ُسلام.
بچه ها یه چیز جالب یاد گرفتم.
یادتونه گفتم موتورها روباتم 400 وات سرعت وجریان کشیش بالاس.
خواسم یه محدود کننده جریان بزارم.
اما یهر راه باحالتر یه لامپ دی سی با موتور سری بشه جریان کشی موتور به اندازه لامپ میشه خیلی جالب بود گفتم بهتوون بگم شاید بدردتوون خورد.
یعنی لامپ سری شده کار محدود کننده جریان میکنه که میتونین اینو تویه لوازم مختلف بزارین.
و خودتووننووو با مدارات در گیر نکنید.
تازه تویه تست جریان لحطه ای رو کاهش داد.
لامپ DC ؟ منظورتون دقیقا چیه؟ کمی واضحتر بگو ...
شما باید سعی کنید هر کاری می کنید در بهینه ترین حالت باشه ، مسلما اگر این جواب بدهه ، یه راه حل موقت هست و نه کاربردی !
بله لامپ دی سی.
برادر مرتضی میدونی دیگه بار همیشه باه اندازه ای که میخاد جریان میکشه درسه.
ال ای دی همیشه 20 میلی آمپر میکشه. حتی اگه باتری 12 ولت 120 آمپر هم بهش وصل شه.
حالا وقتی یه چراغ با موتور سری میشه جریان موتور به اندازه لامپ میشه.
ما موتور چراغ موتور سیکلت گزاشیم.
البته باید با چند تا چراغ تست کنین ببنین کدوم بهتره.
چون جریان موتور و توان چراغ باید طوری باشه که موتور به جریان راه اندازی خودش برسه.
شما که موتوراتون براشلس نیازی به این کار ندارین. چون شما همیشه موتوراتون به یه جهت میچرخه و نمیخاین چپ گرد راس گرد کنید. معمولا چپ گرد راس گرد باعث عبور جریان لحظه ای زیاد میشه که باع میشه موتور داغ کنه و.... .
در این لحضه چپ گرد راس گرد طرف میتونه یه لحظه چراغ متصل کنه موتور تویه دور معکوس قرار بده و سپس چراغ اتصال کوتاه کنه.
مداذرات محدود کننده جریان موجود اما با توجه به توان موتورم خرجم خیلی میشه.
تازه من به چنین توانی از موتورم نیاز نداشم.
شما که براشلسی روی اسپید کنترل و موج pwm مانور بده چون داررین روی یه جهت گردش از موتورتون مانور میدین. اینجوری براتووون بهتره. اگه جریان راه اندازیتون زیاد با pwm ولتاژ کم کنین بعد آروم آروم زیاد کنین.
(۰۷-مرداد-۱۳۹۲, ۱۴:۱۰:۰۰)akbar8 نوشته است: [ -> ]بله لامپ دی سی.
برادر مرتضی میدونی دیگه بار همیشه باه اندازه ای که میخاد جریان میکشه درسه.
ال ای دی همیشه 20 میلی آمپر میکشه. حتی اگه باتری 12 ولت 120 آمپر هم بهش وصل شه.
حالا وقتی یه چراغ با موتور سری میشه جریان موتور به اندازه لامپ میشه.
ما موتور چراغ موتور سیکلت گزاشیم.
البته باید با چند تا چراغ تست کنین ببنین کدوم بهتره.
چون جریان موتور و توان چراغ باید طوری باشه که موتور به جریان راه اندازی خودش برسه.
شما که موتوراتون براشلس نیازی به این کار ندارین. چون شما همیشه موتوراتون به یه جهت میچرخه و نمیخاین چپ گرد راس گرد کنید. معمولا چپ گرد راس گرد باعث عبور جریان لحظه ای زیاد میشه که باع میشه موتور داغ کنه و.... .
در این لحضه چپ گرد راس گرد طرف میتونه یه لحظه چراغ متصل کنه موتور تویه دور معکوس قرار بده و سپس چراغ اتصال کوتاه کنه.
مداذرات محدود کننده جریان موجود اما با توجه به توان موتورم خرجم خیلی میشه.
تازه من به چنین توانی از موتورم نیاز نداشم.
شما که براشلسی روی اسپید کنترل و موج pwm مانور بده چون داررین روی یه جهت گردش از موتورتون مانور میدین. اینجوری براتووون بهتره. اگه جریان راه اندازیتون زیاد با pwm ولتاژ کم کنین بعد آروم آروم زیاد کنین.
تا جایی که من می دونم LED جریان ثابت نمی کشه بلکه اگه بیش از ۲۰ میلی ازش رد بشه می سوزه! برای همین باهاش مقاومت سری می کنن
-
لامپ موتور سیکلت هم DC نیست رشته ای هست که جهت عبور جریان ازش مهم نیست!
شما با این کار مقاومت مدار رو بالا بردی و توان ورودی به موتور خوب کم میشه دیگه و افت هم که رابطه مستقیمی با جریان داره برای همین وقتی موتور راه افتاد (شتاب گرفت ) روی موتور فشار کمتری میاد پس جریان کمتری هم مصرف می کنه برای همین افت ولتاژ هم کم میشه
-
این کاری که شما کردید رو پایه های سنس دراور ها هم انجام میدن که ما عادت کردیم مستقیما وصلشون کنیم به زمین در صورتی که نیاز باشه باید یه مقاومت گذاشت
---
در هر صورت شما توان رو دارید تلف می کنید یه محدود کننده جریان بزارید شاید بهتر باشه تا این طوری توان تلف نشه.
راستی کار شما به درد وقتی می خوره که خطر اتصال کوتاه وجود داره و با این کار نه منبع اتصال می کنه هم ما متوجه این اتصال میشیم مخصوصا موقع کار با ۲۲۰ ولت
--
حالا همین که مشکل شما حل شده هم خوبه
منم با بهزاد موافقم :)
شما داری یه تقسیم ولتاژ درست می کنی و ادامه اش همون صحبت های بهزاد خان.
موتور براشلس هم که بحثش جدا هست ، موتور 3 فاز DC هست و درایوش توسط اسپیدکنترلر صورت می گیرهه.
ماشاءالله حسابی هم جریان می کشه و چون باد پره ها به سمت موتور هست خنکش می کنه و گرنه که ذوب می شه :)
سلام
کتاب خوب برای avr چی پیشنهاد میدین؟
راستی انجمن خودمون isoJTAG برای avr رو که قبلا ترجمه نکردن؟ من پیداش نکردم.
اگه نیست شروع کنم آمادش کنم
سلام کسی از دوستان نرم افزار hmtr که برای تغییر مشخصاتش بود داره؟؟
اگه دارین ممنون میشم برام آپلود کنید شدید نیاز دارم.
(۰۸-مرداد-۱۳۹۲, ۱۷:۳۷:۵۴)akbar8 نوشته است: [ -> ]سلام کسی از دوستان نرم افزار hmtr که برای تغییر مشخصاتش بود داره؟؟
اگه دارین ممنون میشم برام آپلود کنید شدید نیاز دارم.
توی دیتاشیتش آدرس سایتش هست برو اونجا حتما پیدا می کنی
-
@salehj
حالا انگلیسیش رو بزار تا به فارسیش هم برسیم
راستی خودتو کنترل کن این چه حرکاتی هست انجام میدی:ي
(۰۸-مرداد-۱۳۹۲, ۱۷:۳۷:۵۴)akbar8 نوشته است: [ -> ]سلام کسی از دوستان نرم افزار hmtr که برای تغییر مشخصاتش بود داره؟؟
اگه دارین ممنون میشم برام آپلود کنید شدید نیاز دارم.
دانلود نرم افزار HM-TR setup software
[attachment=9886]
(۰۸-مرداد-۱۳۹۲, ۲۰:۴۴:۳۵)salehjg نوشته است: [ -> ] (۰۸-مرداد-۱۳۹۲, ۲۰:۳۱:۲۸)behzady نوشته است: [ -> ]@salehj
حالا انگلیسیش رو بزار تا به فارسیش هم برسیم
راستی خودتو کنترل کن این چه حرکاتی هست انجام میدی:ي
http://www.scienceprog.com/build-your-ow...ice-clone/
بهزاد بترکی
یه کتاب برا avr معرفی کن...
من کچل شدم
برای زبون C
مرجع کامل میکرو کنترلر های AVR جلد سبز رنگ انتشارات نص
-
برای زبون بیسیک
میکرو کنترلر های AVR نویسنده علی کاهه انتشارات نص
-
کلا
دیتاشیت کامل مبکروکنترلر های AVR انتشارات Atmel
ممنون.
برادر بهزاد بهترین حالت تنظیماتش برای حداکثر برد چجوری؟؟
چند تا تغییرش دادم اما جالب نشد.
هرچی پهنای باند کمتر شه نباید برد بیشتر شه؟؟