ايران ويج

نسخه‌ی کامل: و باز هم استپر موتور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان
من از همین اول بگم که من یک آماتوره آماتورم و شرمنده که نمیتونم تخصصی تر سوالم رو مطرح کنم .
کسی از دوستان در رابطه با این استپر اطلاعات داره ؟

[تصویر:  54107026735655917379.jpg]
من شدیدا در پیدا کردن ترتیب سیمها مشکل دارم .
باورتون میشه 1 ماهه روزی 3 ساعت باهاش بازی میکنم .Confused
دیتا شیتش رو نمیتونم پیدا کنم فروشنده هم نداشت متاسفانه .
تنها چیزی که فهمیدم اینه که ظاهرا سفید و زرد مشترکند .
البته من موتور رو باز کردم 031 و رنگ سیمها در پشت سیم پیچ اینگونه بود .

[تصویر:  03820425370845658460.jpg]

خودم با تحریک پایه ها به این نتیجه رسیدم . سبز . قرمز . سیاه . آبی  که گمراه کننده بود چون در تمام حالات موتور فقط در جا میزند .
واقعا ممنون میشوم مرا راهنمایی کنید.
اینم یه عکس از درایورم که میدونم انتخاب درستی نیست اما گول ارزونیشو خوردم . راستی A B C D با A +A ,+B B فرق میکنه ؟


[تصویر:  02949194012218044194.jpg]
خیلی سپاسگذارم.
سلام
به ایران ویج خوش اومدید
مهندس می تونی با اهم متر سیم ها رو تست کنی
در مورد این موتور فکر کنم سیم های سفید و سیاه باید واسه gnd باشن(دقیق نمی دونم) که باید به gnd بدید و مابقی سیم هارو یکی یکی به vcc وصل کنید تا موتور در یک جهت به چرخش دربیاد.
در تكميل حرف اميد جان :
مولتي متر رو روي حالت تست اتصال كوتاه ( تست ديود _ يا بازر ) قرار بدهه و 2تا سيم كه به هم راه مي دن رو پيدا كن ، اين ها COM هستن (فرقي نمي كنه زمين كني يا بدي به VCC بستگي دارهه چطوري درايو كني.) باقي هم همون a,b,c,d هستن كه همونطور كه گفته شد بايد هر بار يكي رو به VCC بزني و از اين طريق و چرخش شفت موتور ، A,B,C,D رو پيدا كني ( چرخش بايستي منظم بشه ... )

موفق باشي.
(۱۹-اسفند-۱۳۹۱, ۱۰:۵۳:۵۰)sharin نوشته است: [ -> ]در تكميل حرف اميد جان :
مولتي متر رو روي حالت تست اتصال كوتاه ( تست ديود _ يا بازر ) قرار بدهه و 2تا سيم كه به هم راه مي دن رو پيدا كن ، اين ها COM هستن (فرقي نمي كنه زمين كني يا بدي به VCC بستگي دارهه چطوري درايو كني.) باقي هم همون a,b,c,d هستن كه همونطور كه گفته شد بايد هر بار يكي رو به VCC بزني و از اين طريق و چرخش شفت موتور ، A,B,C,D رو پيدا كني ( چرخش بايستي منظم بشه ... )

موفق باشي.

خیلی ممنونم از جوابتون
احتمالا ترتیب سیم ها رو پیدا کردم اما متاسفانه جواب نمیده . در کل 24 حالت برای ترتیب سیمها پیش میاد که من دونه دونه همه رو تست کردم.
تو راهنمای درایور نوشته پایه های مشترک را نه به هم وصل کنید و نه به جایی.
اما وقتی یکی از اونها رو به GND میزنم شافت میچرخه اما گشتاورش تقریبا صفره چون با انگشت میشه نگهش داشت در عین حال برد هم داغ میکنه.

دوستان کسی تو این انجمن ساکن رشت یا گیلان نیست ،من حضورا ازش راهنمایی بگیرم ؟ از شرمندگیتون بیرون میام.
هیچ الکترونیکی اینجا نمیدونه استپر چیهSad
پايه هاي مشترك حتما بايد به جايي وصل باشن.
من كه با ULN2003 امتحان كردم به VCC زدمشون.
بعد تا ورودي هاي موتور رو مرتب شيفت نديد ، شفت مدام نمي چرخه!
به ولتاژ كاري موتور هم دقت كنيد.
منبع ولتاژي كه استفاده مي كنيد بايد جريان دهيه خوبي داشته باشه.
شفت رو هم با دست نگيريد ، براي گشتاور زياد بايد از گيربوكس استفاده كنيد ، اينطوري زاويه ي چرخشش در هر پله خيلي كم مي شه.
دستتون هم روي موتور بذاريد بايد يه تكوني احساس كنيد ( وقتي شفت شروع به چرخيدن مي كنه ... )
كلا حالات مختلف رو تست كن تا جواب بگيري ...
اما ظاهرا جواب گرفيد ديگه ...

موفق باشي.
این موتور 18 کیلو گشتاورشه ، گیربکس چرا ؟
منم سه تا بزرگتر این مارک موتور رو دارم درس درایوش کردیم سرعت و قدرت بسیار بسیار بسیار پایینه مثل این که زیاد مالی نیستن.یکیشم یه نفر داره شفتش قفل کرده داخلش بهم ریخته انگار.معلومم نیست کی وارد کرده اینارو تو اینترنت هم دیتا شیتش نیست.
درایور مارک خودشم من حایی ندیدم که با اون تست کنم حداقل.
مال من 86TEL82A0000000 فوت کنی وای میسته