۲۳-خرداد-۱۳۹۰, ۰۸:۳۵:۱۴
رضا جان براي راهنماييت ممنون
ولي اگه بخوام افت ولتاژو با ديوتي سايكل جبران كنم ، برنامم خيلي مي پيچه
دنبال راهي مي گردم كه با يه ديوتي ثابت بتونم سرعت دوران ثابت بگيرم
آيا ميتونم با ثابت نگه داشتن پهناي باند ، دامنش رو افزايش و كاهش بدم ؟
مثلا ببين اين شدنيه ؟:
اگه ولتاژ ناميه موتورم 12 باشه و از يه ولتاژ مثلا 24 استفاده بكنم و به يه ترانزيستور بدم و تحريكش (1) pwm ميكرو بدم و تو كم باري موتور از پهناي كم و تو پر باري ديوتي بيشتر بدم و اين ولتاژ نا پيوسته 24 ولتي را تغذيه درايور موتورم كنم بعد براي كنترل سرعت از يه (2) pwm مستقل استفاده كنم
آيا مثلا زماني كه در نيمه pwm 1 , off قرار داريم pwm 2 دچار مشكل نميشه ؟ حالا برفرض كه اين تنها مشكلش باشه آيا ميشه pwm 1 را پس از ترانزيستور پيوستش بكنيم ؟ ( مثلا با يه خازن و مقاومت ) تا جوري پيش بريم كه در همه حالات افت ولتاژ دو سر آرميچر 12 دقيق باشه(چه كم باري و چه پر باري ) ؟
ولي اگه بخوام افت ولتاژو با ديوتي سايكل جبران كنم ، برنامم خيلي مي پيچه
دنبال راهي مي گردم كه با يه ديوتي ثابت بتونم سرعت دوران ثابت بگيرم
آيا ميتونم با ثابت نگه داشتن پهناي باند ، دامنش رو افزايش و كاهش بدم ؟
مثلا ببين اين شدنيه ؟:
اگه ولتاژ ناميه موتورم 12 باشه و از يه ولتاژ مثلا 24 استفاده بكنم و به يه ترانزيستور بدم و تحريكش (1) pwm ميكرو بدم و تو كم باري موتور از پهناي كم و تو پر باري ديوتي بيشتر بدم و اين ولتاژ نا پيوسته 24 ولتي را تغذيه درايور موتورم كنم بعد براي كنترل سرعت از يه (2) pwm مستقل استفاده كنم
آيا مثلا زماني كه در نيمه pwm 1 , off قرار داريم pwm 2 دچار مشكل نميشه ؟ حالا برفرض كه اين تنها مشكلش باشه آيا ميشه pwm 1 را پس از ترانزيستور پيوستش بكنيم ؟ ( مثلا با يه خازن و مقاومت ) تا جوري پيش بريم كه در همه حالات افت ولتاژ دو سر آرميچر 12 دقيق باشه(چه كم باري و چه پر باري ) ؟