ايران ويج

نسخه‌ی کامل: جواب اين سوالات از درس آز ماشين 2 رو مي خواستم . کمک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
1-در اتصال زيگزاک افزايش مس مصرفي چند درصد مي باشد ؟
2- چه اتصالي در بارهاي نامتقارن عملکرد بهتري دارد؟
3-جريان هارمونيک سوم در کدام نوع اتصالات به خروجي منتقل مي شود و باعث غير سينوسي شدن شکل موج ولتاژ خروجي ترانس مي شود . براي رفع اين مشکل چه روش هايي وجود دارد ؟
4- ميزان وابستگي هر کدام از قسمت هاي مدار معادل ترانس را با دامنه ولتاژ و فرکانس ورودي مشروح بيان کنيد .
5-اثرات مزاحم هارمونيک سوم را بنويسيد.
6-راندمان روزانه ترانس چيست؟
7- تاثير مقاومت راه انداز در آزمايش روتور قفل شده چيست ؟ بر روي پارامترهاي آزمايش و مدار معادل به صورت جداگانه بحث کنيد .
8-چرا سيم پيچي استاتور موتوهاي قفسي را معمولا با قابليت اتصال مثلث مي سازند ؟
9- توان و جريان وردوي موتور در حالت ستاره به چه نسبت تغيير مي کند؟
10- آيا جريان راه اندازي به بار موتور بستگي دارد؟مدت زمان راه اندازي چطور؟
12-در يک نيروگاه به چه ترتيب مي توان توان اکتيو و راکتيو را تنظيم نمود؟
13-با ذکر دليل توضيح دهيد که رتور يک ماشين سنکرون معمولا به چه صورت (ورقه ورقه يا يکپارچه)ساخته مي شود
جواب یه سری رو میزارم مابقی رو فکر کنم سرچ تو گوگل بزنید پیدا می کنید.

7-با اضافه کردن مقاومت های بیشتر ، موتور بصورت ترانسفورماتور عمل می کنه، یعنی جریان ورودی افزایش پیدا کرده و مطابقا جریان خروجی هم بالا میره و این باعث میشه روتور موتور قفل شده، از حرکت باز بمونه.
8-فکر کنم علتش اینه که تو موتور قفسی نیاز به بار کمتری برای راه اندازی داریم.
9-در لحظه راه اندازی جریان و قدرت 1/3 اتصال مثلث میشن.
10-با قرار دادن مقاومت راه انداز در سیم پیچ استاتور، سرعت راه اندازی کمتر و جریان عبوری بیشتر خواهد شد.
13- بصورت ورقه ورقه میزازند تا جریان های گردابی ایجاد شده رو کاهش بدن.
(۰۱-دى-۱۳۹۱, ۱۳:۳۴:۲۵)r0b0 نوشته است: [ -> ]جواب یه سری رو میزارم مابقی رو فکر کنم سرچ تو گوگل بزنید پیدا می کنید.

7-با اضافه کردن مقاومت های بیشتر ، موتور بصورت ترانسفورماتور عمل می کنه، یعنی جریان ورودی افزایش پیدا کرده و مطابقا جریان خروجی هم بالا میره و این باعث میشه روتور موتور قفل شده، از حرکت باز بمونه.
8-فکر کنم علتش اینه که تو موتور قفسی نیاز به بار کمتری برای راه اندازی داریم.
9-در لحظه راه اندازی جریان و قدرت 1/3 اتصال مثلث میشن.
10-با قرار دادن مقاومت راه انداز در سیم پیچ استاتور، سرعت راه اندازی کمتر و جریان عبوری بیشتر خواهد شد.
13- بصورت ورقه ورقه میزازند تا جریان های گردابی ایجاد شده رو کاهش بدن.

مرسی امید جان . آقایی