۱۱-اسفند-۱۳۹۲, ۲۳:۱۵:۳۳
۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۰۱:۵۲:۱۱
کار، کار خودشه!
اسپلیتر مقصره!
اسپلیتر مقصره!
۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۰۲:۰۴:۱۱
(۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۰۱:۵۲:۱۱)Loyal نوشته است: [ -> ]کار، کار خودشه!
اسپلیتر مقصره!
ای نامرد
خب ببخشید ، حالا باید چکار کرد؟
راستی داخل این اسپلیتر چی هست؟ هر وقت تلفن زنگ می زنه ی صدای تیک کوچولو می ده
۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۰۲:۳۸:۵۵
(۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۰۲:۰۴:۱۱)ترانسپورتر نوشته است: [ -> ]راستی داخل این اسپلیتر چی هست؟ هر وقت تلفن زنگ می زنه ی صدای تیک کوچولو می ده
نمی دونم. مال ما از این ساده هاست. شما از این پیشرفته هاش دارین من سر در نمیارم.
۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۰۳:۰۱:۱۶
۱۲-اسفند-۱۳۹۲, ۱۳:۳۲:۲۴
امیدوارم این بتونه مشکلتو حل کنه:
منبع
مشكل نویز در ADSL
برای اینكه امكان اشكال یابی در خطوط پرسرعت وجود داشته باشد در همه مودمهای ADSL امكان تعیین شاخصهای نویز در خط تلفن ممكن است و می تواند به شما كمك شایانی در رفع اشكال نماید. مهمترین این معیارها SNR و همچنین Line Attenuation یا همان شاخص میرایش خط تلفن شماست.
در واقع شاخص SNR نشان می دهد كه به چه میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا نویز در سیستم تلفن شما وجود دارد. SNR كه مخفف Signal to Noise Ratio است معیاری است كه میتواند خیلی به شما در تعیین ریشه كندی و قطعی كمك كند. این شاخص هم در دانلود و هم در اپلود اندازه گیری میشود كه با دو مقدار SNR Margin Downstream و SNR Margin Upstream نمایش داده میشود كه نشان دهنده وضعیت نویز در خطوط شماست.
مقدار SNR كم تر از 12 نشان دهنده مشكل جدی در نویز در خطوط است. مقدار بالاتر از 20 وضعیت رضایت بخش و مقدار بالاتر از 30 مقدار مناسب است. در واقع این شاخص هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان می دهد سیگنال مفید بیشتری داریم.
شاخص دیگر میزان میرایش خط تلفن و یا Line Attenuation است كه همانگونه كه از اسم آن بر می آید از آن شاخصهایی است كه هر چه كمتر باشد بهتر است. میزان این شاخص در حالت ایده آل باید زیر 20 باشد. بین 20 تا 50 مقدار قابل تحمل و بالاتر از 50 نشان دهنده یك نوع مشكل در خط تلفن شماست.
برای دیدن این مقادیر بسته به نوع مودم خود باید وارد پانل كنترلی آن شوید. ممكن است این پانل كاربری با آدرس http://192.168.1.1 در مرورگر شما نمایش داده شود و یا مودم ADSL شما دارای یك برنامه جداگانه كه در حین نصب درایور آن نصب میشود باشد. در هر حال با ورود به كنترل پانل مودم و جستجو در آیتمهای مربوط به ADSL می توانید این مقادیر را پیدا كنید. در زیر چند نمونه را با هم می بینیم.
در شكل فوق شاخص SNR دانلود بسیار كم است و مشكل نویز دارد. مقدار این شاخص 5.8 است كه خیلی خیلی كم است و بخش عمده ای از ترافیك شامل نویز است.
در این شكل مقدار شاخصهای SNR بد نیست اما میزان میرایش خط Attenuation بالاست.
در این شكل میزان نویز در دانلود بیش از آپلود است و میزان میرایش خط هم در دانلود نسبتا” بالاست.
در این شكل میزان SNR بالاست اما به همان میزان میزان شاخص میرایش هم بالاست و خط مشكل خواهد داشت.
اگر مودم شما فقط با USB به كامپیوتر وصل میشود احتمالا” دارای یك برنامه جداگانه برای كنترل پانل است كه نمونه آن را برای یك نمونه می بینیم.
حالا اگر این مشكلات را دیدیم و مشكل قطعی هم داشتیم چه كنیم؟
1-ممكن است نویزگیر خط شما دچار مشكل باشد. در صورت امكان با یك نمونه دیگر چك كنید.
2-اگر در حین مكالمه با تلفن خود نیز صدای خر خر می شونید ممكن است سیمكشی تلفن خانه شما مشكل داشته باشد. اتصالان سیمها را چك كنید كه تمیز و فاقد الودگی باشد. مطمئن شوید كه برق فشار قوی از كنار خط تلفن عبور نكرده است. برق قوی اطراف خود میدان مغناطیسی پدید می آورد كه بر روی خط تلفن اثر منفی دارد.
3-اگر همه موارد را مطمئن هستید باید خط شما توسط مخابرات از طریق شركت خدمات دهنده شما كنترل شود. شما باید با شركتی كه از آن ADSL گرفته اید تماس بگیرید و با توضیح دادن مقادیر SNR و اینكه كنترل كافی را انجام داده اید درخواست كنید خط شما را چك كنند.
جالب است بدانید كه در سوی مخابرات نیز نویزگیر مشابهی وجود دارد و ممكن است آن نویزگیز مشكل داشته باشد و یا اینكه تداخل در بین خطوط پدید آمده باشد كه در هر صورت وظیفه مخابرات جهت پیگیری است.
در واقع شاخص SNR نشان می دهد كه به چه میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا نویز در سیستم تلفن شما وجود دارد. SNR كه مخفف Signal to Noise Ratio است معیاری است كه میتواند خیلی به شما در تعیین ریشه كندی و قطعی كمك كند. این شاخص هم در دانلود و هم در اپلود اندازه گیری میشود كه با دو مقدار SNR Margin Downstream و SNR Margin Upstream نمایش داده میشود كه نشان دهنده وضعیت نویز در خطوط شماست.
مقدار SNR كم تر از 12 نشان دهنده مشكل جدی در نویز در خطوط است. مقدار بالاتر از 20 وضعیت رضایت بخش و مقدار بالاتر از 30 مقدار مناسب است. در واقع این شاخص هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان می دهد سیگنال مفید بیشتری داریم.
شاخص دیگر میزان میرایش خط تلفن و یا Line Attenuation است كه همانگونه كه از اسم آن بر می آید از آن شاخصهایی است كه هر چه كمتر باشد بهتر است. میزان این شاخص در حالت ایده آل باید زیر 20 باشد. بین 20 تا 50 مقدار قابل تحمل و بالاتر از 50 نشان دهنده یك نوع مشكل در خط تلفن شماست.
برای دیدن این مقادیر بسته به نوع مودم خود باید وارد پانل كنترلی آن شوید. ممكن است این پانل كاربری با آدرس http://192.168.1.1 در مرورگر شما نمایش داده شود و یا مودم ADSL شما دارای یك برنامه جداگانه كه در حین نصب درایور آن نصب میشود باشد. در هر حال با ورود به كنترل پانل مودم و جستجو در آیتمهای مربوط به ADSL می توانید این مقادیر را پیدا كنید. در زیر چند نمونه را با هم می بینیم.
در شكل فوق شاخص SNR دانلود بسیار كم است و مشكل نویز دارد. مقدار این شاخص 5.8 است كه خیلی خیلی كم است و بخش عمده ای از ترافیك شامل نویز است.
در این شكل مقدار شاخصهای SNR بد نیست اما میزان میرایش خط Attenuation بالاست.
در این شكل میزان نویز در دانلود بیش از آپلود است و میزان میرایش خط هم در دانلود نسبتا” بالاست.
در این شكل میزان SNR بالاست اما به همان میزان میزان شاخص میرایش هم بالاست و خط مشكل خواهد داشت.
اگر مودم شما فقط با USB به كامپیوتر وصل میشود احتمالا” دارای یك برنامه جداگانه برای كنترل پانل است كه نمونه آن را برای یك نمونه می بینیم.
حالا اگر این مشكلات را دیدیم و مشكل قطعی هم داشتیم چه كنیم؟
1-ممكن است نویزگیر خط شما دچار مشكل باشد. در صورت امكان با یك نمونه دیگر چك كنید.
2-اگر در حین مكالمه با تلفن خود نیز صدای خر خر می شونید ممكن است سیمكشی تلفن خانه شما مشكل داشته باشد. اتصالان سیمها را چك كنید كه تمیز و فاقد الودگی باشد. مطمئن شوید كه برق فشار قوی از كنار خط تلفن عبور نكرده است. برق قوی اطراف خود میدان مغناطیسی پدید می آورد كه بر روی خط تلفن اثر منفی دارد.
3-اگر همه موارد را مطمئن هستید باید خط شما توسط مخابرات از طریق شركت خدمات دهنده شما كنترل شود. شما باید با شركتی كه از آن ADSL گرفته اید تماس بگیرید و با توضیح دادن مقادیر SNR و اینكه كنترل كافی را انجام داده اید درخواست كنید خط شما را چك كنند.
جالب است بدانید كه در سوی مخابرات نیز نویزگیر مشابهی وجود دارد و ممكن است آن نویزگیز مشكل داشته باشد و یا اینكه تداخل در بین خطوط پدید آمده باشد كه در هر صورت وظیفه مخابرات جهت پیگیری است.
منبع
۱۴-اسفند-۱۳۹۲, ۲۲:۳۸:۰۴
نه متاسفانه این ها هم نتونست مشکل رو حل کنه...
۱۹-اسفند-۱۳۹۲, ۲۳:۴۱:۱۴
من کلا اسپلیتر رو حذف کردم تا مشکل برطرف بشه...
الان مشکلی که هست اینه که موقعی که تلفن زنگ می خوره اینترنت قط میشه ، باید چکار کرد؟
ممنون
الان مشکلی که هست اینه که موقعی که تلفن زنگ می خوره اینترنت قط میشه ، باید چکار کرد؟
ممنون
۲۰-اسفند-۱۳۹۲, ۰۹:۲۰:۴۶
این جور مشکلات فکر کنم به سیم کشی ضعیف خونه ربط داشته باشه.
البته فقط یه نظره.
البته فقط یه نظره.
۲۰-اسفند-۱۳۹۲, ۱۲:۱۸:۰۶
به احتمال زياد سيم كشي خونه مشكل داره
براي امتحان مودم رو مستقيم به سيم جلوي در خونه ( سيم مخابرات ) متصل كن و اتصالش به سيم كشي خونه رو قطع كن
حالا زنگ بزن به خونه ببين اينترنت قطع مي شه يا نه
اگر اين بار درست كار كرد مشكل مي تونه از اسپيليتر ، سيم كشي داخل خونه ( مخصوصا درون پريز) و خود گوشي تلفن باشه
كه با حذف هر كدوم از اونها و تست مجدد مي تونيد به نتيجه قطعي برسيد
براي امتحان مودم رو مستقيم به سيم جلوي در خونه ( سيم مخابرات ) متصل كن و اتصالش به سيم كشي خونه رو قطع كن
حالا زنگ بزن به خونه ببين اينترنت قطع مي شه يا نه
اگر اين بار درست كار كرد مشكل مي تونه از اسپيليتر ، سيم كشي داخل خونه ( مخصوصا درون پريز) و خود گوشي تلفن باشه
كه با حذف هر كدوم از اونها و تست مجدد مي تونيد به نتيجه قطعي برسيد
۲۰-اسفند-۱۳۹۲, ۱۲:۴۹:۲۳
سلام خوب هستيد
اولااسپيليتر فقط يك فيلتر نيست - دوتاست يكي فيلتر پايين گذر و ديگري بالا گذر كه كارشون جدا كردن باند adsl از خط تلفنه
پس هم براي مودم لازمه هم براي تلفن
حالا چطوري مشكل اين دوستمون حل بشه ( ابتدا از مودم و يك گوشي استفاده شود اگر دو گوشي در خانه يافت ميشود )
1- خريد اسپيليتر dlink ( اپيلتر هاي ديگه نميدونم چشه با يك تغيير حالات فيزيكي سريع از كار ميافتند - مثل گرم و سرد شدن )
2- ابتدا فقط اسپيليتر رو سر راه تلفن بگذاريد تستس شود درست بود كه هيچ نبود قسمت 3
3- حالا ايندفعه سر راه مودم استفاده شود ، درست نشد به 4
4- حالا سر هر دو ( مودم و تلفن - دو عدد اسپيليتر ) امتحان شود
5- يك اسيليتر و استفاده از دوخروجيش يعني مودم يا تلفن رو نزديك هم ميكني و از يك اسپيليتر استفاده ميكني ميبيني درسته يا نه
6- استفاده از يك گوشي ديگر و تكرار2-3-4-5
7- استفاده از يك مودم ديگر و تكرار 2-5
8- استفاده از فاز متر هاي داراي ال دي كه با نزديك شدن به خطوط فاز روشن ميشن اگر نزديك سيسم تلفن كردي ديدي روشن شد مشكل سيم كشي
9- استفاده از يك سرويس دهده ديگر اي دي اس ال
10- احتمالا خط تلفن زمين شده كه مشكل: مشكل سيم كشي است
راستي مقدار نويز خط تلفن هنگام عادي و زنگ زدن چقدره
اميدوارم كمك كنه
اولااسپيليتر فقط يك فيلتر نيست - دوتاست يكي فيلتر پايين گذر و ديگري بالا گذر كه كارشون جدا كردن باند adsl از خط تلفنه
پس هم براي مودم لازمه هم براي تلفن
حالا چطوري مشكل اين دوستمون حل بشه ( ابتدا از مودم و يك گوشي استفاده شود اگر دو گوشي در خانه يافت ميشود )
1- خريد اسپيليتر dlink ( اپيلتر هاي ديگه نميدونم چشه با يك تغيير حالات فيزيكي سريع از كار ميافتند - مثل گرم و سرد شدن )
2- ابتدا فقط اسپيليتر رو سر راه تلفن بگذاريد تستس شود درست بود كه هيچ نبود قسمت 3
3- حالا ايندفعه سر راه مودم استفاده شود ، درست نشد به 4
4- حالا سر هر دو ( مودم و تلفن - دو عدد اسپيليتر ) امتحان شود
5- يك اسيليتر و استفاده از دوخروجيش يعني مودم يا تلفن رو نزديك هم ميكني و از يك اسپيليتر استفاده ميكني ميبيني درسته يا نه
6- استفاده از يك گوشي ديگر و تكرار2-3-4-5
7- استفاده از يك مودم ديگر و تكرار 2-5
8- استفاده از فاز متر هاي داراي ال دي كه با نزديك شدن به خطوط فاز روشن ميشن اگر نزديك سيسم تلفن كردي ديدي روشن شد مشكل سيم كشي
9- استفاده از يك سرويس دهده ديگر اي دي اس ال
10- احتمالا خط تلفن زمين شده كه مشكل: مشكل سيم كشي است
راستي مقدار نويز خط تلفن هنگام عادي و زنگ زدن چقدره
اميدوارم كمك كنه