(۰۸-آذر-۱۳۹۳, ۰۱:۵۱:۴۵)salehjg نوشته است: [ -> ]@ all
این منبع تغذیه های سوئیچینگ که فروشگاه ها میفروشن، همینایی که جعبه ی فلزی مستطیل شکل دارن و 5و10و... آمپری ان، کسی از اینا داره؟
اون پتانسیومتری که میگن باهاش میشه ولتاژ خروجی رو تنظیم کرد، در چه حدی میتونه ولتاژ خروجی رو تغییر بده؟
مثلا اگه منبع 12 ولت باشه، از 0 تا 12 تغییر میده یا...؟
با وجود اینا، ترانس چه مزیتی داره؟
یه سی آمپر داشتم که بچه فرستادنش هوا
یه 5 آمپر دارم ولی تست نکردم ببینم تغییر میکنه
تست میکنم...
چرخوندمش. پایین ترین حدش 11.71 و بیشترین حدش 12.72 ولت نشون داد. کمتر و بیشتر از اینا نمیشه
سلام
در مرود مولت ترن با چرخوندن زیاد تغییر کرد.فکر میکنم کلا چرخش پیچش 50 دور باشه و وقتی به آخرین حدش برسه با هر دور پیچوندن شروع می کنه به تیک تیک کردن.
(۰۹-آذر-۱۳۹۳, ۰۲:۰۳:۵۲)رسول نوشته است: [ -> ]مزیت سوئیچینگ اینه که اگه جریان زیادتر از جریان نامیش ازش بکشی اتوماتیک قطع میشه
ترانس هم تنها مزیتش اینه که عمرش بالاست
عمر ترانس بیشتر از سوییچینگ؟
اگر سوییچینگ جنس خوب باشه که یک عمرکار میکنه
اگر میدونین ترانس بهتره برای تابلو ها ترانس بذریم؟
خب ترانسفورماتور معلومه که عمرش زیاده چون هیچ قطعه ای برای سوختن نداره!!
اما هر کدوم مخصوص یه کاری هستن دیگه .. مزیتهای سوئیچینگ بیشتره
(۱۱-آذر-۱۳۹۳, ۲۰:۱۸:۰۱)hadikh73 نوشته است: [ -> ] (۰۹-آذر-۱۳۹۳, ۰۲:۰۳:۵۲)رسول نوشته است: [ -> ]مزیت سوئیچینگ اینه که اگه جریان زیادتر از جریان نامیش ازش بکشی اتوماتیک قطع میشه
ترانس هم تنها مزیتش اینه که عمرش بالاست
عمر ترانس بیشتر از سوییچینگ؟
اگر سوییچینگ جنس خوب باشه که یک عمرکار میکنه
اگر میدونین ترانس بهتره برای تابلو ها ترانس بذریم؟
نه خب
ترانس تقیرات ولتاژش زیاده و باید مدار درست حسابی وصل کنی بش (رگولاتور) که خب سویچینگ بهتره واس تابلو
سلام
یه باتری ماشین رو در نظر بگیرید.اگه قرار باشه یه آمپر ازش بکشیم فکر میکنید چقدر عمر میکنه؟
میخوام توبیابون یه سیستم نصب کنم.برا تغزیش چی پیشنهاد میدین.؟
رسول الان میاد میگه توربین بزار:)
میخوام از بیرون چیزی مشخص نباشه
باتری 40-50 آمپر : برای ماشینهای رنو - پی کی - 206
باتری 35 آمپر : برای ماشین های ماتیز
باتری 55 آمپر : برای ماشینهای پراید - 206 - دوو - آردی
باتری 60-62 آمپر : برای ماشنهای پراید - 206- دوو - روآ ـ پژو ـ آردی ـ زانتیا
باتری 60 آمپر پیکانی : برای ماشنهای پیکان ـ نیسان ـ پیکان وانت ـ مزدا
باتری 60 آمپر سیلد کلسیمی : برای ماشنهای ماکسیما ـ ریو ـ پروتون ـ هیوندا و ماشینهای خارجی مدل بالا
باتری 66 -75 آمپر : برای ماشنهای پژو 405 ـ پرشیا ـ آردی ـ سمند ـ زانتیا ـ ماکسیما ـ و ماشینهای مدل بالای خارجی
باتری 88 آمپر : برای ماشینهای مینی بوس ـ خاور ـ ایسوزو ـ آمیکو ـ تراکتور (بعضی مدل ها)
باتری 150 - 200 آمپر : برای ماشینهای تراکتور ـ اتوبوس ـ کامیون ـ دیزل ژنراتور ـ لودر و بولدزر و ماشینهای سنگین راهسازی ـ تریلی
لازم بذکر است موارد بالا جنبه عمومی داشته و برای خرید لازم است همراه با ماشین به نمایندگی های مجاز مراجعه و با بازدید باتری و شرایط خاص مصرف نسبت به تهیه باتری اقدام نماید
منبع