۰۱-دى-۱۳۹۰, ۱۶:۵۵:۰۵
۰۲-دى-۱۳۹۰, ۱۰:۳۵:۰۵
(۰۱-دى-۱۳۹۰, ۱۶:۵۵:۰۵)zeinab.kh نوشته است: [ -> ]می شه ساخت ماشین کنترلی رو آموزش بدید؟سلام از ماست!!!
بیشتر توضیح بدین...متوجه نشدم...
۰۲-دى-۱۳۹۰, ۱۰:۴۹:۰۴
سلام
منظورم آموزش ساخت مدار فرستنده و گیرنده است و این که چه طوری موتورها رو کنترل می کنیم (با استفاده از این مدارها)
کلاً هرچی که به برد و مدارش مربوط می شه.
منظورم آموزش ساخت مدار فرستنده و گیرنده است و این که چه طوری موتورها رو کنترل می کنیم (با استفاده از این مدارها)
کلاً هرچی که به برد و مدارش مربوط می شه.
۰۲-دى-۱۳۹۰, ۱۱:۵۵:۲۳
سلام ...
ساخت فرستنده و گیرند بستگی داره بخوای از دسته های کنترلی یا همون جوی استیک استفاده کنید یا نه ...
ولی برای کنترل موتورها انم بستگی داره از چه نوع موتوری می خوای استفاده کنی چند امپر rpm موتور چقدره می خوای چه امکاناتی داشته باشه (کنترل سرعت موتورها)
در کل یکم بیشتر توضیح بده
ساخت فرستنده و گیرند بستگی داره بخوای از دسته های کنترلی یا همون جوی استیک استفاده کنید یا نه ...
ولی برای کنترل موتورها انم بستگی داره از چه نوع موتوری می خوای استفاده کنی چند امپر rpm موتور چقدره می خوای چه امکاناتی داشته باشه (کنترل سرعت موتورها)
در کل یکم بیشتر توضیح بده
۰۳-دى-۱۳۹۰, ۱۶:۴۰:۰۷
یه ماشین کنترلی ساده که با یه دسته بتونم اون رو به چپ وراست و جلو وعقب ببرم.
۰۳-دى-۱۳۹۰, ۱۷:۰۷:۵۲
اگه کنترل سرعتو اینجور چیزا برات مهم نیست بگرد یه مدار کنترل رادیویی در حده 2 کانال پیدا کنی کافیه (البته بدون دنده عقب وگرنه 4 تا لازمه) خروجیاشون معمولا خودش رلس میتونی مستقم وصل کنی به موتورا
اینم برا مکانیزم حرکتی بخون
دستشم که خود فرستنده رادیوییت دوتا دکمه داره (در صورت 4 کاناله بودن 4 تا)که با خوندن اون متنه و یکم ور رفتن باهاش خودت قلقش میاد دستت
البته این یه ماشین کنترلی خیلی ساده میشه اگه خواستی با دوتا میکرو و دو تا ماژول hmtr میتونی یه چیزه خیلی کامل تر بسازی با قدرت کنترل سرعتو اینجور چیزا (البته زیاد رو حرفای من حساب نکن من الان بعده 1 سال دوباره برگشتم سره این الکترونیک لعنتی اسما خیلی خوب یادم نیست )
اینم برا مکانیزم حرکتی بخون
نقل قول: سیستم حرکتی تانک به این صورت است که در 2 طرف آن چند چرخ به وسیله ی یک تسمه ی فلزی ضخیم (به اصطلاح شنی) به یکدیگر متصل شدهاند، حرکت شنیها هر کدام جداگانه توسط رانندهی تانک کنترل میشود و راننده عمل پیچیدن تانک به هر سمت را با توقف شنی آن سمت انجام میدهد. مثلاً اگر تصمیم داشته باشد تانک به سمت چپ بپیچد، شنی سمت چپ را متوقف کرده و شنی سمت راست به حرکت خود ادامه میدهد و در نتیجه تانک حول محور مشخصی (محور همان شنی سمت چپ است) به سمت چپ میپیچد.این میشه خود ماشین
از مهمترین مزیتهای این سیستم نسبت به سیستم خودروهای سواری، بالاتر بودن قدرت مانور آن در سر پیچها میباشد، یعنی با سیستم تانک میتوان با سرعت بیشتری پیچها را پیمود.
همچنین شبیهسازی این سیستم در ابعاد کوچکتر بسیار سادهتر از سیستم خودروهای معمولیست. به همین خاطر ما در رباتها از همین سیستم به اصطلاح تانکی استفاده میکنیم، اما با یک تغییرات جزیی. ما شنی را از سیستم حذف میکنیم، یعنی دور چرخ ها تسمه ای نمیاندازیم، زیرا این تسمه برای کاربردهای خاص طراحی شده و در ساخت یک ربات مسیریاب نیازی به آن نیست. همچنین چرخهای جلو را نیز میتوانیم حذف کرده و به جای آن در فاصلهی بین 2 چرخ هرزگرد بگذاریم. (هرزگرد یک چرخ است که به هر جهتی میتواند حرکت کند. در پایهی بعضی از مبلهای خانگی و صندلیهای کامپیوتری از هرزگرد استفاده شده است.)
شکل زیر نمای کلی ربات ما است (دید از زیر)
دستشم که خود فرستنده رادیوییت دوتا دکمه داره (در صورت 4 کاناله بودن 4 تا)که با خوندن اون متنه و یکم ور رفتن باهاش خودت قلقش میاد دستت
البته این یه ماشین کنترلی خیلی ساده میشه اگه خواستی با دوتا میکرو و دو تا ماژول hmtr میتونی یه چیزه خیلی کامل تر بسازی با قدرت کنترل سرعتو اینجور چیزا (البته زیاد رو حرفای من حساب نکن من الان بعده 1 سال دوباره برگشتم سره این الکترونیک لعنتی اسما خیلی خوب یادم نیست )