امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جواب اين سوالات از درس آز ماشين 2 رو مي خواستم . کمک
نویسنده پیام
yas_021 آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 3
موضوع‌ها: 2
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۱

تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
ارسال: #1
جواب اين سوالات از درس آز ماشين 2 رو مي خواستم . کمک
1-در اتصال زيگزاک افزايش مس مصرفي چند درصد مي باشد ؟
2- چه اتصالي در بارهاي نامتقارن عملکرد بهتري دارد؟
3-جريان هارمونيک سوم در کدام نوع اتصالات به خروجي منتقل مي شود و باعث غير سينوسي شدن شکل موج ولتاژ خروجي ترانس مي شود . براي رفع اين مشکل چه روش هايي وجود دارد ؟
4- ميزان وابستگي هر کدام از قسمت هاي مدار معادل ترانس را با دامنه ولتاژ و فرکانس ورودي مشروح بيان کنيد .
5-اثرات مزاحم هارمونيک سوم را بنويسيد.
6-راندمان روزانه ترانس چيست؟
7- تاثير مقاومت راه انداز در آزمايش روتور قفل شده چيست ؟ بر روي پارامترهاي آزمايش و مدار معادل به صورت جداگانه بحث کنيد .
8-چرا سيم پيچي استاتور موتوهاي قفسي را معمولا با قابليت اتصال مثلث مي سازند ؟
9- توان و جريان وردوي موتور در حالت ستاره به چه نسبت تغيير مي کند؟
10- آيا جريان راه اندازي به بار موتور بستگي دارد؟مدت زمان راه اندازي چطور؟
12-در يک نيروگاه به چه ترتيب مي توان توان اکتيو و راکتيو را تنظيم نمود؟
13-با ذکر دليل توضيح دهيد که رتور يک ماشين سنکرون معمولا به چه صورت (ورقه ورقه يا يکپارچه)ساخته مي شود
۰۱-دى-۱۳۹۱, ۱۰:۵۳:۱۴
ارسال‌ها
پاسخ
omid_phoenix آفلاین
مدیر بخش
*****

ارسال‌ها: 2,238
موضوع‌ها: 108
تاریخ عضویت: شهریور ۱۳۹۱

تشکرها : 12682
( 15433 تشکر در 4574 ارسال )
ارسال: #2
RE: جواب اين سوالات از درس آز ماشين 2 رو مي خواستم . کمک
جواب یه سری رو میزارم مابقی رو فکر کنم سرچ تو گوگل بزنید پیدا می کنید.

7-با اضافه کردن مقاومت های بیشتر ، موتور بصورت ترانسفورماتور عمل می کنه، یعنی جریان ورودی افزایش پیدا کرده و مطابقا جریان خروجی هم بالا میره و این باعث میشه روتور موتور قفل شده، از حرکت باز بمونه.
8-فکر کنم علتش اینه که تو موتور قفسی نیاز به بار کمتری برای راه اندازی داریم.
9-در لحظه راه اندازی جریان و قدرت 1/3 اتصال مثلث میشن.
10-با قرار دادن مقاومت راه انداز در سیم پیچ استاتور، سرعت راه اندازی کمتر و جریان عبوری بیشتر خواهد شد.
13- بصورت ورقه ورقه میزازند تا جریان های گردابی ایجاد شده رو کاهش بدن.

(آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱-دى-۱۳۹۱, ۱۳:۳۵:۰۳، توسط omid_phoenix.)
۰۱-دى-۱۳۹۱, ۱۳:۳۴:۲۵
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : helma
yas_021 آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 3
موضوع‌ها: 2
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۱

تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
ارسال: #3
RE: جواب اين سوالات از درس آز ماشين 2 رو مي خواستم . کمک
(۰۱-دى-۱۳۹۱, ۱۳:۳۴:۲۵)r0b0 نوشته است: جواب یه سری رو میزارم مابقی رو فکر کنم سرچ تو گوگل بزنید پیدا می کنید.

7-با اضافه کردن مقاومت های بیشتر ، موتور بصورت ترانسفورماتور عمل می کنه، یعنی جریان ورودی افزایش پیدا کرده و مطابقا جریان خروجی هم بالا میره و این باعث میشه روتور موتور قفل شده، از حرکت باز بمونه.
8-فکر کنم علتش اینه که تو موتور قفسی نیاز به بار کمتری برای راه اندازی داریم.
9-در لحظه راه اندازی جریان و قدرت 1/3 اتصال مثلث میشن.
10-با قرار دادن مقاومت راه انداز در سیم پیچ استاتور، سرعت راه اندازی کمتر و جریان عبوری بیشتر خواهد شد.
13- بصورت ورقه ورقه میزازند تا جریان های گردابی ایجاد شده رو کاهش بدن.

مرسی امید جان . آقایی
۰۲-دى-۱۳۹۱, ۱۷:۵۵:۴۳
ارسال‌ها
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوالات نرم افزار matlab akbar8 8 6,661 ۱۴-آبان-۱۳۹۳, ۱۴:۲۳:۳۶
آخرین ارسال: dooook

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS