ايران ويج

نسخه‌ی کامل: گالری انرژی پاک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
این تایپیکو ایجاد کردم تا یدونه آلبوم عکسی از تولید انرژی های پاک داشته باشیم ...
شما دوستان هم میتوانید هر گونه عکسی که به موضوع مربوط میشه رو تواینجا قرار بدین WinkWinkWink

درضمن فرقی هم نمیکنه انرژی برق باشه یا حرارت باشه و یا انرژی های دیگه فقط پاک باشهHappyHappyHappy


[تصویر:  H4_standing01.jpg]

[تصویر:  helios4.jpg]

[تصویر:  Helios1.jpg]

[تصویر:  100946660710.jpg]

[تصویر:  ImageHandler.ashx?Width=300&HomeDirector...0591-b.jpg]

[تصویر:  wind%20farm.jpg]

[تصویر:  9_Energhi-Bady_Fixd.jpg]

[تصویر:  news02.jpg]

[تصویر:  622cad80c60bfd24c548a2aebe8f25fc.jpg]
کاشکی عکس هایی که خودمون گرفتیم رو بذاریم :

روستای معلمان در وسط دشت کویر !!!
عید امسال ( 1389 ) !


[تصویر:  17ba6787bd884a0082fb.JPG]

[تصویر:  646cb64f12994ca18929.JPG]

[تصویر:  d21bb06c11574e24993c.JPG]

[تصویر:  8d3e7d251a6e49e1aeae.JPG]

[تصویر:  4e94b428c4044e36a7d7.JPG]

[تصویر:  5bfd72651b694900abaf.JPG]

[تصویر:  1574c111821a45b2addc.JPG]

[تصویر:  9221967d2df04f55af47.JPG]
[تصویر:  4695china1.jpg]

[تصویر:  thin-film-solar-rnd-rr001.jpg]

[تصویر:  wind_powered_kid.jpg]

[تصویر:  aboutus_image.jpg]

[تصویر:  energy.jpg]
[تصویر:  sanfran4.jpg]
[تصویر:  588c175dby6yye13wv.jpg]

[تصویر:  yfy2q0xkpphnb80w55wh.jpg]

[تصویر:  8snoc8ecq5pq5sjzs.jpg]

[تصویر:  o38fk5qq7fpzyx2w59s.jpg]

[تصویر:  j7krmu67b47me6ft4iz.jpg]
نسل جدید توربین‌های بادی

از آسیاب‌های بادی قدیمی گرفته تا توربین‌های 3ملخه امروزی، همه نشان از علاقه بشر به مهار انرژی باد و تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر حکایت دارد. اما نسل جدید توربین‌های بادی با طراحی عمودی خود قرار است مشکلات موجود را برای همیشه پایان دهد.

اغلب توربین‌های بادی رایج برای مهار انرژی باد از 3 تیغه استفاده می‌کنند، اما وزن بسیار زیاد تیغه‌ها به هنگام گردش، تنش زیادی را به محور و اتصالات وارد می‌کند و باعث خستگی زودهنگام سازه می‌شوند. مهندسان مدت‌ها است که می‌دانند با انتقال توربین از وضعیت افقی به عمودی، چنین مشکلاتی را می‌توان برطرف کرد.

[تصویر:  yubbpf6rt9a05sx7scdu.bmp]

تازه‌ترین طرح ارایه شده برای توربین‌های بادی که شرکت وایندپاور برای اعماق دریا پیشنهاد کرده، نمونه‌ای از یک توربین 1 مگاواتی با طراحی عمودی است که نه تنها تنش‌های مکانیکی را مهار می‌کند، بلکه با رادارهای هوایی نیز تداخل کمتری پیدا می‌کند.

http://www.khabaronline.ir
کمک‌فنری که تکان‌های خودرو را به برق تبدیل می‌کند

دانشمندان سیستم تعلیق جدیدی برای خودروها طراحی کرده‌اند که به جای اتلاف انرژی نوسانی، آن‌را به جریان الکتریسیته تبدیل و با تامین انرژی برخی ابزارهای الکتریکی، تا 6 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند.

[تصویر:  k4ga10tmj2d70f0rfn5y.jpg]

تا به‌حال انرژی خورشید و باد را برداشت می‌کردیم، اما از این به‌بعد انرژی چاله‌چوله‌های خیابان‌ها را نیز می‌توانیم بدست بیاوریم. محققان توانسته‌اند نوع جدیدی از کمک‌فنرها را برای خودرو بسازند که می‌توانند به جای اتلاف انرژی، آن را در شکلی مفید استحصال کنند. این کمک‌فنرهای جدید توسط شرکت لوانت ساخته شده و این توانایی را دارند که انرژی حاصل از دست‌اندازها و تکان‌های جاده‌های ناهموار را به الکتریسیته قابل مصرف برای خودرو تبدیل کنند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، آن‌چه امروزه به‌عنوان کمک‌فنر در خودروها وجود دارد، تنها می‌تواند انرژی حاصل از بالا پریدن خودرو روی دست‌انداز را به انرژی گرمایی تبدیل کند و با اتلاف انرژی، مانع از نوسان‌های طولانی سیستم فنربندی خودرو شود؛ اما انواع جدید قادرند این انرژی را به الکتریسیته مورد نیاز برای حرکت برف‌پاک‌کن‌ها، کولر و یا چراغ داشبورد تبدیل کنند.
نامی که لوانت بر کمک‌فنر جدیدش گذاشته، جن‌شاک است. جن‌شاک را هم می‌توان در خودروهای عادی و هم در انواع هیبریدی استفاده کرد. به کمک جن‌شاک، مصرف سوخت خودروها بسته به نوع خودرو و شرایط جاده، 1 تا 6 درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته شکیل اوادهانی، مدیر اجرایی این شرکت، گرچه در نگاه اول هزینه این کمک‌فنر گران‌تر از انواع معمولی آن است، اما این مبلغ اضافی از طریق بهبود بخشیدن به اقتصاد مصرف سوخت به زودی برخواهد گشت. اوادهانی قول داده است این محصول در تابستان 2011 / 1390 وارد بازار شود.

[تصویر:  nzxjm20sgvkaz0sgdvej.bmp]

شرکت لوانت به‌خاطر آزمایش این کمک‌فنر بر روی یک کامیون هیبریدی توانست جایزه 150هزار دلاری بنیاد ملی علوم را از آن خود کند. به اعتقاد جین ای. فیگورا، مدیر برنامه این بنیاد، تاثیر اقتصادی این کمک‌فنرها بلافاصله خود را نشان خواهد داد و راننده با نصب آن و رانندگی در شهر، مقادیر زیادی انرژی و سوخت را ذخیره خواهد کرد. وی هم‌چنین افزود انواع دیگری از این کمک‌فنرها توسط شرکت‌های دیگر هم ساخته شده، اما بسیاری از آن‌ها را باید برای نصب در خودروها دوباره طراحی کرد تا با سیستم خودرو هماهنگ شوند؛ درصورتی‌که محصول شرکت لوانت هم نصب راحتی دارد و هم این‌که با سیستم‌های رایج خودروها هماهنگ است.

میشل مک‌آلپاین، استادیار مهندسی مکانیک در پرینستون، این کمک‌فنر را در دسته برداشت‌کننده‌های انرژی طبقه‌بندی می‌کند و نه حفظ‌کننده انرژی. وی می‌افزاید وقتی خودرو با یک چاله روبرو می‌شود، درکنار حرکت افقی خود یک حرکت عمودی نیز خواهد داشت و این امر باعث می‌شود بنزین مصرفی افزایش یابد؛ چون وقتی سرعت رو به جلو به سرعت عمودی تبدیل می‌شود، انرژی مصرف می‌شود و هدر می‌رود؛ درست مثل یک قهرمان دوی سرعت که باید از روی مانع هم بپرد.

دست‌اندرکاران ساخت این کمک‌فنرها اعلام کرده‌اند کمک‌فنرهای جدید متمم سیستم ترمز در خودروهای هیبریدی هستند؛ چون در این خودروها ترمزهای احیاکننده‌ای وجود دارد که می‌توانند انرژی از دست رفته در توقف را برداشت و به باتری بازگردانند. آن‌ها همچنین به صنایع نظامی مژده داده‌اند که با نصب این کمک‌فنرها در خودروهای نظامی خواهند توانست انرژی مورد نیاز برای برقراری ارتباطات رادیویی و سیستم‌های اسلحه خود را تولید کنند.

منبع