ايران ويج

نسخه‌ی کامل: کنترل دور موتور های AC
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
مهندس من نمی دونم کدوم مقاومت رو می گی ولی معمولا در مدارت ولتاژ بالا یه مقاومت اهم بالا با خازن ها موازی می کنن تا در هنگام قطع ولتاژ خازن رو تخلیه کنه تا احیانا کسی رو برق نگیره !
اقا یک جمع بندی بکنیم بد نیست
تبدیل برق شهر به دی سی
تولید pwm
تبدیل pwm به ac با فرکانس متغییر
دادن این سیگنال به یک igbt
= تغییر دور موتور
حالا بیاین روی هر کدوم از اینا بحث کنیم تا به نتیجه برسیم
لطفا فقط نگید که سخته نمیشه کار هر کسی نیست
سلام
منم موافقم
میخاین یه حالی به این موتور ac بدیم
؟؟؟
پس قسمت از قسمت اول شروع میکنیم
تبدیل برق ac به DC
حالا خود همین بخش رو به مباحث زیر تقسیم می کنیم
1- اصلا چرا ac رو به dc تبدیل کنیم
2- از چه نوع یکسو سازی استفاده کنیم (نیم موج تمام موج پل)
3- اچه المانی بهترین پاسخ را برای این کار به ما می دهد . دیود یا تریستور
4- ایا لازم است برای از بین بردن ریپل از خازن استفاده شود
حالا چراغ اول رو خودم روشن می کنم
ما برق ac شهر رو برای این که بتونیم فرکانسشو تغییر بدیم تبدیل به dc می کنیم
به نظر من یکسوساز تمام موج پل بهترین گزینه میتونه باشه
در مورد دیود یا تریستور من فکر میکنم نیازی به تریستور نباشه همون دیود کارمون رو راه میندازه
4- برای از بین بردن ریپلی که در خروجی یکسوساز است بهتره از خازن استفاده بشه
اقا منتظر نظرات شما عزیزان هستم
سلام
یکسو سازی رو فکر کنم فقط با همین خازن میشه کرد
بهتره یه بار مباحث کلی مشخص بشه و بعد بریم دنبالش
سلام
اره موافقم بهتره کلی شروع کنیم بعد بریم سر جزییات
راستی یک گزینه به مطالب اضافه کنید و اون کار با ای سی MC3PHAC هستش که یک ای سی کنترل دور موتور سه فازه قسمتش هم حدود بیست تومن هستش و توی ایران هم گیر میاد
موفق باشید
نقل قول: میشه در مورد اون مقاومتی که با خازن سری میشه بیشتر توضیح بدید
اون خازن پل دیود شما یکم زورش زیاده لحظه اول که می خواد شارز بشه مثل اتصال کوتاه می مونه و یه شوک شدید به سیستم تون (همون پل دیود) وارد می کنه که باعث سوختنش بعد از چند بار روشن و خواموش شدن می شه یه مقاومت فقط برای لحظه اول استفاده می کنن که بعد از مدتی با یه رله اتصال کوتاهش می کنن
برای یک سو سازی باز یکم توان رو نادیده گرفتید تو این توان کسینوس فی هم مهمه با روش پیل دیودی تمام موج فکر کنم به کسینوس ۰.۷ می رسید که خوب نیست یه بحثی دارن به اسم power factor correction یا pfc که علاوه بر یک سوسازی کسینوس فی رو تا ۰.۹ هم می برن بالا تو روش پل دیودی جریان تو یه لحظه خاصی کشیده می شه که نویز زیادی هم ایجاد می کنه
سلام دوستان
اول از این که نظراتتون رو دادید ممنونم
یک ای سی هم به اسم MC3PH که یک ای سی کنترل دور موترو سه فاز هستش که اقای HA-60 هم یک توضیحاتی توی یکی از بخش ها داده بودن
ای سی با حالی بود هم انالوگ و هم دیجایتالی راه اندازی میشه شش تا کانال خروجی PWM داره
در از طریق RS232 هم میشه راه اندازیش کرد
قیمتش هم فکر کنم بیست تومنه
توی دیتاشیتش هم انواع مدارها رو برای راه اندازیش گذاشته
اینم دیتاشیتش
http://www.freescale.com/files/microcont...C3PHAC.pdf
یه نگاه بندازین
موفق باشید
من توی پالس دادن به ماسفت هام ( یا igbt ) به مشکل خوردم.طوری که موتور یک دور یک دور چپه میچرخه(تو سیمولاتور)
کسی میتونه نحوه پالس دهی رو بگه؟ در ضمن من با mc3phac کار نکردم تاحالا .اصلا proteus همچین چیزی نداره
واقعا تو ایران گیر میاد؟کسی ادرس مشهدشو داره؟ اخه چن جای معتبر رفتم نداشتن :دی
لطفا در مورد ای سی مذکور نیز توضیح بدید.پیشاپیش سپاس
در موتور های dc
1 - ازطریق کنترل فوران - جریان تحریک
2- از طریق ولتاژ که با کم زیاد کردن ولتاژ سرعت تغییر می کنند
3- از طریق کنترل مقاومت آرمیچر- که توسط یک رئوستای
در موتور های ac
1- از طریق فرکانس
2- از طریق ولتاژ
اگر توان موتورتون بالاست راهکار هایی که دوستان گفتند رو باید پیبگیرید . اما اگر توان موتور بالا نیست ( با خوندن پلاک موتور می شه فهمید ) با یه دیمر ساده هم میشه این کار رو کرد . باز تاکید میکنم در صورتی که توان موتور بالا نباشه .
صفحه‌ها: 1 2 3