اینجا بین یزدی جماعت رسمه که بیان کولر آبی رو بزارن رو اتوبوس یا مینی بوس :-)
اتفاقاً سرویس که ما داریم هم همین چندوقت پیش یدونه کولر آبی گذاشت عقب مینی بوسش. دو هفته ای خوب بود اما بعد مثل اینکه اینورتوری که گرفته بود سیستم برق ماشینش رو ترکونده بود، دو روز بدون چراغ میومد و میرفت!
سلام
مداری که رسول جان بستن طبق گفته کتاب 90 وات باید توان داشته باشه،حالا دوستان امتحان کردن که همینطور هست یا نه،چطورمیشه فهمید ؟
واسه المنت برق dcبا acفرق نداره باور ندارین آزمایش کنین خرجش یه دیود پله
سلام به دوستان
از داخل نقشه ای که رسول جان گذاشتن چندتا سوال داشتم:
1- چه ترانسی باید بزارم :
http://roboeq.ir/#/products/category/178/
2- جای دیود 1n5401 چی میشه گذاشت چون گیرم نمیاد؟
3- اون پایین گفته که میتونیم از 1n3055 استفاده کنیم یا 40411؟ اگه آره اسمه این 40411 دقیقاً چیه چون داخل ربو ای کیو سرچ می کنم نداره میگم شاید اسمشو دقیق نمیزنم.
این تا اینجا :-)
سلام
1 - ترانس 9 ولت دوبل بذار .. آمپرش هم هر چی بالاتر باشه خروجیت قویتر میشه و توانش بیشتر میشه
2 - دیود هم بجاش میتونی یه شماره بالاترشو بذاری .. هر کدوم که گیرت اومد مثل:
1N5402 .. 03 .. 04 ...05 ..06 .. 07 .. 08
شماره های بالاتر رفته رفته ولتاژ تحملشون بیشتر میشه
مثل 50 ولت .. 100 ولت .. 200 ولت و ...
3 - اون ترانزیستور که میگین درستش 2N3055 هستش نه 1N3055 .. راحت هم گیر میاد
بجای 470 نانو و bd 680 چی میشه گذاشت؟
فکر کنم باید برم بشین توکلاسای دوم دبیرستانیا :)
با ساخت اینورتر که دردی دوا نمیشه ، چون ما آخرش به جریان زیاد نیاز داریم ، توی این هیترهای شارژی یا از باتری های خاص استفاده می کنن یا المنت خاص ، فکر نمی کنم با این تجهیزات ساده که شما دارین بشه اونو طراحی کرد.
شما از اینورتر که استفاده می کنید ولتاژ بالاتری در خروجی می گیرید ، ولی در عوض آمپر بیش تری هم اینوتر می کشه ، با ی باتری dc چجوری می خواین اینهمه آمپر رو تامین کنید؟
تا حتی باتری ماشین هم باید توی فواصل کوتاه ازش استفاده کرد و بعد از ی مدت کم ماشین رو روشن کرد تا دینام باتری رو شارژ کنه.
نقل قول: اینجا بین یزدی جماعت رسمه که بیان کولر آبی رو بزارن رو اتوبوس یا مینی بوس :-)
اتفاقاً سرویس که ما داریم هم همین چندوقت پیش یدونه کولر آبی گذاشت عقب مینی بوسش. دو هفته ای خوب بود اما بعد مثل اینکه اینورتوری که گرفته بود سیستم برق ماشینش رو ترکونده بود، دو روز بدون چراغ میومد و میرفت!
کاملا مشخصه که با این شرایط دینام می ره زیر بار و کارش تمومه ، البته توی ماشین های سنگین جواب می ده به شرطی که آمپر دینام بالا باشه ولی توی سواری به هیچ عنوان...(البته اینم میشه به شرطی که دینام بالای 120 آمپر باشه و همچنین باتری که اونم نمی دونم جواب بده یا نه ولی آخرش طول عمر باتری کم میشه)
این رو هم اضافه کنم خود باتری ماشین که انقدر غوله برای وسایل آمپر بالا کم میاره ، مثلا توی این پروژه طرف می خواسته کولر برقی ببنده که مجبور شده از ژنراتور استفاده کنه
ماشین هم ژیان هست
کد php:
http://www.benboyle.com/dyaneac/rear.jpg
http://www.benboyle.com/dyaneac/front.jpg
http://www.benboyle.com/dyaneac/trunk.jpg
http://www.benboyle.com/dyaneac/dash.jpg
(۱۶-آبان-۱۳۹۲, ۱۵:۲۳:۰۸)Ambassador نوشته است: [ -> ]بجای 470 نانو و bd 680 چی میشه گذاشت؟
فکر کنم باید برم بشین توکلاسای دوم دبیرستانیا :)
بجای خازن که نمیشه جایگزین گذاشت
چون باید مقادیر دقیق باشه تا نوسان ساز راه اندازی بشه
مشابه های bd680 هم bd780 - 2n6036-bdx47-mje702 هستن
ولی به نظرم همه اینا رو مشکل گیر بیارید
اینترنتی سفارش بدید بهتره
ولی قبلش چندتا نکته ای رو حول اینورتر بگم
این اینورتر کاملا وابسته به بار هستش و بسته به بار خروجی تغییر میکنه
باید تغذیه مناسبی به ورودیش بدی و حداقل 2آمپر ساعت باید باشه تا خروجی فعالی داشته باشی
ضمنا نباید باری که به خروجی وصل میکنی خاصیت سلفی داشته باشه(مشکلی که من داشتم)
واگرنه خاصیت سیم پیچ های ترانست و خنثی میکنی و ولتاژ اینورت نمیشه
کلا دیگه نباید از مدارات دست ساز انتظار زیادی داشته باشی
درحد کارهای کوچیک میتونه جوابگو باشه
اگه شرایطش نباشه بهتره که تهیه کنید تا مدار رو خودتون بسازید
یاعلی