر ساعت کار نمیکنه مثلا 9 آمپر ساعت جواب میده

داده پردازان سریر سیستم
۱۳-بهمن-۱۳۹۰, ۱۲:۳۹:۲۹
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : abbasalifix
akbar8 آفلاین
عضو افتخاری
****

ارسال‌ها: 508
موضوع‌ها: 67
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰

تشکرها : 1080
( 2045 تشکر در 565 ارسال )
ارسال: #10
RE: جریان کشی موتور
ببخشید من خوب متوجه نشدم میشه بیشنر توضیح بدید یعنی میگید اگه سری کنم بدم به موتور باطری هام نمیترکه؟؟ فقط جریان کافی به موتورام نمیرسه؟
۱۳-بهمن-۱۳۹۰, ۱۴:۰۷:۱۹
ارسال‌ها
پاسخ
maxn@morteza آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 318
موضوع‌ها: 29
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۸

تشکرها : 157
( 607 تشکر در 221 ارسال )
ارسال: #11
RE: جریان کشی موتور
باتریهات از چه نوعی هستن ؟ باتریو سری کنی ؟ یا موتورارو ؟

داده پردازان سریر سیستم
۱۳-بهمن-۱۳۹۰, ۱۵:۵۲:۰۶
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تغییر جهت موتور دی سی midos 14 8,539 ۲۴-آبان-۱۳۹۴, ۱۶:۲۸:۵۹
آخرین ارسال: javad917
  کمک (تولید پالس برای سروو موتور با بسکام) mhk1367 3 14,044 ۰۹-خرداد-۱۳۹۲, ۱۰:۰۵:۰۰
آخرین ارسال: behzady
  درخواست كمك در مورد درايور موتور هاي DC rex2883 3 5,612 ۲۴-آبان-۱۳۹۱, ۲۰:۱۹:۳۰
آخرین ارسال: hadia

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS