۱۱-اسفند-۱۳۹۳, ۱۲:۲۳:۵۲
درود به یاران انجمنی
جدی نگیرید. 'a.mehran دوست داریم.
اگر اصول زیر رعایت شود مشکلی پیش نمی آید.
============
milad15m گرامی
فقط یک بررسی درونی در فرز بکن ببین موتور AC است.
چون بعضی از این موتورهای فرز یا دریل DC جاروبک دار است که یک پل دیود بعد از برق متناوب
دارد که مدار برایشان ممکن است خوب نباشد..
مداری که خودت انتخاب کردی برای موتور AC عالی است.
دیاک به شماره DB3 هم تو بازار فراوان است.
خازنهای 1و 2 را هم 450ولت ذیسی یا 275ولت ای سی(Vac) بگذارید.
آمپر روی دستگاه فرز را بخوانید 2 تا 5 برابر آن را برای ترایاک بگذارید .
" گرماکش برای ترایاک فراموش نشود."
ولتاژ ترایاک 500 ولت به بالا بهتر است.
سیم پیچ 200 میکرو هانری هم باید تحمل یک و نیم برابر جریان نامی فرز را بکند.
مقاومتهای 2و3 را هم یک وات به بالا باشه خوبه است.
یک وریستور 260 تا 275 ولت ای سی(Vac) و فیوز برای مدار بذاری محافظت تمام میشه. البته وریستور ها هم تعاریفی در ولتاز و جریان و توان لحظه ای دارند.
فیوز با موتور سری میشود و
وریستور بعد از فیوز بین نول و فاز قرار میگیرد تا با افزایش بیش از
حد ولتاژ فاز نسبت به نول , جریان زیاد از واریستور رد شود و فیوز قطع گردد.
جریان فیوز را هم در بازه 140درصد جریان موتور تا ( 75 تا 80 ) درصد تحمل ترایاک باشه خوبه.
اگر دیدی خیلی موتور فرز ضعیف کار میکند مقاومتهای 2و3 را میتوانی نیم اندازه بکار برد.
ولوم نو بنداز چون مکانیکی است زود خراب نشود.
از دیمر جارو برقی ها در توان 1000 تا 2500 وات هست میشه بهره گرفت.
بعضی دریل ها که کنترل دوری هستند همچین مداری دارند. یک دریل موتور سوخته گیر بیار که مدارش سالم باشه.
(۱۰-اسفند-۱۳۹۳, ۲۲:۲۰:۲۰)a.mehran نوشته است: [ -> ]نه دریل و نه فرز اصولی نیست که دیمر بزاری روشونآخ آخ بده دلسرد کردن مردم . مگه آبسرد کنی
حالا خودت بزاری میفهمی چرا میگم
هم قدرتش کم میشه
هم دیمرت اگه قوی نباشه انا الیه و ... :d خلاصه خدا بیامرزتش
جدی نگیرید. 'a.mehran دوست داریم.
اگر اصول زیر رعایت شود مشکلی پیش نمی آید.
============
milad15m گرامی
فقط یک بررسی درونی در فرز بکن ببین موتور AC است.
چون بعضی از این موتورهای فرز یا دریل DC جاروبک دار است که یک پل دیود بعد از برق متناوب
دارد که مدار برایشان ممکن است خوب نباشد..
مداری که خودت انتخاب کردی برای موتور AC عالی است.
دیاک به شماره DB3 هم تو بازار فراوان است.
خازنهای 1و 2 را هم 450ولت ذیسی یا 275ولت ای سی(Vac) بگذارید.
آمپر روی دستگاه فرز را بخوانید 2 تا 5 برابر آن را برای ترایاک بگذارید .
" گرماکش برای ترایاک فراموش نشود."
ولتاژ ترایاک 500 ولت به بالا بهتر است.
سیم پیچ 200 میکرو هانری هم باید تحمل یک و نیم برابر جریان نامی فرز را بکند.
مقاومتهای 2و3 را هم یک وات به بالا باشه خوبه است.
یک وریستور 260 تا 275 ولت ای سی(Vac) و فیوز برای مدار بذاری محافظت تمام میشه. البته وریستور ها هم تعاریفی در ولتاز و جریان و توان لحظه ای دارند.
فیوز با موتور سری میشود و
وریستور بعد از فیوز بین نول و فاز قرار میگیرد تا با افزایش بیش از
حد ولتاژ فاز نسبت به نول , جریان زیاد از واریستور رد شود و فیوز قطع گردد.
جریان فیوز را هم در بازه 140درصد جریان موتور تا ( 75 تا 80 ) درصد تحمل ترایاک باشه خوبه.
اگر دیدی خیلی موتور فرز ضعیف کار میکند مقاومتهای 2و3 را میتوانی نیم اندازه بکار برد.
ولوم نو بنداز چون مکانیکی است زود خراب نشود.
از دیمر جارو برقی ها در توان 1000 تا 2500 وات هست میشه بهره گرفت.
بعضی دریل ها که کنترل دوری هستند همچین مداری دارند. یک دریل موتور سوخته گیر بیار که مدارش سالم باشه.