امتیاز موضوع:
- 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
user1
كاربر تک ستاره
ارسالها: 45
موضوعها: 10
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۵
تشکرها : 6
( 69 تشکر در 22 ارسال )
|
RE: هلیکوپتر!
به نام خدا
آقای بروجردی سلام
افتخار می کنیم از اینکه شما به فکر انجام چنان کار علمی بزرگی هستید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای ساخت هواپیما یا هلیکوپتر مدل حداقل یک تیم چند نفره از مهندسین مشغول طراحی و فعالیت هستند.
اصولا ساخت هلیکوپتر به خاطر نوع ساختار و پروازش مشکل تر می باشد.
شما برای طراحی و ساخت یک وسیله پرنده باید دارای علوم کافی در زمینه های مرتبط از جمله مکانیک و هوافضا باشید.
اما راه ساده تر این است که یک کیت طراحی شده از یک وسیله پرنده را خریداری کرده و آن را مونتاژ نمایید یا اینکه یک وسیله پرنده آماده خریده و سعی کنید در آن تغییراتی بوجود آورده و سیستمهای آن را کاملا مطالعه و بررسی کنید که این خود برای اولین کار و کسب تجربه بسیار مهم است.
اما اگر خواستید خود دست به طراحی و ساخت بزنید مرحبا ، اول لازم است در مورد سیستمهای آیرودینامیکی مطالعه بفرمایید.
در مورد سوال آخر شما ، موتورها می توانند دو نوع باشند ، موتورهای بنزینی برای قدرت ، سرعت ، اطمینان و عملکرد بالا و مناسبتر اما هزینه بسیار زیاد و نوع دوم موتورهای الکترونیکی DC با قدرت و تعداد دور بالا که قیمتی بسیار ارزانتر نسبت به موتورهای نوع اول دارند اما از لحاظ مختلف برتریهای کمتری نیز نسبت به آن موتورها دارند.
حداقل ساختار الکترونیکی یک وسیله پرنده مدل به این صورت است که شما برای کنترل آن احتیاج به یک ریموت کنترل چند کانال با برد بالا دارید (فرستنده و گیرنده) مثالا بتوانید مقدار دور موتور (گاز) چپ و راست کردن و بالا پایین کردن آن را کنترل نمایید و یک باطری سبک با قدرت و جریان بالا که پرنده شما قدرت حمل آن را داشته باشد.
موفق باشید.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹-دى-۱۳۸۷, ۱۱:۳۲:۱۶، توسط user1.)
|
|
۰۹-دى-۱۳۸۷, ۱۱:۲۹:۵۴ |
|
تشکر شده توسط : |
t3r!p3000, 1nafar, mr.boroojerdi, Robocup, mahdi20 |
mr.boroojerdi
كاربر تک ستاره
ارسالها: 56
موضوعها: 15
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷
تشکرها : 13
( 44 تشکر در 25 ارسال )
|
RE: هلیکوپتر!
سلام ممنون که توجه میکنید
با اینکه سوم راهنمایی هستم ولی 1 سال مشغول به تحقیقات در مورد موشک ها بودم و تقریبا در مورد آیرودینامیک یه چیزایی بلدم
قبل از اینکه شما در باره ساختار چپ و راست کردن هلیکوپتر بگید به ذهنم رسید که از یک فرستنده و گیرنده استفاده کنم که گیرنده ولتاژ بیرون بده در نتیجه اگر موتور بهش وصل باشه یا ساعتگرد میچرخه یا پادگرد در نتیجه برای کنترل به چپ و راست طرحش رو ریختم ولی برای بلند کردن یه مقدار مردد هستم برای باتری هم لیتیوم موبایل رو در نظر دارم ولی یه بار تست کردم فکر کنم آمپرش پایینه
قبلا از بذل توجه شما سپاسگزارم.
ممنون
راستی اگر ممکنه یه فرستنده و گیرنده با برد زیاد و چهار کانال ( برای کوپتر) و تست شده و عملی بی زحمت بزارید
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰-دى-۱۳۸۷, ۱۵:۱۸:۵۳، توسط mr.boroojerdi.)
|
|
۰۹-دى-۱۳۸۷, ۲۳:۳۹:۲۵ |
|
تشکر شده توسط : |
t3r!p3000, Robocup |
user1
كاربر تک ستاره
ارسالها: 45
موضوعها: 10
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۵
تشکرها : 6
( 69 تشکر در 22 ارسال )
|
RE: هلیکوپتر!
به نام خدا
آقای بروجردی سلام
برای چپ و راست کردن هلیکوپتر مدل نیاز نیست که موتور نسب شده بر روی دم به هر دو جهت بگردد.
به این قسمت خوب توجه کنید:
هلیکوپتر برای بلند شدن از زمین احتیاج به چرخش ملخ بالای سر خود دارد. این چرخش باعث انتقال نیروی زیادی به بدنه می شود. یعنی اگر ملخ به سمت چپ بچرخد بدنه میل زیادی دارد تا به سمت راست بگردد. اگر این نیروی مخالف که توسط چرخش ملخ به بدنه وارد می شود مهار نگردد ، باعث می شود تا هدایت وسیله ی پرنده به طور کلی از دست ما خارج گردد.
دقت کنید: حالا اگر ما بتوانیم با استفاده از همین نیروی مخالف هلیکوپتر را به چرخش در بیاوریم دیگر احتیاج نیست تا موتور هدایت ما به دو طرف بچرخد. به این صورت که در حالت عادی موتور هدایت ما (بر روی دم) نیرویی به اندازه ی نیروی چرخش بدنه تولید می کند تا وسیله از کنترل خارج نشود و به دور خود نگردد. برای چرخاندن بدنه در هوا کافیست دور این موتور را کم یا زیادتر از حالت گردش عادی کنیم ، در این صورت است که وسیله ی ما می تواند تغییر مسیر بدهد.
اما برای بلند کردن وسیله احتیاج به یک موتور قوی با دور بالا دارید و برای ارتباط موتور با ملخ اصلی باید از یک نوع گیربکس افزاینده قدرت استفاده کنید ، چون در حالت شکافتن هوا توسط ملخ اصلی احتیاج به قدرت فراوانی دارید.
در مورد باطری هم به شما بگویم که باطری موبایل به هیچ عنوان مناسب این کار نمی باشد ولی گزینه ی خوب برای انتخاب باطری سری کردن چند باطری نیکل متال می باشد که نسبت به کادمیوم از توان بالاتری برخوردارند.
موفق باشید.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲-دى-۱۳۸۷, ۰۰:۵۶:۲۱، توسط user1.)
|
|
۱۲-دى-۱۳۸۷, ۰۰:۵۳:۰۷ |
|
تشکر شده توسط : |
t3r!p3000, mr.boroojerdi, Robocup |
mr.boroojerdi
كاربر تک ستاره
ارسالها: 56
موضوعها: 15
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷
تشکرها : 13
( 44 تشکر در 25 ارسال )
|
RE: هلیکوپتر!
سلام
ممنون از توجه شما
موتوری که دیدم 8300rpm هستش به نظر شما چطوره؟
در ضمن آیا قدرت موتور با طول ملخ رابطه ای داره؟(فکر کنم داره پس بی زحمت بنویسید!!)
ممنون
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴-دى-۱۳۸۷, ۰۰:۴۶:۰۱، توسط mr.boroojerdi.)
|
|
۱۳-دى-۱۳۸۷, ۱۵:۴۴:۱۳ |
|
تشکر شده توسط : |
Robocup |
mr.boroojerdi
كاربر تک ستاره
ارسالها: 56
موضوعها: 15
تاریخ عضویت: دى ۱۳۸۷
تشکرها : 13
( 44 تشکر در 25 ارسال )
|
RE: هلیکوپتر!
سلام به همگی
عزیزان پس چرا جواب نمدهید؟
در ضمن علاوه بر سوال های قبلی یه سوال دیگه هم دارم واینکه اصلا سروو موتور ها چین( مختصر) و در هلیکوپتر های مدل چه نقشی رو ایفا میکنن و چرا ما ازش استفاده نمیکنیم؟
ممنون
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵-دى-۱۳۸۷, ۰۲:۵۸:۴۷، توسط mr.boroojerdi.)
|
|
۱۵-دى-۱۳۸۷, ۰۲:۴۵:۰۸ |
|
تشکر شده توسط : |
Robocup |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان