با سلام خدمت دوستان من کولر آبی دارم که موتورش نیم سوز شد بابا رو راضی کردم یه نو بخره که اینو خودم سیم پیچی کنم گفتم موتور رو باز کنم قطر سیم رو میبرم سوال میکنم تعداد دور سیم هر کلاف رو میشمارم گام کلاف رو خودم محاسبه میکنم یا اونم از گام کلاف سوخته مشخص میکنم بازکردم در موتور رو موتور با دو قطر سیم مختلف پیچیده شده یکم گیج شدم کسی در این زمینه اطلاعاتی داره دو تا کتاب بازپیچی هم دانلود کردم ولی توضیحات دوستان که کار کردن یه چیز دیگه ست
موتورتون رو تا حالا تعمیر بردین ...منظورم قبل از این نیم سوز شدنشه ...قبلن هم خراب شده بود یا نه؟؟
ممکنه تو کارخانه سازندش هم بعلت تمام شدن یک سیم بقیشو با یه سایز دیگه ای سیم پیچی کنند!!
اون قسمتی که گفتی نیم سوز شده کدوم سیمه؟ قطر بزرگه یا کوچیکه؟؟
من زیاد از سیم پیچی سر در نمیارم اما اینو میدونم موتور کولر خیلی تخیلی پیچیده میشه
فکر نمیکنم در صورت تموم کردن با سیم نمره کوچیکتر پیچیده باشند
همچین کارخونه ای سیم تموم میکنه؟
به نظر من بیخیال بازپیچی و سیم پیچی موتور کولر شو عزیز
به تجربش نمی ارزه
موفق باشی
(۱۰-مرداد-۱۳۸۹, ۲۰:۳۷:۵۷)reza555 نوشته است: [ -> ]فکر نمیکنم در صورت تموم کردن با سیم نمره کوچیکتر پیچیده باشند
همچین کارخونه ای سیم تموم میکنه؟
چرا رضا جان امکان داره
من خودم دیدم
شاید توکارخونه نباشه
اما تو تعمیرگاه ها امکانش هست
بله آقا رسول امان از این تعمیر کارا
کاش خدا یه وجدان پاک بهشون بده
ماتیلدا جان یه سری به کتاب سیم پیچی هنرستان بزن
اگر به جواب نرسیدی در صورتی که جا به اندازه برای سیم پیچی باشه همه سیم پیچارو با قطر سیم بزرگه بپیچ
اما حساب کار جا رو هم داشته باش
آفا رسول بله قبلا یک بار سیم پیچی شده (تعمیر ) شده بود کاری به نیم سوز بودن کلاف ها نداشته
باشید اینقدر داغ شده سیم ها که بهم چسبیده و راهی چز سیم پیچی نو نداره
آقا رضا کتاب هنرستان رو دانلود کردم گفتم که یکم گیج شدم کتاب گفته کپی همون سیم پیچی ها انجام بده که با توضیح اقا رسول احتمالا طرف قسمت سوخته رو جدا کرده فقط برا تطبیق امپدانس کلاف جدید رو پیچونده
من می خوام دقیقا همین کاری که گفتید رو انجام بدم حالا فرض کنید من
پوسته خالی رو دارم می خوام سیم پیچیش کنم چه قطری چند دور وبا چه گامی کلاف هارو قرار بدم ؟
من یه نگاهی بهش کردم ..
درسته موتور کولر آبی هم سیم با قطر زیاد داره وهم قطر کم
دلیلشم اینه که از اون سیم با قطر کم برای دور کند کولر استفاده میشه واز سیم قطر زیاد برای دور تند کولر
در دیگر موتورها هم ممکنه دو قطر متفاوت سیم لاکی رو ببینید که اون سیم قطر زیاد برای سیم پیچ اصلیه و سیم با قطر کم برای سیم پیچ کمکیه
برای اینکه موتورت تک فازه میتونی از دیاگرام گام کوتاه متحدالمرکز واسه سیم پیچی موتور کولرت استفاده کنی
برای بدست آوردن قطر سیم های لاکی هم میتونی از میکرومتر استفاده کنی:
(۱۱-مرداد-۱۳۸۹, ۱۲:۰۸:۳۳)رسول نوشته است: [ -> ]موتورت چند شیار داره؟؟
36تا شیار داره
ازگام کوتاه متحدالمرکز استفاده کن
سعی کن قطر سیمهای خودش رو اندازه بگیر واز اون بخر و ....
تعداد قطب هاش هم اگه از روی سیم پیچیش نیافتی بگو تا برات پیدا کنم