۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۱۰:۰۱:۳۹
۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۱۷:۵۵:۵۰
مهندس بهترين راه اينه كه همين قدر جريان بكشي ازش و ببيني ولتاژش ثابت مي مونه يا نه !
بعد بذاري مدار يه روز روشن باشه تا اگه ترانس زياد داغ نكرد بفهمي مي تونه اين جريان رو تحمل كنه !
البته روش هاي علمي تر هم وجود داره !
ضخامت سيم اوليه و ثانويه اندازه و نوع هسته رو مي خواد !
شما جريان اتصال كوتاه ( زياد نذاري بسوزه ) رو هم بگير !
ولتاژ بدون بار رو هم بگير !
ولتاژ رو در جريان 440 ميلي هم بگير !
بعد معادل تونن و نورتون ترانس رو بدست مياري !
( دارم چرت و پرت مي گم ؛ روزه تاثير گذاشته روم )
بعد بذاري مدار يه روز روشن باشه تا اگه ترانس زياد داغ نكرد بفهمي مي تونه اين جريان رو تحمل كنه !
البته روش هاي علمي تر هم وجود داره !
ضخامت سيم اوليه و ثانويه اندازه و نوع هسته رو مي خواد !
شما جريان اتصال كوتاه ( زياد نذاري بسوزه ) رو هم بگير !
ولتاژ بدون بار رو هم بگير !
ولتاژ رو در جريان 440 ميلي هم بگير !
بعد معادل تونن و نورتون ترانس رو بدست مياري !
( دارم چرت و پرت مي گم ؛ روزه تاثير گذاشته روم )
۲۳-شهریور-۱۳۸۸, ۲۱:۱۷:۲۰
سلام
واسه تستش بهتره یه مقاومتی بزارید که بیشینه جریان نامی ترانس ازش بگذره بعد ولتاژ دو سر ترانس رو اندازه بگیرین ببین افت نداره
کاملا موافقم :)
واسه تستش بهتره یه مقاومتی بزارید که بیشینه جریان نامی ترانس ازش بگذره بعد ولتاژ دو سر ترانس رو اندازه بگیرین ببین افت نداره
نقل قول: بعد معادل تونن و نورتون ترانس رو بدست مياري !
( دارم چرت و پرت مي گم ؛ روزه تاثير گذاشته روم )
کاملا موافقم :)
۲۶-شهریور-۱۳۸۸, ۱۰:۱۷:۵۸
هر دو دوستمون یه چیز گفته بودن،امتحان کردم درست بود ترانسام
ممنون از راهنماییتون
ممنون از راهنماییتون