۲۸-اردیبهشت-۱۳۹۲, ۲۳:۵۱:۵۸
سلام
موتور جاروبرقی معمولا از موتور های یونیورسال استفاده میکنن
که میتونن با برق ac هم کار کنن و هم dc
اما ساختارش به شکلی هست که نمیشه با کم کردن ولتاژ دورش رو کنترل کرد
البته اتفاقا میشه
اما نه در عمل چون این کار رو توانش تاثیر میذاره
و میتونه باعث زیر بار موندنش بشه
و حالا موتور کولر
موتور کولر کلا با این نوع موتورا فرق میکنه
و مخصوصا 2 سرعته بودنش
دوستان هم عرض کردن که از 2 سیم پیچ مجزا تشکیل شده
و با کم یا زیاد کردن قطب ها میتونیم دور های منتفاوتی بسازیم
البته توسط کارخانه سازنده
و در کل موتور های ac مثل سنجابی نمیشه با کم کردن توان دور کم کرد
مخصوصا دیمر دیجیتال
چون بر اساس همین فرکانس کار میکنن
فقط با تغییر فرکانس میشه دورشونو بدون هیچ مشکلی تغییر داد
و این کار فقط با اینورتر ها انجام میشه
که توان های متفاوتی رو ساپورت میکنن
و با ارتباط انالوگ مثلا 0- 10 ولت توسط میکرو دورشونو تغییر داد
اونوقت ما دوری از صفر تا حداکثر 50 هرتز میتونیم داشته باشیم( دور خود موتور )
موتور جاروبرقی معمولا از موتور های یونیورسال استفاده میکنن
که میتونن با برق ac هم کار کنن و هم dc
اما ساختارش به شکلی هست که نمیشه با کم کردن ولتاژ دورش رو کنترل کرد
البته اتفاقا میشه
اما نه در عمل چون این کار رو توانش تاثیر میذاره
و میتونه باعث زیر بار موندنش بشه
و حالا موتور کولر
موتور کولر کلا با این نوع موتورا فرق میکنه
و مخصوصا 2 سرعته بودنش
دوستان هم عرض کردن که از 2 سیم پیچ مجزا تشکیل شده
و با کم یا زیاد کردن قطب ها میتونیم دور های منتفاوتی بسازیم
البته توسط کارخانه سازنده
و در کل موتور های ac مثل سنجابی نمیشه با کم کردن توان دور کم کرد
مخصوصا دیمر دیجیتال
چون بر اساس همین فرکانس کار میکنن
فقط با تغییر فرکانس میشه دورشونو بدون هیچ مشکلی تغییر داد
و این کار فقط با اینورتر ها انجام میشه
که توان های متفاوتی رو ساپورت میکنن
و با ارتباط انالوگ مثلا 0- 10 ولت توسط میکرو دورشونو تغییر داد
اونوقت ما دوری از صفر تا حداکثر 50 هرتز میتونیم داشته باشیم( دور خود موتور )