ايران ويج

نسخه‌ی کامل: به چند روش می شه بازی ساخت؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام

برای بازی ساختن چند روش وجود داره؟
اگه دو روش (با کدنویسی تحت محیط های برنامه نوسیس مثل سی و بدون کدنویسی مثل نرم افزار های بازی ساز) برای بازی ساختن وجود داره پس چرا ما برای ساختن بازی باید با کدنویسی توی محیط های برنامه نویسی وقتمون رو تلف کنیم و بازی بسازیم؟مگه نرم افزارهایی نیستند که بدون هیچ کدنویسی بازی می سازند پس چرا ما باید بشینیم و با کد نویسی و مباحث Direct X و open gll برای ساختن بازی سر وکله بزنیم بسازیم.
فرق این دو چیه که بعضی ها می شینن مدتی طولانی کدنویسی یاد می گیرن بعد دوباره مدتی رو برای کد نویسی صرف می کنن با هزار بدبختی بازی می سازند.چرا همون اول نمیان با همین نرم افزار ها کار کنن!؟
این دو چه مزیت هایی نسبت به یکدیگر دارند که بعضی کدنوسیس رو ترجیح می دن بعضی ها هم بدون کد رو.
اگر هم من اشتباه متوجه شدم(یعنی همچین نرم افزار هایی وجود نداره و کاره اونها یه چیز دیگست)می شه کار این نرم افزار ها رو توضیح بدید.
شرمنده که مطلب رو اینقدر گنگ گفتم اگه م جایی رو متوجه نشدید بگید سوالم رو اصلاح کنم.

خدا حافظ
برنامه هایی که باهاشون بدون کدنویسی بازی میسازن یا همون Game Maker ها دارای امکانات محدودی هستند .
یک موتور بازی حرفه ای معمولا نیاز به یکسری نوآوری ها ، سیستم های به خصوص گرافیکی ، فیزیکی و هوش مصنوعی کاملا منحصربفردی داره که توی Game Maker های معمولی موجود نیست . اصل موفقیت یک بازی ، داشتن نوآوری و خلاقیت هست !

البته اینطور نیست که همه بازیها رو از اول برنامه نویسی میکنن بلکه موتور های بازی رو یکبار مینویسن و در نسخه های بعدی اونو تغییر و تحولش میدن . همچنین خیلی از شرکت های سازنده بازیها از کتابخونه های فیزیکی یا گرافیکی مختلفی هم استفاده میکنند تا بازی رو بهتر و بهتر کنن و از در وقت و هزینه صرفه جویی کنند اما همیشه باید اصل خلاقیت و نوآوری رو حفظ کنند تا بازی که میسازن فروش داشته باشه .
سلام

اگه من درست متوجه شده باشم منظورتون اینکه هردوش رو باید یاد بگیریم تا کار حرفه ای بشه(کد نویسی) و در صورت نیاز در زمان صرفه جویی بشه(Game maker ها).
ممنونم.خیلی بدردم خورد. Heart

خداحافظ