ايران ويج

نسخه‌ی کامل: نرم افزار تری دی مکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  123.jpg]

3Ds MAX بسته ای نرم افزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی ، متحرکسازی و رندر می باشد این نرم افزار ابتدا در محیط DOS توسط گروه yost ساخته شد و کمپانی autodesk آن را تکثیر کرد پس از انتشار نسخه 4 نرم افزار،این محصول برای محیط windows باز نویسی و با نام 3D studio Max روانه بازار شد

[تصویر:  autodesk3dsmaxaiodvdwwwfu3.jpg]

مدل سازی
مکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل میباشد که با کمک ویرایشگر های متفاوت و قدرتمند به کاربر برای مدلسازی کمک میکند

[تصویر:  chrome_material_01.jpg]

دو روش پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از :
polygon Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار میگیرد و با تغییر در وجوه و گره های یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر میرسند

[تصویر:  glowing_material_with_mental_ray_01.jpg]

ُSurface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گره های (vertex) آن به صورت سه بعدی در می آید

[تصویر:  mental_ray_part2_02.jpg]

متحرکسازی (پویانمایی)
از جمله توانایی های دیگر این نرم افزار قابلیت متحرک سازی آن میباشد که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزر های تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای plugin های متعدد و قدرتمندی میباشد که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد

[تصویر:  Compositing_render_passes_in_eyeon_Fusion.gif]

رندر
عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامه های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) میباشد نرم افزار مکس دارای موتورهای رندر زیر میباشد:

scanline renderer
mental ray
V-Ray
Brazil R/S
RenderMan
FinalRender
Maxwell Render

[تصویر:  glowing_material_with_mental_ray_06.jpg]

منبع: ویکیپدیا
مطلب جالبی بود ولی خدائیش ناقص بود یک تری دی کار اگه اینو بخونه احساس می کنه هنوز خیلی چیزها هست که گفته نشده ... ولی کلا بد نبود .