۱۴-دى-۱۳۸۸, ۱۳:۴۴:۳۶
۱۴-دى-۱۳۸۸, ۱۵:۳۱:۲۱
من چون احتمال میدادم گند بزنم با مدار درست کردن و گفتم 99% میزنم این L298 را میسوزونم ، این شد که اینطوری کار کردم که تعویض ic راحت باشه برام
نمیدونم این l298 چقدر سگ جونه هنوز سالمه :) فکر کنم خنک کننده ای که براش گذاشتم یارو را از رو برده :)
نمیدونم این l298 چقدر سگ جونه هنوز سالمه :) فکر کنم خنک کننده ای که براش گذاشتم یارو را از رو برده :)
۱۸-دى-۱۳۸۸, ۱۲:۲۷:۱۵
سلام
اقا من 2 ماه پيش شروع به کار با 298 کردم و تا حالا 10 تا سوزوندم . تازه تازه قلقش داره مياد بدستم.
اقا من 2 ماه پيش شروع به کار با 298 کردم و تا حالا 10 تا سوزوندم . تازه تازه قلقش داره مياد بدستم.
۱۹-دى-۱۳۸۸, ۱۶:۱۵:۴۶
سلام
اگه تو 298 پايه هاي enable رو هميشه به 5 ولت وصل کنيم، ايرادي پيش مياد هميشه enable باشه ؟
در ضمن علت وجود اين پايه چيه وقتي که ما ميتونيم با ميکرو به in ايسي 5 ولت بديم و خروجي رو بهمون بده ديگه enable به چه درد ميخوره . اگر هم بخواهيم موتور فعال نشه به in صفر ولت ميديم.
اگه تو 298 پايه هاي enable رو هميشه به 5 ولت وصل کنيم، ايرادي پيش مياد هميشه enable باشه ؟
در ضمن علت وجود اين پايه چيه وقتي که ما ميتونيم با ميکرو به in ايسي 5 ولت بديم و خروجي رو بهمون بده ديگه enable به چه درد ميخوره . اگر هم بخواهيم موتور فعال نشه به in صفر ولت ميديم.
۱۹-دى-۱۳۸۸, ۲۲:۵۷:۰۶
نه مشکلی نداره !
مهندس یکم روش فکر کن !
با ورودی این و میکرو جهت رو تعیین می کنی و با اینیبل سرعت رو !!!
مهندس یکم روش فکر کن !
با ورودی این و میکرو جهت رو تعیین می کنی و با اینیبل سرعت رو !!!
۲۰-دى-۱۳۸۸, ۱۰:۳۶:۰۰
(۱۹-دى-۱۳۸۸, ۲۲:۵۷:۰۶)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]نه مشکلی نداره !
مهندس یکم روش فکر کن !
با ورودی این و میکرو جهت رو تعیین می کنی و با اینیبل سرعت رو !!!
اقا من فکر ميکردم enable واسه فعال کردن يا غير فعال کردن ايسي هست.
واسه کنترل سرعت چجوري بايد عمل کنيم . منظورم اينه که واسه enable چي بديم؟
اقا ببخشين من اينقدر از مرحله پرتم و سوال زياد ميپرسم.
اقا تو ديتا شيت چيزه ديگه اي نوشته . همون فعال/غير فعال کردن نوشته.
۲۰-دى-۱۳۸۸, ۱۷:۰۴:۳۹
خوب اینیبل همون دیگه !
فعال و غیر فعال کردن آی سی !
حالا اگه با سرعت بالا اتفاق بیافته و مثلا 1/4 زمان فعال و 3/4 غیر فعال باشه چی می شه !!!؟
اینیبل رو بده به خروجی pwm میکرو !
فعال و غیر فعال کردن آی سی !
حالا اگه با سرعت بالا اتفاق بیافته و مثلا 1/4 زمان فعال و 3/4 غیر فعال باشه چی می شه !!!؟
اینیبل رو بده به خروجی pwm میکرو !
۲۲-دى-۱۳۸۸, ۱۶:۱۶:۲۵
اقا من کنترل سرعت رو با delay انجام ميدم البته بازه delay بين 20 تا 100 ميلي ثانيه تغيير ميدم و سرعت چرخش استپ موتور هام تغيير پيدا ميکنه
۲۳-دى-۱۳۸۸, ۱۴:۵۸:۴۳
خوب مهندس ما داریم کنترل سرعت واسه motor DC رو می گیم !!!
موتور پله ای بحثش جداست !
موتور پله ای بحثش جداست !
۲۰-تير-۱۳۸۹, ۰۲:۳۹:۰۳
بعد از مدت ها سلام دوستان!
آقا درسته این تاپیک ماله خیلی وقت پیشه ولی منم چون همچین مشکلی پیدا کردم تازه، الان دیدمش و گفتم بد نباشه بدونید که ما هم دقیقا 20 تا L298 داریم که همشون این مشکل رو دارن و یه چند روزی ما رو الاف کردن تا اینکه یدونه از 298 های قیدمیم رو ورداشتم و تست کردیم و دیدیم مدار قشنگ جواب میده!! حالا گذاشتمیشون کنار تا سر فرصت بریم شیشه فروشنده رو با 298 بیاریم پایین!!!
البته لازم به ذکره که 20تا نشونه ی پولداری نیست چون پوله همشو دانشگاه داده!
آقا درسته این تاپیک ماله خیلی وقت پیشه ولی منم چون همچین مشکلی پیدا کردم تازه، الان دیدمش و گفتم بد نباشه بدونید که ما هم دقیقا 20 تا L298 داریم که همشون این مشکل رو دارن و یه چند روزی ما رو الاف کردن تا اینکه یدونه از 298 های قیدمیم رو ورداشتم و تست کردیم و دیدیم مدار قشنگ جواب میده!! حالا گذاشتمیشون کنار تا سر فرصت بریم شیشه فروشنده رو با 298 بیاریم پایین!!!

البته لازم به ذکره که 20تا نشونه ی پولداری نیست چون پوله همشو دانشگاه داده!

۲۳-تير-۱۳۸۹, ۱۷:۳۶:۲۱
سلام
من نمیدونم شما چرا از L298 یه غول ساختین؟
برای موتور DCو STEPPER نو دیتاشیتش مدار داده کامل و ترو تمیز
من 2 بار با این آی سی کار کردم هر دوبار با اولین آی سی با همون نقشه های دیتا شیتش کارکردن
اتفاقا خیلی هم قلچماق تشریف دارند
تغذیه هاشو مناسب بدین و همون طوری که دوستمون گفتVSS رو یکی دو ولت بیشتر از ولتاژی که میخواین به موتور بدین بگیرین چون رو ترانزیستورای داخلیش تلفات داره
تغذیه مدارات کنترل دیجیتال داخلیشم 5ولته
هر دو پایه های سنسو زمین کنین چون نمیخواین شنت برای موتورا بزارین
ENABLE ها هم یا با PWM یا 0و1 با خونسردی فرمان بدین
فقط باید بشینین بیبینین چی از این درایور مغرور میخواین (منظورم کاربردش برای نوع موتوره) از روی مدار داخلیش بعدشم ورودی هاشم فرمان بدین
یه تجربه ای که داشتم به این صورته:
همه ورودی های فرمانو غیر فعال کنین و پایه ENABL رو به 1 وصل کنین.بدون میکرو البته من با استپ موتور این کارو کردم .میزم به ویبره افتاد. چون موتور در جا میزد ........جالب بود
امیدوارم با این آی سی مثل میکرو با لطافت برخورد کنین...
موفق باشین
من نمیدونم شما چرا از L298 یه غول ساختین؟
برای موتور DCو STEPPER نو دیتاشیتش مدار داده کامل و ترو تمیز
من 2 بار با این آی سی کار کردم هر دوبار با اولین آی سی با همون نقشه های دیتا شیتش کارکردن
اتفاقا خیلی هم قلچماق تشریف دارند
تغذیه هاشو مناسب بدین و همون طوری که دوستمون گفتVSS رو یکی دو ولت بیشتر از ولتاژی که میخواین به موتور بدین بگیرین چون رو ترانزیستورای داخلیش تلفات داره
تغذیه مدارات کنترل دیجیتال داخلیشم 5ولته
هر دو پایه های سنسو زمین کنین چون نمیخواین شنت برای موتورا بزارین
ENABLE ها هم یا با PWM یا 0و1 با خونسردی فرمان بدین
فقط باید بشینین بیبینین چی از این درایور مغرور میخواین (منظورم کاربردش برای نوع موتوره) از روی مدار داخلیش بعدشم ورودی هاشم فرمان بدین
یه تجربه ای که داشتم به این صورته:
همه ورودی های فرمانو غیر فعال کنین و پایه ENABL رو به 1 وصل کنین.بدون میکرو البته من با استپ موتور این کارو کردم .میزم به ویبره افتاد. چون موتور در جا میزد ........جالب بود
امیدوارم با این آی سی مثل میکرو با لطافت برخورد کنین...
موفق باشین