ايران ويج

نسخه‌ی کامل: کسی بانک اکسل بلده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام خدمت دوستان
این سؤال رو دوستم که تو فروم عضو نیست ازم پرسیده
من چیزی نفهمیدم و توضیح بیشتر ازش خواستم:
توی اکسل جدولی دارم که همه ماهه پر میشه در این جدول فیلدهای
نام و نام خانوادگی و کد پرسنلی
اشخاص لازمه البته چون تعداد افراد ثابته ولی ماهنامه تعدادشون کم و زیاد میشه حالا میخواستم بدونم که آیا امکان داره که بازدن کدپرسنلی مشخصات افراد و برام بده تا نیاز به پانچ نباشم البته میتونم با کپی و پیست اینکار بکنم ولی مدتش طولانی میشه و یا اینکه نام و یا نام خانودگیشو بدم تا کد پرسنلی شو نشونم بده تا کنترلش کنم.
باتشکر
اینم توضیح بیشتر:
کسی میتونه با یه مثال ساده این تابعو برای من توضیح بده؟
من دوتا جدول دارم تو یکیش اسامی پرسنل هستش که تعدادش ثابته میخوام بااستفاده از این جدول در جدول دوم با زدن کد پرسنلی مشخصات فردو از جدول اول برداشته تو جدول دوم بیاره آیا امکانش هست یا از یه روش دیگه استفاده کنم.
برام خیلی مهمه اگه راهنمائیم کنین ممنون میشم
باتشکر

یادم رفت بگم: تنها سرنخمون تابعی هست به اسم تابع Vlookup
من هم اکسل بلد نیستم. راستش نمی دونم منظورش از جدول همون Sheet هست یا چیز دیگه.
ولی فرمایش شما متین باید از رابطه ها استفاده کرد.
رابطه ما هم بر اساس فیلد کد پرسنلی هستش.
فرض کنید تو یه جدول کد پرسنلی و نام و نام خانوادگی رو داریم. حالا میخوایم تو جدول دوم با وارد کردن کد پرسنلی، اسم و فامیل بطور خودکار ظاهر بشن.
شما اسم این تاپیک رو گذاشتی: کسی بانک اکسل بلده
در حالی که Excel اصلاً بانک اطلاعاتی نیست. البته می شه بهش وصل شد و توی خود وی بی این امکان گذاشته شده ولی بهتره شما یکی از این نرم افزار های کانورتر(Converter) رو دانلود کنی و اکسل رو تبدیل به اکسس کنی. حالا خیلی راحت می شه بین جداول رابطه برقرار کرد.
خداییش خاک بر سرم کنند که اکسل رو اکسس خونده بودم.
far_222000 نوشته است:شما اسم این تاپیک رو گذاشتی: کسی بانک اکسل بلده
در حالی که Excel اصلاً بانک اطلاعاتی نیست. البته می شه بهش وصل شد و توی خود وی بی این امکان گذاشته شده ولی بهتره شما یکی از این نرم افزار های کانورتر(Converter) رو دانلود کنی و اکسل رو تبدیل به اکسس کنی. حالا خیلی راحت می شه بین جداول رابطه برقرار کرد.
ممنون از توجهتون
ولی من نمی خوام این کار رو با برنامه نویسی انجام بدم. توی خود اکسل می خوام این کار رو انجام بدم.
راستی یه چیز دیگه: منظورش از Table همون Sheet بود.
حالا کسی بلده با اکسل همچین کاری کنه. میخوایم با وارد کردن کدپرسنلی توی یک سطر از کاربرگ 2، اسم و فامیل از توی کاربرگ 1 به کاربرگ 2 LookUp بشن.
نقل قول: اکسل رو اکسس خونده بودم
طبیعیه. آخه ما دانشجوهای کامپیوتر بیشتر با اکسس سروکار داشتیم. دانشجوهای حسابداری رو خیلی اکسل به خوردشون دادن.
سلام،
اگر درست منظورتون رو متوجه شده باشم ( اگه نه ، منو به خاطر خنگیم ببخشید! )
شما باید این کارا رو انجام بدید :
یک پروژه جدید در اکسل باز کنید ، این داده ها را وارد کنید :
کد:
Sheet1 > A1 > 313
Sheet1 > A2 > 114
Sheet1 > B1 > ImamZaman
Sheet1 > B2 > Quran

Sheet2 > A1 > 313
Sheet2 > B1 > =VLOOKUP(Sheet2!A1;Sheet1!A1:Sheet1!B10;2;FALSE)

* if you're using Office2003 , change ";" to "," .

حال اگر در کاربرگ2 و در خونه A1 ، کد پرسنلی(!) رو وارد کنیم ، اسم اون شخص رو در B1 مشاهده می کنیم ! ( مثلا اینجا اگه 114 رو وارد کنیم ، Quran رو میگیریم! )

* ورودی دوم تابع Vlookup ، در واقع محدوده جستجو رو مشخص می کنه . همون طور که می بینید من در اینجا 10 تا خونه رو احتیاطا میگردم ، با وجود اینکه فقط 2 تا خونه توشون اطلاعات هست ( آخه توی صورت مسئله گفتید تعداد افراد ممکن هست کم و زیاد بشه! )