ايران ويج

نسخه‌ی کامل: درايو كردن موتور باl298
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۰۲:۴۷)koorosh.k نوشته است: [ -> ]اگه مداراتونا داديد به آقاي وحيدا بهتره وقتتونا تلف نكنيد و بريد مدارتونا پس بگيريد !!!(چون ايشون...)

با پي سي بي زياد جالب نمي شه فهميد(متاسفانه اين هفته اصفهان نيستم مگرنه خودم حضوري كمكتون مي كردم،البته ي دوستي دارم شايد بتونه كمكتون كنه اما ي خرده گرون در مي آد براتون!به هر حال اگه خواستيد من شمارشا بهتون مي دم)
نه پيش آقاي وحيدا نرفتيم پيش يكي بد تر رفتيمAmaze

ممنون مي شم شمارشونو بدين
واي بدتر از آقاي وحيدا كي هست؟!!!!!!!!!!

براتون خصوصي مي فرستم(البته زياد روشون حساب نكنيد!!!!!!!)
سلام !

آخ جون طومار نويسي !!!!
مهدي معين مي دونه چي مي گم ! ( چي بد بختي گير كرديم دو و برمون فقط اصفهاني هستش )


انفجاري نوشته است:فك مي كنم ريست مي شه چون فقط يه بار برنامه را اجرا مي كنه بعد مي هنكه
مهندس يه ال اي دي بذار كه چشمك بزنه تا بفهمي ميكرو هنوز داره كار مي كنه يا نه !

اگر هم مطمئن شدي ريست مي شه كه يه چند تا خازن اطراف ميكرو بذار و برقش رو جدا كن !
اگر هم فكر مي كني هنگ مي كنه علاوه بر موارد فوق واچ داگ رو هم روشن كن !

انفجاري نوشته است:مدارش را دم دست ندارم pcb هست خوبه بذارم؟
ده دقيقه اي با پروتئوس بكش ديگه !

انفجاري نوشته است:نه جواب نمي ده!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس درايور خرابه ديگه !

انفجاري نوشته است:آره فك مي كنم گيربكس ها سالم اند
معمولا اگه گير باشه لقي هم دارن !
موتور رو به برق بزن ( مستقيم ) و ببين چجوريه ؟

انفجاري نوشته است:با فركانس 8.000000 MHzو1.000000 MHzامتحان كردم
نه نه نه
فركانس ميكرو رو نگفتم !
فركانس PWM رو مي گم !
آخه اگه حداقل باشه و ده بيتي بذار زمانش در حد ثانيه مي شه و ميبيني موتور ده ثانيه خاموش و پنج ثانيه روشن مي شه ! ( اولين تجربه من در كنترل موتور با PWM چنين مشكلي پيش اومد )

انفجاري نوشته است:15 دقيقه كه هيچي 1 ساعت بهش ذل زده بودم
مهندس يه سر برو دكتر روان

انفجاري نوشته است:اگه راه بيوفته يه شام حسابي تهران مهمون من بدون شوخي
مهندس مدار رو برام پست كن !
دو روزه راش مي ندازم بر مي گردونمش !
اينم آدرس :
مشهد - هاشميه ** - پلاك ** - كدپستي ***** 91781

انفجاري نوشته است:آره طبق مداره كه قبلا داده بوديد وصل كردم
اون مدار تغذيه درايور جابه جا شده بود !

انفجاري نوشته است:نيدونم
خوب وصل كن به برق مستقيم و اندازه بگير !
آخه يكي از بچه ها يه موتور داشت كه 650 تا مي كشيد ( تو كار معمول بدون بار ) ولي در لحظه اول جريانش زياد بودش و درايور مي سوخت ! ( بيچاره يه عالمه L298 خريد )

انفجاري نوشته است:l298 ديگه كارنمي كنه ولي ميكرو سالمه
خوب اگه جريان موتور كمه كه 293 بذار !

انفجاري نوشته است:جالب تر از اين مدار را بردم پيش يه كسي كه پروژه هاي مدار مي ساخت هيچي نفهميد
يعني اينقدر كثيف كار كرده بودين !
مهندس راست مي گن مدارا براشون پست كنين.پولم لازم نيست زياد خرج كنيد!
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]ده دقيقه اي با پروتئوس بكش ديگه !
اگه پروتئوستون را آتني ويروس كلا شوتينگ كنه بيرون چه كار مي كنيد(به غير ازغير فعال كردن آنتي ويروس

(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]معمولا اگه گير باشه لقي هم دارن !
موتور رو به برق بزن ( مستقيم ) و ببين چجوريه
خوب مهندس گيربكس ها درستن كه مي گم
آره فك مي كنم گيربكس ها سالم اند
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]فركانس ميكرو رو نگفتم !
فركانس PWM رو مي گم !
آخه اگه حداقل باشه و ده بيتي بذار زمانش در حد ثانيه مي شه و ميبيني موتور ده ثانيه خاموش و پنج ثانيه روشن مي شه ! ( اولين تجربه من در كنترل موتور با PWM چنين مشكلي پيش اومد )
نه مهندس فركانس min نيست
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]مهندس يه سر برو دكتر روان
مي ترسم نا اميد بشه دكتره سر به بيابون بذاره
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]مهندس مدار رو برام پست كن !
دو روزه راش مي ندازم بر مي گردونمش !
اينم آدرس :
مشهد - هاشميه ** - پلاك ** - كدپستي ***** 91781
آدرستون خيلي دقيقه مي ترسم پستچي قاطي كنه ببره در خونه ي ...همسايتون
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]اون مدار تغذيه درايور جابه جا شده بود !

ها!!!!!
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]خوب وصل كن به برق مستقيم و اندازه بگير !
آخه يكي از بچه ها يه موتور داشت كه 650 تا مي كشيد ( تو كار معمول بدون بار ) ولي در لحظه اول جريانش زياد بودش و درايور مي سوخت ! ( بيچاره يه عالمه L298 خريد )
گفتم كه وسيله ها پيشم نيست به sheitunak مي گم
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]خوب اگه جريان موتور كمه كه 293 بذار
رو pcb آماده چطوري293 بذارم؟
(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ]يعني اينقدر كثيف كار كرده بودين !
كثيف پيشش لنگ ميندازه!
نه طرف خنگ بود مي گفت استپر موتور 8تا ديود مي خواد چرا شما 8 تا گذاشتيد؟
گفتم خسته نباشيد 2 تا موتوره dc هر كدوم 4 تا!!!!
سلام
بازم ما و l298

(۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۵۶:۳۷)t3r!p3000 نوشته است: [ -> ][quote=مهندس تریپ]
معمولا اگه گير باشه لقي هم دارن !
موتور رو به برق بزن ( مستقيم ) و ببين چجوريه ؟

موتور و گیربکس سالمند خودش تنهایی هر چقدر بخوای کار میکنه


تریپ نوشته است:خوب وصل كن به برق مستقيم و اندازه بگير !
آخه يكي از بچه ها يه موتور داشت كه 650 تا مي كشيد ( تو كار معمول بدون بار ) ولي در لحظه اول جريانش زياد بودش و درايور مي سوخت ! ( بيچاره يه عالمه L298 خريد )

تو لحظه روشن شدن حدود 150-160 تا میکشه همینش عجیبه چون اونقدر نیست که l298 را بسوزونه!!!!!!!!!!

تریپ نوشته است:يعني اينقدر كثيف كار كرده بودين !

نه بابا آقاهه یه ذره رو هوا بود فک کنم روزه برده بودش (مثبت فکر میکنیم دیگه!!!!!)
اما این که قبل مسابقات هر تیمی pcb شو طبق روش های کاملا تخصصی اصلاح کرده خیلی دیدنیه!!!
اوج تخصص هم خودمون!!!!!!!
با سلام
فکر کنم هر چیه توی l298 من باهاش کار کردم(اتفاقا منم همین مشکل رو داشتم
)
به نظرم یه نگاه به l298 بنداز
1لن پاور میکرو را با بقیه مدار جدا کن
2من موتور از دیود هرز گرد جدا کن (برای من که این جوری جواب داد)
3من پایه های sence رو حتما زمین کن (به صورت مستقیم نه از تو برنامه)
4من اگه سنسور مادون قرمز داری (چون فکر کنم روبات مسیر یاب ساختی )
ولتاژ کاری اونم جدا کن چون اگه درست به کار گرفته نشه جریان کشی زیادی خواهد داشت
5من برای موتور ها به صورت موازی led بذار برای راحتی کار خودت (تا متوجه کارشون بشی و اگرم مشکل از جریان کشی led روشن می شود اما موتور نه)تا بفهمی مشکل از کجاست

6من موفق باش
من مدارم را در حالت های مختلف چک کردم و نتایج اون را ریز به ریز برای همه دوستان مینویسم:
1- رگولاتور وقتی سنسورها به مدار وصل میشن به طرز وحشتناکی توی زمان کم داغ میکنه
2- پین 24 و 27 atmega 16 (پورت c ) نزدیک 2 ولت خروجی میده در صورتی که توی برنامه برای این پورت چیزی تعریف نشده!!
3-فقط پین های 15 و 20 atmega ولتاژ 4.9 میده بقیه پین های پورت D ولتاژ قابل توجهی ندارند
3- OCR1A و OCR1B فقط 0.03 ولت میده!!!
4- براش مهم نیست سنسور چی رو میخونه
5- پایه های 2و3 , 13و14 (خروجی ها ) L298 نزدیک 4 ولت میدن ولی این در صورتیه که موتور ها وصل نباشن
به محض وصل شدن موتور مالتی متر ولتاژ خروجی را صفر نشون میده اما LED به التماس روشن میشه تمام این بدون کوچکترین تغییر دیگه ای بود!!!!!!!!!!!
تمام این تست با l298 ی بود که 1بار موتور را چرخونده وبعد دیگه هیچی (فک میکردم سوخته باشه)

(۲۴-شهریور-۱۳۸۸, ۱۳:۵۴:۵۲)abbas68 نوشته است: [ -> ]2من موتور از دیود هرز گرد جدا کن (برای من که این جوری جواب داد)

این را قبلا هم امتحان کرده بودم ولی این بار وقتی روی برد برد ولتاژ 5 را بهش دادم به شدت داغ کرد وقتی l298 را روی مدار اصلی گذاشتم نزدیک 10 ولت به موتور خروجی میداد اگه تا حالا l298 نسوخته بود این بار دیگه اساسا سوخت

(۲۴-شهریور-۱۳۸۸, ۱۳:۵۴:۵۲)abbas68 نوشته است: [ -> ]3من پایه های sence رو حتما زمین کن (به صورت مستقیم نه از تو برنامه)

sence مستقیم به زمین وصل شده

دیگه نمیدونم مشکل از atmega ست یا l298 یا هر دو
atmega را مجدد هم پروگرم کردم اما اتفاق جدیدی نیفتاد!!!
Angry
شما بهتره هميشه با چندتا ميكرو و آي سي كار كنين(ممكنه مشكل داشته باشن)

ممكنه تو پروگرام كردن ميكرو مشكل داشته باشيد

اگه اينطوري هم جواب نداد بايد ميكرو را روي ي برد جدا،l298 را روي ي برد جدا و موتور ها را هم به صورت جداگانه تست كنيد.

اگه به صورت جدا هم تست كردين و به جايي نرسيدين بريد رو پشت بام پرتش كنيد پايين ي بار از نو شروع كنيد!
(۲۴-شهریور-۱۳۸۸, ۲۲:۵۹:۴۶)koorosh.k نوشته است: [ -> ]ممكنه تو پروگرام كردن ميكرو مشكل داشته باشيد

میکرو چندین بار با چندتا پروگرامر پروگرام شده پروگرامر در نهایت براش ready میزنه و تا حالا error نداشته مگه اینکه میکرو سوخته باشه
نه من مي گم ممكمنه فيوز بيت ها تونا درست انتخاب نمي كنيد يا...
شما از پروگرامرusbasp استفاده مي كنيد؟
اگه از كريستال خارجي استفاده ميكنيد ...
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8