ايران ويج

نسخه‌ی کامل: پردازش تصویر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6
نقل قول: برای حذف نویز از منحنی، چیکار کنم؟
FFT بگیرم و فرکانس های بالاشو حذف کنم و بعدا تیدیل معکوس بگیرم؟
روش آسون تری هست؟
کلمه ی کلیدی برای سرچ کردن این موضوع تو گوگل چیه؟
پیشنهاد ، ایده ...؟

ببخشید که دیر جواب می دم ، تازه دیدمش!
والا روش هست ، فکر می کنم تابع آماده هم باشه که نویز رو از سیگنال حذف کنه و برای یه پروژه ای داداشم انجامش داده بود یادمه ، اما الان دسترسی خوبی بش ندارم.
اون FFT عملی هست اما شاید داستانش زیادی بشه! اما از نظر تئوری ایده ات درست هست.

یه راه ساده تر اینه که نقطه های روی محور X رو به ترتیب انتخاب کنی و y های X های مجاور رو با هم میانگین گیری کنی و به همون y اختصاص بدی ، اینجوری تابع نرم تر می شه و اگر دوباره اینکار رو کنی بازم نرم تر می شه ...
کلا عبارت شی.ل.تر و smooth و هم توی سرچ هات برای تابع استفاده کنی احتمالا چیزی گیر بیاری.
نقل قول: سلام
کسی فرمول دوران محورهای مختصات رو داره؟
مثلا یه نقطه در محوهایی که teta درجه مثلثاتی دوران یافته ان، مختصاتش (x0,y0) هستش،
الان میخوام متخصات همون نقطه ی ثابت رو نسبت به محور های استاندارد پیدا کنم...

فکر کنم تو ریاضیات داشته باشیم اما چیز دقیقی به یاد نیوردم ، یه کمی رو کاغذ ایده ریختم بنظرم درست باشه و جواب بدهه ... :d

اگر x,y مختصات محور اصلی باشه ، xَ و yَ هم مختصاتی که به اندازه ی Teta درجه نسبت به مختصات اصلی دوران داشته باشه، داریم:
تو مختصات دوران یافته ، x0َ =0 و y0َ =0 ، معادله خط رو از مبدا تا xَ و yَ می سازیم.
کد php:
yََ-y0َ m(xَ x0َ
در واقع هدف بدست آوردن m هست که می شه:
کد php:
m= (yََ-y0َ )/(xَ x0َ 
حالا مقدار m بر حسب radian هست. یه تبدیل radian به degree می زنیم.
یه تناسب ساده هست:
کد php:
pi/180 m/? 
? مقدار m هست بر حسب درجه.
می دونیم teta هم برحسب درجه هست.
پس ، Tetaَ = teta + m
حالا داریم:
کد php:
xَ cos(Tetaَ
کد php:
yَ sin(Tetaَ

اگر روش دقیقی نباشه ، اما جواب حدودی درستی می دهه.

موفق باشی.
سلام

@مرتضی:
مرسی
همون موقع، یکمی روی همون توضیحاتی که دادی، کد زدم،
بعد دانشکدمون یه کتاب در مورد 3D و این حرفا پیدا کردم
دیدم چیزی که من میخوام اسمش rotation matrix هه!

که برای 3 بعدی هم هست
ویکی پدیا همه چیز نوشته



@ all

دوستان کسی تجربه ای از perspective projection داره؟
یه هفته اس پدرمو درآورده
وارد مبحث که بشی، داخل انبوهی از ماتریس ها گم میشی Biggrin
کمک لطفا 017
سلام
چطور میتونم سایز هر پیکسل یه دوربین رو در واحد میکرو متر از روی عکسی که از خط کش گرفتم، محاسبه کنم؟


یعنی میخوام عددی با واحد uM/Pixel پیدا کنم


به عبارت دیگر Biggrin میخوام طول و عرض هر پیکسل روی سنسور واقعی رو محاسبه کنم
:d
به چه چیزایی فکر می کنی! Biggrin
چه اشتباهی میکردم


یادم رفته بود فاصله ی کانونی و بزرگ نمایی لنز رو لحاظ کنم Biggrin Biggrin Biggrin

f^-1 + p^-1 = q^-1

f که هر عکس exif اش نوشته چقدره
p فاصله ی لنز از خط کشه
q رو بدست میاریم


m=q/p
هم q و هم p رو داریم
پس m بدست میاد

بعد
m=x/ruler length
x بدست میاد

بعد طول خط کش رو بر حسب پیکسل از روی تصویر اندازه میگیریم، بعد :

result = x/pixels

واحد هاشو برحسب mm اینا بنویسید باید آخر سر به 1000 ضرب کنید

گوشی من طول و عرض پیکسل هاش 1.4 میکرومتر بود.
سلام
کسی تجربه ای از کار با زوایای اویلر داره؟
Euler Angles

یا همون yaw,pitch,roll

سوالم اینکه این زاویه ها همونایی هستن که در ماتریس دوران سه بعدی اسفاده شده؟

rot = rot_z*rot_y*rot_x

که همه ی عبارت های سطر بالایی یه ماتریس 3 در 3 هستن
و زوایای استفاده شده درشون، برای مثال برای rot_x، مثلا 30 درجه حول محور x هستش


یعنی اگه من بیام بجای اون 30 درجه ، مقدار roll رو قرار بدم و همین کار رو برای rot_y و rot_z با yaw و pitch انجام بدم، ماتریس دوران حاصل که از ضرب 3 تا ماتریس حاصل شده، کار همون زاویه های اویلر رو انجام میده یا نه؟
سلام.

چرا اینجا پرسیدی؟
اینجا رو ببین:
http://www.chrobotics.com/library/unders...ler-angles
@sharin
مرسی
خیلی خوب بود.

بخاطر کاربردشون در imu ها میگی؟
راستش من برای محاسبات دستی زاویه ها میخوامشون
یجورایی میشه همون پردازش تصویر

دوستانی که wolfarm cdf player دارن، چک کنن، باحاله:
http://demonstrations.wolfram.com/EulerAngles/
هنوز euler angle برام مبهم ان!

این تصویر مشخصه منظورش چیه ، خب؟
[تصویر:  Inertial-Frame-1024x655.png]


ولی توی لینک wolfarm ای که دادم، این دوحالت یکسان ان:

حالت 1:
roll =30 درجه و بقیه صفر



حالت 2:
yaw=30 درجه و بقیه صفر



الان wolfarm اشتباهه؟ یا اون وب سایت اشتباهه؟ یا من اشتباه فهمیدم؟

انواع مختلفی از زوایای اویلر داریم؟ یا همشون یه حرفن؟
اون لینک برای imu ها هست، گرچه تئوریشون باید یکی باشه.

Roll = 30 باید اون هواپیما حول محور X بچرخه.( یعنی حول محوری که در امتداد ته هواپیما تا نوک هواپیما می شه ) ( یعنی بال سمت راست 30 درجه به سمت پایین منحرف می شه و بال سمت چپ 30 درجه به سمت بالا )

YAW = 30 اون هواپیما باید حول محور Z بچرخه.(یعنی حول محوری که عمودیی که تو عکس کشیده شده) ( یعنی نوک هواپیما 30 درجه به سمت بال سمت راست منحرف می شه و ته هواپیما 30 درجه به سمت بال سمت چپ منحرف می شه )
اگر غیر از این چیزی نشون می دهه اشتباهه ... .
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6