۱۶-دى-۱۳۸۵, ۱۹:۵۱:۱۸
سلام
یکی از اقوام یه برنامه انبارداری-حسابداری-پرداخت حقوق پرسنل به من سفارش داده و گفته که میخوام کار کردن باهاش ساده باشه و اصطلاحات و منوهای ساده داشته باشه و خیلی اصطلاحات حسابداری نداشته باشه...
حالا مشکل اینه که منم زیاد با حسابداری آشنا نیستم و چند تا (100 تا) سوال دارم...
1- اول اینکه حساب صندوق چیه و اصولا به چه دردی میخوره ؟
ظاهرا هر چی دخل کاره میریزن توش و هر چی خرجه ازش کم میکنن !. حالا آیا وجودش ضروریه ؟ چون طرف ممکنه چند تا حساب بانکی برای دخل و خرجش داشته باشه و آیا فقط حساب صندوق یه حالت فرضی داره که میشه حذفش کرد ؟
2- از سند دریافت و پرداخت چه موقعی باید استفاده کرد ؟ یعنی برای هر دریافت و پرداختی لازمه برنامه سند بزنه ؟ مثلا موقع ثبت یه فاکتور فروش و دریافت وجه یا چک از مشتری باز هم باید یه سند جدا براش بزنیم ؟
فعلا لطفا اینا رو روشن کنید تا مشکلات بعدی...
ممنون
یکی از اقوام یه برنامه انبارداری-حسابداری-پرداخت حقوق پرسنل به من سفارش داده و گفته که میخوام کار کردن باهاش ساده باشه و اصطلاحات و منوهای ساده داشته باشه و خیلی اصطلاحات حسابداری نداشته باشه...
حالا مشکل اینه که منم زیاد با حسابداری آشنا نیستم و چند تا (100 تا) سوال دارم...
1- اول اینکه حساب صندوق چیه و اصولا به چه دردی میخوره ؟
ظاهرا هر چی دخل کاره میریزن توش و هر چی خرجه ازش کم میکنن !. حالا آیا وجودش ضروریه ؟ چون طرف ممکنه چند تا حساب بانکی برای دخل و خرجش داشته باشه و آیا فقط حساب صندوق یه حالت فرضی داره که میشه حذفش کرد ؟
2- از سند دریافت و پرداخت چه موقعی باید استفاده کرد ؟ یعنی برای هر دریافت و پرداختی لازمه برنامه سند بزنه ؟ مثلا موقع ثبت یه فاکتور فروش و دریافت وجه یا چک از مشتری باز هم باید یه سند جدا براش بزنیم ؟
فعلا لطفا اینا رو روشن کنید تا مشکلات بعدی...
ممنون