(۰۴-آبان-۱۳۹۳, ۲۲:۲۸:۳۳)lord_viper نوشته است: [ -> ]شما تا حالا تو فروم خارجی فعالیت داشتین؟
یه چندتایی
کد php:
www.edaboard.com
forum.allaboutcircuits.com
www.sonsivri.to/forum
(۰۴-آبان-۱۳۹۳, ۲۲:۲۸:۳۳)lord_viper نوشته است: [ -> ]دیگه از stackoverflow معروفتر فکر نکنم داشته باشم(حدود 60 تا زیر مجموعه داره حتی اشپزی) وقتی کسی میاد پاسخ میده سوال کننده ازش تشکر میکنه +1 رو میزنه و کس دیگه ای هم که از اون جواب استفاده کرده و کامل بوده اونها هم این کارو میکنن اونها این فرهنگ اکثرا درشون نهادینس
تشکر میکنه درست
من با اینش مشکل ندارم
ولی اینکه تا تشکر نکنه از جواب خبری نیست جور نیست
من گفتم؛ صرفا پای پیوست یه فایل وقت گذاشته نمیشه، یکی هست یه فایل آماده پیوست میکنه که زحمتی براش نکشیده
ولی یکی دیگه میشینه تایپ میکنه و ازش تشکر نمیشه
این فروم های خارجی خودشون این فرهنگ و دارن که پست مفید واقع شد تشکر کنن و اجباری تو کارشون نیست
مثل ما نیستن که یه تشکر زورمون میاد بزنیم
خودتون اشاره کردید که این فرهنگ توشون نهادینه شده
پس ما هم بهتره به فرهنگ سازی این کار فکر کنیم
(۰۴-آبان-۱۳۹۳, ۲۲:۲۸:۳۳)lord_viper نوشته است: [ -> ]چرا بعضی از فرومها که خیلی بعد تر از ایرانویج اومدن ولی الان موفق ترند؟
مثلا http://forum.wp-parsi.com/
یکی از علتهاش همین هست
انجمن وردپرس خودتون میدونید با جو اینجا فرق داره
هر دوره یه افزونه جدید نوشته میشه یه تاپیک برای پرسش و پاسخ میذارن
یه قالبی میاد به همین طریق
یه نسخه جدید از وردپرس میاد باز روال ادامه داره
همین باعث میشه مطالب زودتر بروزرسانی بشن و همین به روزرسانی باعث جذب کاربر و... میشه
ولی مسلما اگه به انجمن های مرتبط نگاه کنید وضعیت اینجا خیلی بهتره
حتی با وجود اینکه یه سری در زمینه الکترونیک بروزتر از ما کار میکنن ولی شرایطشون زیاد مثال زدنی نیست
(۰۴-آبان-۱۳۹۳, ۲۲:۲۸:۳۳)lord_viper نوشته است: [ -> ]خب به نظر شما این فرهنگ سازی چطور باید انجام بشه؟
راهکار ما اینه
شما راهکارتو برای فرهنگ سازی بگو شاید از این بهتر باشه
ازنظر من این پرسش کننده است که شرایط رو تعیین میکنه نه صاحب اثر
وقتی یه تعداد بالا سوال پرسیده میشه این انگیزه برای من ایجاد میشه که یه تاپیک مرتبط با این سوالات بزنم
حداقل برای من که شرایط اینطوریه
ولی وقتی کسی پیگیر کار خودش نیست و زورش میاد حداقل اون سوالی که پرسیده رو بیشتر تشریح بده مسلما انگیزه ای هم واسه پاسخ دهی در من نمیمونه
واسه یکی یه دیتاشیت قطعه رو میذاری نمیخواد بره بشینه بخونه از توش اطلاعات بکشه
اون موقع هرچقدر هم تشکر کنه انگیزه ای نمیمونه بخوای بیشتر پابه پاش ادامه بدی
مشکل اینه ما خودمون و با همین شرایط وفق دادیم و کار زیادی هم نمیشه کرد
ولی اینکه حداقل بخواهیم یه تلنگری بر شرایط کنونی بزنیم میشه یه سری کارهای جزئی انجام داد که شاید تغییر نسبتا جزئی تو فرهنگ مون ایجاد کرده باشیم؛
یکیش اینه که همون گزینه تشکر رو برجسته و تو چشم ترش کنیم
شاید اصلا یکی اولین باره فروم گردی میکنه و گزینه تشکر توجهش و جلب نمیکنه
ولی اینکه این گزینه گرافیکی تر و زیباتر توچشم بیاد باعث تشویق به این کار بشه
یا اینکه همین گزینه متنش تغییر کنه به مثلا؛ سپاسگذارم و...
و یه پیشنهاد دیگه که آمار بازدید بصورت برجسته بالای هر تاپیک نمایش داده بشه
اینطوری حداقل اونی که یه کاری رو شروع کرده، به این نتیجه میرسه که مطلبش به قدری مفید بوده که بازدید بیاره
همینا به ذهنم میرسه...