سلام..
دوستان میدونن که تو اسانسور ها برای اینکه خداکثر ظزفیت رو مشخص کنن از چه سنسوری استفاده میکنن!!!
به طور مثال:
به کابین دارم که داره توسطه یه کابل کشیده میشه به بالا...برای سنجیدن وزن محتویات کابین باید چه سنسوری رو استقاده کنم؟؟؟
سلام
حداكثر وزن را بايد در هنگام توقف آسانسور بسنجي تا در هنگام كشش به سمت بالا نيرويي كه بر كابلها بر اثر f=ma وارد ميشود با احتساب ضريب ايمني از حداكثر تنش كششي كابلها و قدرت كشش موتور گيربكس بيشتر نشود
>>به نظر من
از دو طريق ميتوني براي بدست آوردن ميزان نيروي وارد بر كابلها استفاده كني
*استفاده از لودسل كه ممكن است پس از مدتي دقت خود را از دست بدهد و ...
* استفاده از پتانسيومتر و آنالوگ به ديجيتال ميكرو:
با توجه به اين شكل
بسيار بسيار خوشكل پتانسيومتر دو عدد مختلف را در هنگام بي باري و ظرفيت تكميل آسانسور به ميكرو ارسال ميكند ، از اختلاف اين دو عدد ، مي توان با يه مقياسبندي تجربي x ( ميزان فشردگي فنر ) را بدست آورد و از رابطه f=kx^2 ميزان نيروي عمود وارد بر پولي و از طريق زير ميزان دقيق نيروي كابل را بدست آورد
کد:
Fp=k.x^2
w=tg^-1((s-x)/L)
Fp-2.Fc.sinw=0
Fc=Fp/2.sinw
k=ثابت فنر
w=زاويه كابل در حد اكثر ظرفيت
r=زاويه كابل در كابين خالي
موفق تر از قبل باشيد
ممنون دوسته من!!
من مجبور شدم از سنسور جریان استفاده کنم که میشه حداکثر جریان رو کنترل کرد!!!
(۳۰-تير-۱۳۹۰, ۱۴:۱۷:۴۹)EBKA نوشته است: [ -> ]من مجبور شدم از سنسور جریان استفاده کنم که میشه حداکثر جریان رو کنترل کرد!!!
خيلي خوب بنظرم كنترل جريان براي اين قسمت آسانسور مناسب نيست
فرض كنيد بدون ضريب ايمني حداكثر نيروي قابل تحمل هر كابل آسانسور 2500 نيوتون باشه و4 عدد كابل آسانسور را مي كشند و وزن كابين 300 كيلو و سرنشينها 200 كيلوگرم حال اگر وزن سرنشينها 300 كيلو بشه قبل از آزاد شدن ترمز و چرخش موتور بايد آلارم بده و وزن كابين استاندارد بشه ، ولي در اين زمان كه موتور برقي نداره كه جريان زياد بشه و ...
اگر هم كه بعد از حركت بخواهد تشخيص بده كه چنين مكانيزمي ديگه كاربردي نداره
چون وزن كل كابين 600 كيلو در شتاب 2g رو به بالاي آسانسور ميشه 11772 نيوتون كه براي هر كابل ميشه 2943 نيوتون كه سرنشينان را خدا بيامرزد
البته اين بدون ضريب ايمني است ولي با اين حال نه اداره استاندارد اينو مي پذيره و نه از نظر فني قابل قبوله
پس كنترل فقط در زمان توقف و ترمز موتورها قابل اجراست
پاينده باشيد
(۳۰-تير-۱۳۹۰, ۱۴:۴۳:۴۶)rdscience نوشته است: [ -> ] (۳۰-تير-۱۳۹۰, ۱۴:۱۷:۴۹)EBKA نوشته است: [ -> ]من مجبور شدم از سنسور جریان استفاده کنم که میشه حداکثر جریان رو کنترل کرد!!!
خيلي خوب بنظرم كنترل جريان براي اين قسمت آسانسور مناسب نيست
فرض كنيد بدون ضريب ايمني حداكثر نيروي قابل تحمل هر كابل آسانسور 2500 نيوتون باشه و4 عدد كابل آسانسور را مي كشند و وزن كابين 300 كيلو و سرنشينها 200 كيلوگرم حال اگر وزن سرنشينها 300 كيلو بشه قبل از آزاد شدن ترمز و چرخش موتور بايد آلارم بده و وزن كابين استاندارد بشه ، ولي در اين زمان كه موتور برقي نداره كه جريان زياد بشه و ...
اگر هم كه بعد از حركت بخواهد تشخيص بده كه چنين مكانيزمي ديگه كاربردي نداره
چون وزن كل كابين 600 كيلو در شتاب 2g رو به بالاي آسانسور ميشه 11772 نيوتون كه براي هر كابل ميشه 2943 نيوتون كه سرنشينان را خدا بيامرزد
البته اين بدون ضريب ايمني است ولي با اين حال نه اداره استاندارد اينو مي پذيره و نه از نظر فني قابل قبوله
پس كنترل فقط در زمان توقف و ترمز موتورها قابل اجراست
پاينده باشيد
خیلی ممنون دوسته من!!!
این سیستم رو من رو یه موتور که فقط یه بار رو داره میکشه باید بزارم.. مثل بالا بر !!!
من برای اونجا نمیتونم این سیستم رو بزارم!!!
حال مشکل اصلی خوده سنسور جریانه!!!
کسی کار کرده با این سنسور!!!
دیتا شیتش رو دارم ACS758.
کسی پیشنهادی نداره!!؟
ممنونم
مشکل بایاسشه یا خواندن مقدار از خروجی؟
(۳۱-تير-۱۳۹۰, ۱۰:۱۴:۱۳)reza555 نوشته است: [ -> ]مشکل بایاسشه یا خواندن مقدار از خروجی؟
توضیح میخوام در مورد هم بایاس هم خروحیش!!!
بایاسش تو دیتا شیتش هست ولی شاید دوستان نظری داشته باشت!!
خروجیش هم انگار باید به adcبدم برای خوندن ولتاژش
سلام.. دوستان کسی اطلاعاتی نداشت؟؟
کسی با سنسور جریان کار نکرده؟؟؟
سلام..
این سنسور جریان هم شد دردسر ..
این سنسور در حالتی که هیچ جریانی از پایه های ip+و ip- عبور نکنه 2.5 ولت فیکس هست..
زمانی که جریان عبور کنه در حد صدم ولت کم و زیاد میشه..
بدجور گیج شدم..
دوستان اگه از دیتا شیت این سنسور اطلاعاتی متوجه شدن بزارن تا سریع این مدار رو تموم کنم و بزارم واسه بقیه دوستان..
مدیران هم اسم این تایپیک رو به سنسور جریان تغییر بدن