ايران ويج

نسخه‌ی کامل: درايور كنترل توان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
رضا جان براي راهنماييت ممنون Heart
ولي اگه بخوام افت ولتاژو با ديوتي سايكل جبران كنم ، برنامم خيلي مي پيچه
دنبال راهي مي گردم كه با يه ديوتي ثابت بتونم سرعت دوران ثابت بگيرم
آيا ميتونم با ثابت نگه داشتن پهناي باند ، دامنش رو افزايش و كاهش بدم ؟
مثلا ببين اين شدنيه ؟:
اگه ولتاژ ناميه موتورم 12 باشه و از يه ولتاژ مثلا 24 استفاده بكنم و به يه ترانزيستور بدم و تحريكش (1) pwm ميكرو بدم و تو كم باري موتور از پهناي كم و تو پر باري ديوتي بيشتر بدم و اين ولتاژ نا پيوسته 24 ولتي را تغذيه درايور موتورم كنم بعد براي كنترل سرعت از يه (2) pwm مستقل استفاده كنم
آيا مثلا زماني كه در نيمه pwm 1 , off قرار داريم pwm 2 دچار مشكل نميشه ؟ حالا برفرض كه اين تنها مشكلش باشه آيا ميشه pwm 1 را پس از ترانزيستور پيوستش بكنيم ؟ ( مثلا با يه خازن و مقاومت ) تا جوري پيش بريم كه در همه حالات افت ولتاژ دو سر آرميچر 12 دقيق باشه(چه كم باري و چه پر باري ) ؟
ببین دوست عزیز
گفتم که موتور نمیفهمهBiggrin
مهم مقدار متوسط ولتاژیه که به موتور اعمال میشه
شما میتونی با 12 ولت و دیوتی سایکل 100% 12 ولت درست کنین
هم میتونی با 100 ولت و دیوتی سایکل کمتر
ته تهش موتور 12 ولت موسط دو سرشه

اطلاعاتم راجع به اینورتر ها دقیق نیست وگر نه بیشتر کمک میکردم

یعنی شما باید یه منبع با ولتاژ ثابت و جریان متغیر به بار وصل کنید
یعنی منبع ولتاژ ثابت که باهاش جریان اعمالی به موتور رو کنترل کنید
در این مورد اطلاعات ندارم
رضا جان چون قبلا فرمودين مقدار بار موتور جريانو مشخص ميكنه و كنترلي روش نيست حدس زدم كه ولتاژو ميشه كنترل كرد،صرف نظر از جريان !Shy
بله میشه
این خودش یه تکنیک ساخت اینورتره یعنی یه حالته
با اون آشنایی ندارم
رضاجان منبعي را سراغ داري كه بتونم اين مشكل رو با كمك شما دوستان جمع و جورش كنم ؟
تا اينجاش كه تقريبا از ابهام در اومدم Clap
منبع که همو کتابهای ماشین الکتریکی بهارا یا الکترونیک قدرت ها خوبه ولی بهترین منبع اینترنته Biggrin
سلام بر همه دوستان
پيرو مبحثي كه با آقا رضا در بالا داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه نياز به يه منبع تغذيه داريم كه بتونه در زماني كه موتور تحت باره و جريان ميكشه ( در سر آرميچر افت ولتاژ پديد مي آيد ) ولتاژ سر آرميچر را سنس كنه و در صورت افت ، ولتاژ ارساليشو افزايش بده تا افت ولتاژ جبران بشه ( بدون در نظر گرفتن مقدار جريان عبوري ولتاژ ثابت بمونه )
آقا رضا فرمودند كه بايد از اينورترها استفاده كنم ، يه سرچي زدم و يه سري مطالبو گرفتم اما بدليل نداشتن پايه الكترونيك برام مبهم به نظر رسيد ولي نظر آقا رضا را تاييد مي كردند
اگه كسي تو اين زمينه مي تونه بيشتر كمكم كنه ، انشاالله خدا هم ياريش كنه
يه سوال : اين پاور كامپيوترها هم از سوييچينگ استفاده ميكنن ؟ كار سوييچينگ اينه كه با توجه به جريان ، ولتاژو ثابت نگه داره ؟ اگه اينطوره بدردم نميخورند ؟
يا اينكه با توجه به پيشبيني كه از گشتاور اعمالي بر موتور در هر لحظه دارم ، با pwm ولتاژ اعمالي بر روي آرميچر را كنترل كنم ( منبع تغذيه را دوعدد پاور سري شده - 24 ولت - در نظر بگيريد )
از دوستان كسي ترانزيستوري سراغ داره كه با فركانسي بالاي يك كيلو هرتز و ICبالاتر از 3 آمپر و VCE بالاتر از 40 ولت كار كنه ؟ ممنون ميشم اسمشو بگين038
جاش اینجا نیست اما جوابتو میدم


مثبت یا منفی؟؟

فت بزار خب

IRF 540

IRF 9640

اولی منفی دومی مثبت
كيست كه مرا ياري كند ؟ Biggrin
خواهش مي كنم اگه كسي در مورد اينورتر و نحوه كارش مطلبي واضح سراغ داره بذاره
يا
در مورد سولي كه قبلا مطرح شد پيشنهادي داره بذاره
سلام دوست عزیز

دوست من این سوال تقریبا برای این تاپیک نیست

ولی به این لینک یه نگاه کن
صفحه‌ها: 1 2 3