ايران ويج

نسخه‌ی کامل: درخواست راهنمایی در خصوص مدار سوئیچینگ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام

آقا دارم دیونه میشم Angry

یک مداری هست که پاور سوئیچینگ هست و خیلی لازم دارم اما با وجود اینکه 4 بار اونو ساختم ولی هر بار با انفجار مدار روبرو شدم

حالا فقط تنها شکم به سیم پیچی ترانس میره چون با مدار شماتیک اصلا سازگار نیست
یه لحظه مدار رو ببینید :

[attachment=11207]

به عنوان مثال تو این عکس گفته شده سیم پیچ اول باید از پایه 2 شروع شده و به پایه 4 ختم بشه !!

اما با توجه به شماتیک و مدار ساخته شده ! سیم پیچ از 4 شروع و به 2 ختم شده !!
یک نقطه اول سیم پیچ مگه نشان از محل شروع شروع سیم پیچ نیست ؟
تو این شماتیک با توجه به توضیحاتی که داده شده محل پایان سیم میشه همون نقطه که تو شماتیک هست

خواهش میکنم کمک کنید

فکر کنم این یارو نقطه پایان و شروع سیم پیچ رو اشتباه گفته چون خودش دقیقا بر عکس اون پیچیده !

اینم منبع سایتش :
http://www.khazama.com/project/smps/
با درود وسلام
نقشه مدار و سر های نقطه دار سیم پیچ ها بررسی شد و درست بود.
احتمال بر عکس پیچیدن یکی از سیم پیچهای شما که گفته بودید دلیل بر این کار است.
عزیز برادر!! سیم پیچ مرحله 2 را از پایه 2 آغاز و در جهت شکل تا پایه 4 به دور قرقره بپیچید.(فکر کنم همین جا اشتباه شده.)
و سیم پیچ مرحله 3 را از پایه 5 آغاز و در جهت شکل تا پایه 1
و سیم پیچ کلفت تر مرحله 4 را از پایه 3' آغاز و در جهت شکل تا پایه 1'
و سیم پیچ مرحله 5 را از پایه 1' آغاز و در جهت شکل تا پایه '5 به دور قرقره بپیچید.
فیوز یادت نره .
اول برای وصل به برق شهر یک لامپ 40 تا 60 واتی را با تغذیه سری کنید تا از انفجار شدید جلوگیری شود.
به والله همه اینهایی که میگید رعایت کردم
حداقل 5 بار سیم پیچی کردم ولی فقط انفجار ......
تا بحال کلی هم سیم پیچیدم و به این کار واردم :(


یکم بیشتر راهنمایی کنید :(
با درود و شادباش
یک کار دیگه بکن .
امیدوارم به قطعات الکترونیک وارد باشید.
گرماکش یا هیت سینک دو قطعه مربوطه مهم است. در مورد ماسفت حتمی است(بدون آن ماسفت زیر و رو میشود).
ببین بعد از اتصالی کدامیک از قطعات سوخته است.
آیا خازنی نشتی یا اتصال کوتاه کرده است.
احتمال میدهم قطعات مربوط و متصل به L2 مانند خازن شیمیایی و دیود آن خراب شده باشد.
قطعات خراب را همینجا گزارش کن .پیش از بستن دوباره مدار و وصل به برق گزارش بدی بد نیست.
باسپاس.Rolleyes
..
....


با درود
ببین با کارهای زیر کارت درست می شود.
دیود متصل به L1 را BYV 27-600 یا UF4007 بگذار .
ترانزیستور MJE13001 را بهMJE13003 بدل کن.
خازن 22 میکرو و 50 ولت را 100 ولت کن.
تعداد دور های L2 را به 25 تا 30 دور کاهش بده. البته مقاومت 4.7 کیلو را باید به 3.9 تا 3.3 کیلو اهم کاهش دهید.
به جای مقاومت 12 کیلو در بخش 15 ولت یک زنر 12 ولت با مقاومت 100 اهم سری کن جاش بزار . البته زنر درست تر این است 12.5 ولت باشد. با این کار ولتاژ 15 ولت هم کنترل می شود.
دور های اولیه را از 50 دور به 60 دور افزایش بده.
برای اولین آزمایش دیود متصل به 15 ولت را از مدار جدا کن اکنون به 15 ولت نیاز نداریم .حال مدار را به برق بزن اگر اتفاق شگرفی نیفتاد مثل انفجار و دود کردن و... ولتاژ خروجی 5 ولت را بررسی کنید. اگر درست بود مدار را از برق جدا و دیود جدا شده در مدار لحیم کاری کنید. دوباره مدار را به برق بزنید.
اگر درست شد اینجا یک ندایی بده تا ما هم شاد شیم.
Happy
باسپاس.Rolleyes
..
....

(۲۷-اسفند-۱۳۹۲, ۲۱:۵۱:۴۶)alimogmov نوشته است: [ -> ]با درود وسلام
نقشه مدار و سر های نقطه دار سیم پیچ ها بررسی شد و درست بود.
احتمال بر عکس پیچیدن یکی از سیم پیچهای شما که گفته بودید دلیل بر این کار است.
عزیز برادر!! سیم پیچ مرحله 2 را از پایه 2 آغاز و در جهت شکل تا پایه 4 به دور قرقره بپیچید.(فکر کنم همین جا اشتباه شده.)
و سیم پیچ مرحله 3 را از پایه 5 آغاز و در جهت شکل تا پایه 1
و سیم پیچ کلفت تر مرحله 4 را از پایه 3' آغاز و در جهت شکل تا پایه 1'
و سیم پیچ مرحله 5 را از پایه 1' آغاز و در جهت شکل تا پایه '5 به دور قرقره بپیچید.
فیوز یادت نره .
اول برای وصل به برق شهر یک لامپ 40 تا 60 واتی را با تغذیه سری کنید تا از انفجار شدید جلوگیری شود.

(۰۱-فروردین-۱۳۹۳, ۱۸:۰۱:۴۷)alimogmov نوشته است: [ -> ]با درود
یک کار دیگه بکن .
امیدوارم به قطعات الکترونیک وارد باشید.
گرماکش یا هیت سینک دو قطعه مربوطه مهم است. در مورد ماسفت حتمی است(بدون آن ماسفت زیر و رو میشود).
ببین بعد از اتصالی کدامیک از قطعات سوخته است.
آیا خازنی نشتی یا اتصال کوتاه کرده است.
احتمال میدهم قطعات مربوط و متصل به L2 مانند خازن شیمیایی و دیود آن خراب شده باشد.
قطعات خراب را همینجا گزارش کن .پیش از بستن دوباره مدار و وصل به برق گزارش بدی بد نیست.
باسپاس.Rolleyes
..
....


با درود
ببین با کارهای زیر کارت درست می شود.
دیود متصل به L1 را BYV 27-600 یا UF4007 بگذار .
ترانزیستور MJE13001 را بهMJE13003 بدل کن.
خازن 22 میکرو و 50 ولت را 100 ولت کن.
تعداد دور های L2 را به 25 تا 30 دور کاهش بده. البته مقاومت 4.7 کیلو را باید به 3.9 تا 3.3 کیلو اهم کاهش دهید.
به جای مقاومت 12 کیلو در بخش 15 ولت یک زنر 12 ولت با مقاومت 100 اهم سری کن جاش بزار . البته زنر درست تر این است 12.5 ولت باشد. با این کار ولتاژ 15 ولت هم کنترل می شود.
دور های اولیه را از 50 دور به 60 دور افزایش بده.
برای اولین آزمایش دیود متصل به 15 ولت را از مدار جدا کن اکنون به 15 ولت نیاز نداریم .حال مدار را به برق بزن اگر اتفاق شگرفی نیفتاد مثل انفجار و دود کردن و... ولتاژ خروجی 5 ولت را بررسی کنید. اگر درست بود مدار را از برق جدا و دیود جدا شده در مدار لحیم کاری کنید. دوباره مدار را به برق بزنید.
اگر درست شد اینجا یک ندایی بده تا ما هم شاد شیم.
Happy
باسپاس.Rolleyes
..
....


با سلام و تبریک سال نو

آقا خیلی ممنونم از کمک های جامع شما
من 5 ساله تو کار الکترونیکم ، خودم فارغ التحصیل کامپیوترم
اما خیلی وقته الکترونیک کار میکنم
تابحال حداقل دروغ نشه 200 تا مدار مونتاژ کردم.
پس بذارید در خصوص این قسمت از صحبت های شما یه توضیحی بدم
نقل قول: با درود
یک کار دیگه بکن .
امیدوارم به قطعات الکترونیک وارد باشید.
گرماکش یا هیت سینک دو قطعه مربوطه مهم است. در مورد ماسفت حتمی است(بدون آن ماسفت زیر و رو میشود).
ببین بعد از اتصالی کدامیک از قطعات سوخته است.
آیا خازنی نشتی یا اتصال کوتاه کرده است.
احتمال میدهم قطعات مربوط و متصل به L2 مانند خازن شیمیایی و دیود آن خراب شده باشد.
قطعات خراب را همینجا گزارش کن .پیش از بستن دوباره مدار و وصل به برق گزارش بدی بد نیست.
باسپاس.Rolleyes
..
....

واقیتش اینه که من بعلت بنود برخی قطعات خودش بجاش مشابه گذاشتم !
مثلا ماسفت 2545 اصلا هیچ جایی فکر نمی کنم بتونید پیدا کنید! من بجاش از IRF840استفاده کردم
دیود هم در تمام نقاط بجای BYV27 از دیود UF5404 استفاده کردم
BYV28دارم ولی 27 ندارم،نیست بخدا(من شهرستانم)

یک نکته مهمی هم بدم اونم این که من جالبه بار اول که این مدار رو ساختم کار کرد مدار ولی خروجی5 ولتی هی قطع و وصل میشد یعنی LED که به 5 ولت وصل کرده بودم زود زود روشن خاموش میشد ویه صدایی هم میود که شاید ار ترانس بود اما بعد از 30 ثانیه بازم منجرب انفجار شد

نقل قول: با درود
ببین با کارهای زیر کارت درست می شود.
دیود متصل به L1 را BYV 27-600 یا UF4007 بگذار .
ترانزیستور MJE13001 را بهMJE13003 بدل کن.
خازن 22 میکرو و 50 ولت را 100 ولت کن.
تعداد دور های L2 را به 25 تا 30 دور کاهش بده. البته مقاومت 4.7 کیلو را باید به 3.9 تا 3.3 کیلو اهم کاهش دهید.
به جای مقاومت 12 کیلو در بخش 15 ولت یک زنر 12 ولت با مقاومت 100 اهم سری کن جاش بزار . البته زنر درست تر این است 12.5 ولت باشد. با این کار ولتاژ 15 ولت هم کنترل می شود.
دور های اولیه را از 50 دور به 60 دور افزایش بده.
برای اولین آزمایش دیود متصل به 15 ولت را از مدار جدا کن اکنون به 15 ولت نیاز نداریم .حال مدار را به برق بزن اگر اتفاق شگرفی نیفتاد مثل انفجار و دود کردن و... ولتاژ خروجی 5 ولت را بررسی کنید. اگر درست بود مدار را از برق جدا و دیود جدا شده در مدار لحیم کاری کنید. دوباره مدار را به برق بزنید.
اگر درست شد اینجا یک ندایی بده تا ما هم شاد شیم.
Happy
باسپاس.Rolleyes
..
....

و اما در مورد خروجی
آقا خروجی زیاد هم نمیتونه تو انفجار تاثیر گذار باشه ها
آخه واقیتش من اون قسمت 5ولتی رو فقط پیچیدم چون فقط 5ولتی لازم دارم
هرچند بعد از انفجارات قسمت 15ولتی رو پیچیدم ولی کلا اصولا من 3.3 ولت آمپر بالا نیاز دارم

و اما نکته مهم !
این که پرسیدید بعد از نفجار کدوم قسمت خراب میشه
آقا همیشه IRF840 خراب میشه :(
شاید از ماسفت خوبی استفاده نکردم :(
توروخدا حالا که همه مسایل رو فهمیدین کمک کنید
واقیتش من فکر میکنم مشکا بقول شما از L1 یا L2 باشه
این نکته رو عرض کنم که وقتی توی مدار قسمت L1 را رو مدار لحیم نمیکنم(یعنی از اون قسمت استفاده نمیکنم)اون وقت مدار نمسوزه
یعنی با وارد شدم L1 هست که مدار دچار انفجار شده
خسته شدم از بس فیوز خونمون پرید بخدا :(
مدار سوئیچینگ آمپر بالا برام خیلی نیازه Heart
با درود و تبریک سال نو

خوشحال شدم یک کم شرح دادی .
اندازه های هسته را اگر ذکر کنید ممنون خواهم شد.
فکر کنم" UF5404 متصل به L1 " را به UF5407 یا UF5408 تغییر بدی(یا دوتا UF5404 سری )با همان مدار اصلی کارت درست شه.(ان شا ا...)
چون پیک ضربه ولتاژ بیش از 620 ولت است و برای شرط احتیاط 25 در صد هم افزون بر آن می گیریم.اگر در بار پیشین دیود وصل به سیم پیچ اول نیز سوخته احتمال بیشتر است. UF5404دارای ولتاژ معکوس در حد 400ولت است.
البته ترانزیستور 2SK2545 دارای 600 ولت تحمل و IRF840 دارای 500 ولت تحمل است.
اگر از مدار محافظ جریان 22 صدم اهمی استفاده کردی و ولتاژ "خروجی5 ولتی هی قطع و وصل میشد" ایراد از این دیود متصل به L1 است.
ولتاژ خازن 1000 ولتی و توان مقاومت وصل به این دیود مهم است.

سپاس .
دوست عزیز
در مدار فوق بنظر می رسد
جهت سیم پیچ L2 برعکس باشد
بطور کلی در مدار های سویچینگ فلای بک اگر سیم پیچ اولیه از طرف پایه مثبت
به طرف پایه منفی پیچیده شده باشد در ثانویه از طرف پایه منفی به طرف پایه
مثبت پیچیده می شود
دلیل ان هم این است که وقتی که سویچ (در اینجا موسفت)وصل شده وجریان در سیم
پیچ اولیه برقرار است در طرف ثانویه دیودها نمی گذارند جریانی وجود داشته باشد
وقتی سویچ قطع شد مغناطیس موجود در هسته تضعیف شده ودر ثانویه ودر جهت دیودهاجریان الکتریکی ایجاد می شود.
مساله بعدی دور اولیه است باید مقدار اندوکتانس ان نزدیک 1mH باشد .
L2 چهارونیم برابر کمتر از اولیه
وبقیه بر اساس ولتاز انتظاری کمتر از 10 دور بی باشد
بهتر است خازن اسنوبر از نوع سرامیکی انتخاب شود
مدار های سویچینگ فلای بک در معرض اشباع هسته می باشند
لذا یک فاصله هوایی 1.5 میلی متری در پایه وسط E ایجاد کنید
اینکار را می توان با سمباده چسبیده در روی یک تخته صاف انجام داد
بهتر است نصف اولیه زیر قرقره و نصف دیگر بعد از دیگر سیم پیچها پیچیده شوند
بعلت پدیده پوسته بهتر است تا حد امکان از سیمهای چند رشته استفاده شود
موفق باشید
(۰۳-فروردین-۱۳۹۳, ۰۱:۰۱:۰۵)جلالی نوشته است: [ -> ]دوست عزیز
در مدار فوق بنظر می رسد
جهت سیم پیچ L2 برعکس باشد
بطور کلی در مدار های سویچینگ فلای بک اگر سیم پیچ اولیه از طرف پایه مثبت
به طرف پایه منفی پیچیده شده باشد در ثانویه از طرف پایه منفی به طرف پایه
مثبت پیچیده می شود
دلیل ان هم این است که وقتی که سویچ (در اینجا موسفت)وصل شده وجریان در سیم
پیچ اولیه برقرار است در طرف ثانویه دیودها نمی گذارند جریانی وجود داشته باشد
وقتی سویچ قطع شد مغناطیس موجود در هسته تضعیف شده ودر ثانویه ودر جهت دیودهاجریان الکتریکی ایجاد می شود.
با سلام و درود و شادباش
بر اساس قانون لنز در لحظه وصل چون جریان از سر نقطه دار اولیه خارج میشود پس در ثانویه ها از سر نقطه دار وارد میشود و چون هر سه دیود در ثانویه در قطبیت عکس هدایتند انرژی در هسته ذخیره میشود . با قطع کلید ماسفت جهت جریان در سیم پیچ ها عکس شده و هر سه دیود در خروجی در حالت وصل قرار میگرند.
پس نقشه سیم پیچ و نیمه رسانا ها درست است.

(۰۳-فروردین-۱۳۹۳, ۰۱:۰۱:۰۵)جلالی نوشته است: [ -> ]مدار های سویچینگ فلای بک در معرض اشباع هسته می باشند

با انتخاب درست مقدار سیم پیچها و بیشینه پهنای پالس و رعایت شرط بیشینه ی جریان مدار هسته هیچ گاه به اشباع نمی رود.

سپاس
با سلام و تشکر از شما دوستان

آقا خیلی ممنون از راهنمایی شما دوستان
اول اینو بگم که آقا این دوستمون یه چیزی گفت منم یادم اومد که یک مورد یادم رفته بگم :((

نقل قول: لذا یک فاصله هوایی 1.5 میلی متری در پایه وسط E ایجاد کنید
اینکار را می توان با سمباده چسبیده در روی یک تخته صاف انجام داد
بهتر است نصف اولیه زیر قرقره و نصف دیگر بعد از دیگر سیم پیچها پیچیده شوند
بعلت پدیده پوسته بهتر است تا حد امکان از سیمهای چند رشته استفاده شود
موفق باشید

من متاسفانه تو خود سایت هم از این قسمت واقیتش خیزی نفهمیدم !!
منظورتون از این فاصله هوایی یا 0.6 میلی متر که تو سایت گفته چیه ؟
من لازم باشه عکس هم میگیرم میذارم
ولی من این قسمت رو اصلا متوجه نمیشم
نقل قول: مساله بعدی دور اولیه است باید مقدار اندوکتانس ان نزدیک 1mH باشد .
L2 چهارونیم برابر کمتر از اولیه
خوب حالا این قسمتو من باید تست کنم ؟
مولتی متر victor88 دارم ، میتونم سلف اندازه بگیرم
باید حتما برقرار باشه

نقل قول: اندازه های هسته را اگر ذکر کنید ممنون خواهم شد.
EI28*20
دقیقا همونی که خودش هم استفاده کرده

نقل قول: فکر کنم" UF5404 متصل به L1 " را به UF5407 یا UF5408 تغییر بدی(یا دوتا UF5404 سری )با همان مدار اصلی کارت درست شه.(ان شا ا...)
چون پیک ضربه ولتاژ بیش از 620 ولت است و برای شرط احتیاط 25 در صد هم افزون بر آن می گیریم.اگر در بار پیشین دیود وصل به سیم پیچ اول نیز سوخته احتمال بیشتر است. UF5404دارای ولتاژ معکوس در حد 400ولت است.

آقا لطف کنید ببینید یکی از این دیودها میشه : اینها رو هم دارم
SR360
UF4006
BYV28-200

نقل قول: فکر کنم" UF5404 متصل به L1 " را به UF5407 یا UF5408 تغییر بدی(یا دوتا UF5404 سری )با همان مدار اصلی کارت درست شه.(ان شا ا...)

اینجا هم فکر کنم منظورتون موازی بود ها !
راستی اگه اون دیود های بالا هیچ کدوم نمیشه ، میتونید خودتون یه مدل معادل معرفی کنید
آخه من اگه انشــــــــــــــاالله موفق بشم ، از این مدار زیاد خواهم ساخت.

نقل قول: اگر از مدار محافظ جریان 22 صدم اهمی استفاده کردی و ولتاژ "خروجی5 ولتی هی قطع و وصل میشد" ایراد از این دیود متصل به L1 است.
ولتاژ خازن 1000 ولتی و توان مقاومت وصل به این دیود مهم است.
بله از مقاومت 0.22 اهم 1 وات و 3 وات استفاده کردم
خازن 2.2 نانو 1000 ولتی هم از اونایی که تو مدار پاور کامپیوتر هست استفاه کردم.
همونایی که آبی هستن.روشون نوشته : 222 - 1KV
مقاومت اون هم که 1 واتی هست

حالا دوستای خوبم من چیکار کنم
آقا مدارش رو کلاٌ درآوردم ولی حالا دیگه روحیه گرفتم بازم میخوام برم لحیم کنم
اما خواهش میکنم در مورد اون فاصله هوایی نمیدونم 0.6 هم توضیح بدین دیگه....


خیـــــــــــــــــــــــــــلی ممنون
نقل قول: فکر کنم" UF5404 متصل به L1 " را به UF5407 یا UF5408 تغییر بدی(یا دوتا UF5404 سری )با همان مدار اصلی کارت درست شه.(ان شا ا...)
چون پیک ضربه ولتاژ بیش از 620 ولت است و برای شرط احتیاط 25 در صد هم افزون بر آن می گیریم.اگر در بار پیشین دیود وصل به سیم پیچ اول نیز سوخته احتمال بیشتر است. UF5404دارای ولتاژ معکوس در حد 400ولت است.

راستی این مسئله هم الان یادم اومد
دوست عزیز جهت اطلاع عرض کنم شما که میگید مشکل از دیود هست،
بعد از هر انفجار ماسفت هست که میسوزه!دیود ها همه سالم میمون
صرفاٌ جهت اطلاع گفتم.....
(۰۳-فروردین-۱۳۹۳, ۱۳:۳۱:۴۶)sinastar نوشته است: [ -> ]راستی این مسئله هم الان یادم اومد
دوست عزیز جهت اطلاع عرض کنم شما که میگید مشکل از دیود هست،
بعد از هر انفجار ماسفت هست که میسوزه!دیود ها همه سالم میمون
صرفاٌ جهت اطلاع گفتم.....
با درود فراوان به همگی
اگر جایی جملاتم را نپسندیدید امیدوارم به دل نگیرید و ما را ببخشید.
در زمان قطع ماسفت سیم پیچ L1 دارای ولتاژ عکس قبل شده و با شکستن سد ولتاژ معکوس در این دیود ولتاژ زیادی در حد بیش از دو برابر ولتاژ نوک تا نوک برق شهر(2*311=622 ولت) روی درین و سورس ماسفت افتاده و آن را خراب می کند. ولتاژ تحمل ماسفت IR840 در قطع نیز 500 ولت است و کمتر از حساب و کتاب ما است و واویلا ... . در حالی که دیود UF5404دارای ولتاژ معکوس در حد 400ولت است. حال اگر دیود شما ولتاژ تحمل معکوس بیشتری داشته باشد ولتاز در حد فقط یک قله برق شهر به درین سورس ماسفت میرسد که کار ما درست است.

برای دیود از UF4006 بهره بگیر. UF4007 که عالی میشود. از دیودهای FR307 FR207 FR157 FR107 که در بعضی پاور های رایانه و شارژرهای گوشی و دیگر منابع تغذیه کلیدزنی (سوییچینگ) و... هست نیز می توان بهره گرفت. با UF5407 عالی تر هم میشه.
از هر دیود سریع با جریان میانگین یک آمپر به بالا و ولتاژ 1000 ولت میتوان بکار برد. دیود حتما سریع باشد .

اگر دیودهایی که داری کمتر از 800 ولت است سری کن تا ولتاژ تحمل معکوس آن افزایش پیدا کند. با سری کردن دو دیود UF5404 به ولتاژ 800 ولت میرسی.

فاصله هوایی بین محل اتصال دو تکه هسته فریت است که در این مورد در سه جا ی هسته است در مرکز و دو مسیر مغناطیسی بیرونی. این فاصله هوایی برای کاهش تلفات هسته ضروری است . چون این کار پسماند مغناطیسی هسته را کاهش میدهد. باقیش را از منبع اصلی مدار و مرحله 6 کمک بگیر.
برای اطلاعات بیشتر بگرد دنبال طراحی منابع تغذیه کلید زن یا سوییچینگ البته باید به مغناطیس و مدارات الکتریکی و الکترونیکی تسلط داشت.

ترانس ضربه گیر بعد از فیوز و ان تی سی را بگویید چه کردید بد نیست اگر فیوز نیم آمپر بکار ببری فکر نکنم کار به فیوز اصلی خانه بکشد.

حالا که اوستا مدار ساختنی بگرد تو وب یک چند تایی مدار فیوز الکترونیکی تند کار پیدا کن انواع رله ای با افت ناچیز ولتاژ بهتر است تا دچار فیوز پراندن برق خانه نشی و هر بار مدار این چنینی داشتی بزاری سر راهش تا تو سوختن قطعه تلفات کمتری بدی. تو سرچ عکس موتور ها بیشتر پیدا میکنی.

راستی قطر سیم پیچ ها رعایت شده است. اگر مدار کار کرد و سیم نامناسب بکار برده باشی در بار کامل ترانس گرم شده و از تعادل خارج میشود.
البته این را گفتم برای وقتی که مدار به درستی کار میکرد تا دوباره پیغام ندی بعد از چند دقیقه از کار مدار باز خراب شد.

پیش از اینکه مدار را ببندیم از درستی تمام قطعات خاطر جمع شیم بد نیست.

سپاس بسیار.


.
صفحه‌ها: 1 2