۲۳-اردیبهشت-۱۳۹۳, ۱۷:۴۲:۳۶
سلام دوستان
من یک درایور پل H موتور DC با استفاده از چهار عدد ماسفت IRFP150N درست کردم . مشکل اینجاست که موتور باید با جریان 120 میلی امپر کار کنه ولی عملا 90 میلی امپر بیشتر نمیکشه و سرعتش به مراتب پایین هستش . موتور 24 ولت هستش . البته زمانی که ولتاژ تحریک گیت ماسفت ها رو به 27 ولت :surprised: می رسونم مشکل حل می شه . جالب اینجاست که ولتاژ موتور رو که زیاد می کنم هیچ تغییری در سرعت ایجاد نمیشه .
یک ازمایشی که انجام دادم این بود که با استفاده از یک عدد ماسفت IRFP150N موتور رو راه اندازی کردم البته موتور رو روی درین ماسفت سوار کردم . و با ولتاژ تحریک 5 ولت ، برای گیت موتور مثل مرد به درستی کار می کرد . دوباره برگشتم سر درایور پل دیدم مثلا توی چپگرد اون ماسفتی که موتور به سورسش وصل شده ، بین درین سورسش 0.5 ولت افت ولتاژه و ماسفت سر راه بعدیش هیچ افت ولتاژی نداره .
طبق دیتاشیت این نوع ماسفت :
ولتاژ درین سورس 100 ولت
جریان درین 42 امپر
و مقاومت درین سورس (ON ) در حدود 0.036 اهم هستش
دوستان برای رفع این مشکل چه راه حلی پیشنهاد می کنید ؟؟
با تشکر
من یک درایور پل H موتور DC با استفاده از چهار عدد ماسفت IRFP150N درست کردم . مشکل اینجاست که موتور باید با جریان 120 میلی امپر کار کنه ولی عملا 90 میلی امپر بیشتر نمیکشه و سرعتش به مراتب پایین هستش . موتور 24 ولت هستش . البته زمانی که ولتاژ تحریک گیت ماسفت ها رو به 27 ولت :surprised: می رسونم مشکل حل می شه . جالب اینجاست که ولتاژ موتور رو که زیاد می کنم هیچ تغییری در سرعت ایجاد نمیشه .
یک ازمایشی که انجام دادم این بود که با استفاده از یک عدد ماسفت IRFP150N موتور رو راه اندازی کردم البته موتور رو روی درین ماسفت سوار کردم . و با ولتاژ تحریک 5 ولت ، برای گیت موتور مثل مرد به درستی کار می کرد . دوباره برگشتم سر درایور پل دیدم مثلا توی چپگرد اون ماسفتی که موتور به سورسش وصل شده ، بین درین سورسش 0.5 ولت افت ولتاژه و ماسفت سر راه بعدیش هیچ افت ولتاژی نداره .
طبق دیتاشیت این نوع ماسفت :
ولتاژ درین سورس 100 ولت
جریان درین 42 امپر
و مقاومت درین سورس (ON ) در حدود 0.036 اهم هستش
دوستان برای رفع این مشکل چه راه حلی پیشنهاد می کنید ؟؟
با تشکر