۲۷-خرداد-۱۳۹۴, ۱۱:۴۳:۳۳
صفحهها: 1 2
۲۷-خرداد-۱۳۹۴, ۱۲:۳۰:۴۵
خوب اول المنت رو پیدا کن ( جنس المنت بخاری برقی ها فکر می کنم تنگستن باشه ، مطمئن نیستم ) ، بازار هم می فروشن. بهتره اول با یه منبع تغذیه چک کنی کم کم المنت رو کوچیکش کنی. چون احتمالا تجربی باید بهش برسی.
هر بار آزمایش می کنی ، با مولتی متر ، مقاومت دو سر المنت رو محاسبه کن. سطح ولتاژ هم یاد داشت کن تو یه جدول.
بعد بگو تا کجا پیش رفتی ...
البته نمی دونم سریع داغ بشه یا نه!
هر بار آزمایش می کنی ، با مولتی متر ، مقاومت دو سر المنت رو محاسبه کن. سطح ولتاژ هم یاد داشت کن تو یه جدول.
بعد بگو تا کجا پیش رفتی ...
البته نمی دونم سریع داغ بشه یا نه!
۲۷-خرداد-۱۳۹۴, ۱۲:۴۷:۲۹
المنتی که تو ماشین هست فندکش منظورمه خوبه؟ جنسش چیه؟
اینکه اینقدر زود داغ میشه بخاطر جریان بالاست یا ولتاز 12 هستش؟
اینکه اینقدر زود داغ میشه بخاطر جریان بالاست یا ولتاز 12 هستش؟
۲۷-خرداد-۱۳۹۴, ۱۴:۴۳:۲۰
سلام
ظرفيتي ك قيد كردين 2.6 آمپر ساعت يعني اينكه شما ميتونيد؛2.6 آمپر در ساعت از اين باتري جريان بكشيد،
يا ب عبارت ديگه شما ميتونيد (ب تناسب) ي مصرف كننده ايي رو كه حدود 1 آمپر جريان مصرف ميكنه رو حدود 2 ساعت و نيم توسط اين باتري تغذيه كنيد.(البته اين مقادير عددي به خيلي چيزا از جمله نوع و كيفيت باتري ،زمان شارژ،عمر باتري و...بستگي داره)
حالا خواسته ي شما!
بايد بگيم ك اگه شما بخواين حداكثر جريان رو از باتري مورد نظر بكشيد،بايد از يك المنت با مقاومت داخلي فوق العاده پايين استفاده كنيد(كه اكثر المنت ها همين خاصيت رو دارن)،
و از طرف حداكثر تواني ك باتري ميتونه در اختيار بار (همون المنت)قرار بده ي چيزي حدود 3.7*2.6= 9.6 وات ميشه ك بايد با استفاده از چند رابطه فيزيك ديد در طي چ مدت زمان ميشه ب اون دمايي ك مد نظرتون هست رسيد.
فكر نكنم المنت استفاده شده در فندك خودرو بتونه كمك كنه چون جريان بالاتري مصرف ميكنه،اون هم در ولتاژ 12 ولت
ميتونيد از المنت استفاده شده در بخاري برقي ها استفاده كنيد(سراغش رو هم ميتونيد از الكتريكي ها بگيريد)
موفق باشيد
ظرفيتي ك قيد كردين 2.6 آمپر ساعت يعني اينكه شما ميتونيد؛2.6 آمپر در ساعت از اين باتري جريان بكشيد،
يا ب عبارت ديگه شما ميتونيد (ب تناسب) ي مصرف كننده ايي رو كه حدود 1 آمپر جريان مصرف ميكنه رو حدود 2 ساعت و نيم توسط اين باتري تغذيه كنيد.(البته اين مقادير عددي به خيلي چيزا از جمله نوع و كيفيت باتري ،زمان شارژ،عمر باتري و...بستگي داره)
حالا خواسته ي شما!
بايد بگيم ك اگه شما بخواين حداكثر جريان رو از باتري مورد نظر بكشيد،بايد از يك المنت با مقاومت داخلي فوق العاده پايين استفاده كنيد(كه اكثر المنت ها همين خاصيت رو دارن)،
و از طرف حداكثر تواني ك باتري ميتونه در اختيار بار (همون المنت)قرار بده ي چيزي حدود 3.7*2.6= 9.6 وات ميشه ك بايد با استفاده از چند رابطه فيزيك ديد در طي چ مدت زمان ميشه ب اون دمايي ك مد نظرتون هست رسيد.
فكر نكنم المنت استفاده شده در فندك خودرو بتونه كمك كنه چون جريان بالاتري مصرف ميكنه،اون هم در ولتاژ 12 ولت
ميتونيد از المنت استفاده شده در بخاري برقي ها استفاده كنيد(سراغش رو هم ميتونيد از الكتريكي ها بگيريد)
موفق باشيد
۱۸-بهمن-۱۳۹۴, ۰۵:۰۲:۲۶
(۲۷-خرداد-۱۳۹۴, ۱۲:۳۰:۴۵)sharin نوشته است: [ -> ]خوب اول المنت رو پیدا کن ( جنس المنت بخاری برقی ها فکر می کنم تنگستن باشه ، مطمئن نیستم )
درود
بسیار شرمنده
ولی جنس المنت گرمایی (در بخاری و اجاقهای برقی و ... ) " نیکروم " است آلیاژی از دو فلز نیکل و کروم که در برابر اکسید شدن و دمای بالا مقاوم است.
" تنگستن " یا " ولفرام " فلزی است که در لامپهای رشته ای ( معمولی و هالوژن ) و رشته دو سر لامپهای مهتابی و ... بکار میرود. در برابر دمای بالا مقاوم است ولی در برابر اکسید شدن نه . پس در دمای بالا آن را در محیط خلا یا هالوژن و یا گازهایی که با آن ترکیب نمی شود بکار میبرند.
سپاس
.
صفحهها: 1 2