ايران ويج

نسخه‌ی کامل: راهنمایی در مورد کنترل دور موتور کولر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام
موتور جاروبرقی معمولا از موتور های یونیورسال استفاده میکنن
که میتونن با برق ac هم کار کنن و هم dc
اما ساختارش به شکلی هست که نمیشه با کم کردن ولتاژ دورش رو کنترل کرد
البته اتفاقا میشه
اما نه در عمل چون این کار رو توانش تاثیر میذاره
و میتونه باعث زیر بار موندنش بشه
و حالا موتور کولر
موتور کولر کلا با این نوع موتورا فرق میکنه
و مخصوصا 2 سرعته بودنش
دوستان هم عرض کردن که از 2 سیم پیچ مجزا تشکیل شده
و با کم یا زیاد کردن قطب ها میتونیم دور های منتفاوتی بسازیم
البته توسط کارخانه سازنده

و در کل موتور های ac مثل سنجابی نمیشه با کم کردن توان دور کم کرد
مخصوصا دیمر دیجیتال
چون بر اساس همین فرکانس کار میکنن
فقط با تغییر فرکانس میشه دورشونو بدون هیچ مشکلی تغییر داد
و این کار فقط با اینورتر ها انجام میشه
که توان های متفاوتی رو ساپورت میکنن
و با ارتباط انالوگ مثلا 0- 10 ولت توسط میکرو دورشونو تغییر داد
اونوقت ما دوری از صفر تا حداکثر 50 هرتز میتونیم داشته باشیم( دور خود موتور )
درود و سلام

بهترین فکری که دارم این است یک مدار کنترل باشد
در هر چند چرخه(سیکل) تعدادی را روشن میکنیم بطور نمونه اگر 100 سیکل(چرخه) باشد بین صفر تا 100 سیکل را در هر بازه 100 چرخه ای روشن میکنیم حال به سرعت 0 تا 100 می رسیم. مثلا در 100 سیکل 200 نیم سیکل داریم اگر 60 درصد بخواهیم 120 نیم چرخه روشن و 80 نیم چرخه خاموش باشد.

برای این کار " آشکار ساز عبور از صفر " و تری ایسی (تری آک)  و "مدار کنترل"  و مدار محافظ ... لازم است.

در آغاز هم باید با درصد بالایی راه اندازی کنیم تا موتور کمی دور گیرد.
برای این جور موتور فکر کنم برای چرخیدن یک کمینه ای از چرخه های روشنی لازم است و با 1 تا 3 نیم چرخه ی روشن موتور نچرخد.
خودتان بازه ها را با آزمون وخطا بیابید.


سپاس
صفحه‌ها: 1 2