۲۶-مرداد-۱۳۸۹, ۱۸:۴۱:۱۳
۲۶-مرداد-۱۳۸۹, ۱۸:۵۰:۱۲
مهندس مشکلی پیش نمیاد فقط موتور قدرت نداره که حرکتش بده و خوب جریان میکشه و داغ می کنه !!!
۲۶-مرداد-۱۳۸۹, ۱۸:۵۸:۰۵
این جور مواقع بهترین راه کار استفاده از گیر بکسه
میتونی با چرخ دنده بسازی
کار گیر بکس مثل ترانسفور ماتور میمونه
ترانس کاهنده ولتاژو کاهش میده و جریانو افزایش میده و افزاینده برعکس
گیر بکسم همینه
یه نسبت تبدیل داره
کاهنده دورو کم میکنه و گشتاور خروجی و در نتیجه نیرو رو افزایش میده و برعکسشم مثل ترانس صادقه
برای ضربه ایده ها مختلفی هست
یه نمونه استفاده از آهنربای الکترکی قوی که مثل مگنت عمل کنه و جسم مورد نظرو در یک راستا به سمت خودش جذب کنه و با مکانیزم فنر ی و روغنی برگرده سر جاش (مسیر برگشتش آروم باشه) مثل بازو های هیدرولیک
یا مثل در دی وی دی رایتر یا سی دی رایتر که موقع باز شدن 20 درصد مسیر اولیه رو سریع و ما بقی مسیرو ادامه بده
یا مثل سافت استارت
فکر کنم برای کنترل نیروی خروجی هم بشه اون جریان آهنربای الکتریکیو کنترل کرد
میتونی با چرخ دنده بسازی
کار گیر بکس مثل ترانسفور ماتور میمونه
ترانس کاهنده ولتاژو کاهش میده و جریانو افزایش میده و افزاینده برعکس
گیر بکسم همینه
یه نسبت تبدیل داره
کاهنده دورو کم میکنه و گشتاور خروجی و در نتیجه نیرو رو افزایش میده و برعکسشم مثل ترانس صادقه
برای ضربه ایده ها مختلفی هست
یه نمونه استفاده از آهنربای الکترکی قوی که مثل مگنت عمل کنه و جسم مورد نظرو در یک راستا به سمت خودش جذب کنه و با مکانیزم فنر ی و روغنی برگرده سر جاش (مسیر برگشتش آروم باشه) مثل بازو های هیدرولیک
یا مثل در دی وی دی رایتر یا سی دی رایتر که موقع باز شدن 20 درصد مسیر اولیه رو سریع و ما بقی مسیرو ادامه بده
یا مثل سافت استارت
فکر کنم برای کنترل نیروی خروجی هم بشه اون جریان آهنربای الکتریکیو کنترل کرد
۲۶-مرداد-۱۳۸۹, ۲۰:۵۱:۴۳
ممنون از پاسخ شما
۲۶-مرداد-۱۳۸۹, ۲۲:۵۸:۰۴
اینا تو حیطه کاری یه مکانیک کار قویه که ما تو گروهمون داریم (خوش بحالمون)
در رابطه به اتصال مستقیم به چرخ بستگی به موتورت داره
در رابطه با چکش اینکار جریان خیلی زیادی میکشه، اگه استفاده از موتورهای بنزینی آزاد باشه بهترین گزینست
گیربکس دست ساز خیلی خوبه اما در مواقعی که سرعت و دقت پایین باشه
در کل بهترین راه هم هستش چون کمترین هزینه و درد سر و ساده ترین راه پیاده سازی رو داره
برای ضربه زدن بهترین کار کمپرسور باده که فک کنم سقفش تو مسابقات 12 باره(اینو دقیق نمیدونم)
احتمالا مارو تو مسابقات اخیر جنگجو ببینین
HENAS TEAM
در رابطه به اتصال مستقیم به چرخ بستگی به موتورت داره
در رابطه با چکش اینکار جریان خیلی زیادی میکشه، اگه استفاده از موتورهای بنزینی آزاد باشه بهترین گزینست
گیربکس دست ساز خیلی خوبه اما در مواقعی که سرعت و دقت پایین باشه
در کل بهترین راه هم هستش چون کمترین هزینه و درد سر و ساده ترین راه پیاده سازی رو داره
برای ضربه زدن بهترین کار کمپرسور باده که فک کنم سقفش تو مسابقات 12 باره(اینو دقیق نمیدونم)
احتمالا مارو تو مسابقات اخیر جنگجو ببینین
HENAS TEAM
۱۰-شهریور-۱۳۸۹, ۱۰:۴۱:۳۰
سلام دوستان
من استفاده از سیستم های پنوماتیکی را توصیه نمی کنم . زیرا :
1. هزینه نسبت به قدرت ایجاد شده بسیار بالاست .
2. برای ایجاد حرکت های سریع نیاز به کمپرسور های با دبی بالا و شیر های تخلیه سریع می باشد که این اولا از نظر هزینه به صرفه نیست دوماً انرژِی الکتریکی زیادی می خواهد .
3. وزن قطعات در قدرت های یکسان در مقایسه با سیستم های دارای محرک الکتریکی و هیدرولیکی بالاتر است .
منم توی مسابقات آینده شرکت می کنم .
البته فکر نکنم به مسابقات زاهدان برسم .
گروه رباتیک پرواز
من استفاده از سیستم های پنوماتیکی را توصیه نمی کنم . زیرا :
1. هزینه نسبت به قدرت ایجاد شده بسیار بالاست .
2. برای ایجاد حرکت های سریع نیاز به کمپرسور های با دبی بالا و شیر های تخلیه سریع می باشد که این اولا از نظر هزینه به صرفه نیست دوماً انرژِی الکتریکی زیادی می خواهد .
3. وزن قطعات در قدرت های یکسان در مقایسه با سیستم های دارای محرک الکتریکی و هیدرولیکی بالاتر است .
منم توی مسابقات آینده شرکت می کنم .
البته فکر نکنم به مسابقات زاهدان برسم .
گروه رباتیک پرواز