امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد یک loading در فلش
نویسنده پیام
miky آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 6
موضوع‌ها: 4
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۵

تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
ارسال: #1
ایجاد یک loading در فلش
لطفا مراحل ساخت یک لودینگ در فلش رو یکی واسه من بگهRolleyes
۱۱-آبان-۱۳۸۵, ۲۱:۳۸:۴۶
ارسال‌ها
پاسخ
ahmad.rayan69 آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 1
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۱

تشکرها : 0
( 1 تشکر در 1 ارسال )
ارسال: #2
RE: ایجاد یک loading در فلش
(۱۱-آبان-۱۳۸۵, ۲۱:۳۸:۴۶)miky نوشته است: لطفا مراحل ساخت یک لودینگ در فلش رو یکی واسه من بگهRolleyes

منبع:سايت شايگان

در اين آموزش شما ياد خواهيد گرفت كه چگونه يك Loading (بار گذاري) و يا به عبارتي Preloader درست كنيد اين Loading تعداد بايت هاي بارگذاري شده و همچنين مجموع بايت ها را نمايش مي دهد.
در اولين قدم صفحه نمايش را در اندازه 450x250 قرار دهيد و در ادامه دو لايه با نامهاي Actions و Loading Bar (به ترتيب از بالا به پايين) و براي هر كدام 2 فريم به كمك كليد F5 درست كنيد.



لايه Actions : در اين لايه دستورات اجراي اين پروژه (Preloader) قرار مي گيرد.
لايه Loading Bar : اين لايه براي قرار دادن Loading استفاده مي كنيم.
حال لايه Loading Bar را انتخاب و به مسير Insert > New Symbol برويد و يا كليد Shift+F8 را فشار دهيد. يك مووي كليپ (Movie Clip) با نام bar درست كنيد.
به درون مووي كليپ bar برويد و سه لايه جديد به نام هاي Actions و Outline و Fill (به ترتيب از بالا به پايين)كه هر كدام 10 فريم دارد درست كنيد.



Actions:در اين لايه Action (دستور) Stop قرار مي گيريد.
Outline: در اين لايه شكلي از loading bar قرار مي گيريد.
Fill: اين لايه Loading bar را از رنگي پر مي كند. اين لايه همچنين وظيفه پر شدن مستطيل در هنگام بارگذاري را دارد.
لايه Outline را انتخاب و به كمك ابزار Rectangle Tool يك مستطيل مثل شكل زير رسم كنيد. به دور اين مستطيل خطي سياه و درون آن را به هر رنگي كه دوست داريد پر كنيد.
قسمت رنگي درون مستطيل را انتخاب و Cut كنيد سپس لايه Fill را انتخاب و به مسير Edit > Paste In Place برويد و يا Ctrl+Shift+V را فشار دهيد. قسمت رنگي را انتخاب كرده و به مسير Insert > Convert to Symbol برويد و يا كليد F8 را فشار دهيد و نام آن را fill قرار دهيد.
در لايه Fill يك KeyFrame در فريم 10 ايجاد كنيد. سپس به فريم اول لايه Fill برويد و اندازه اين مستطيل را كم كنيد (50px x 16px)



بعد از كوچك كردن، فريم اول لايه Fill را انتخاب در قسمت Properties و در قسمت Tween گزينه Motion را انتخاب كنيد حال بر روي فريم 10 كليك و به Motion تبديل كنيد.
لايه Actions را انتخاب و دستور Stop را در فريم اول آن با استفاده از قسمت Actions و يا كليد F9 قرار دهيد.
به Scene اصلي بر گرديد و لايه Loading Bar را انتخاب كنيد. ما در اينجا احتياج به چهار text (متن) داريم كه دو تا Static Text و دو تا Dynamic Text است.
بعد انتخاب ابزار Text tool دو تا Static Text با نام هاي Bytes Loaded و Total Bytes ايجاد كنيد.
و همچنين دو تا Dynamic Text ايجاد كنيد كه براي اينكار بعد از انتخاب ابزار Text tool و كليك بر روي صفحه (ابتدا در روبروي متن Total Bytes كليك كنيد) از قسمت Properties و در قسمت Text tool گزينه Static Text را به Dynamic Text تغيير دهيد و در قسمت Instance Name و Var نام tbytes را تايپ كنيد حال دوباره روبروي متن Bytes Loaded كليك كنيد با تغيير گزينه Static Text را به Dynamic Text (البته اين كار را خود فلش انجام مي دهد)نام آن را bloaded در قسمت Instance Name و Var تايپ كنيد.


حالا لايه Loading Bar را قفل و لايه Actions را انتخاب كنيد. فريم 2 را انتخاب و به مسير Insert > KeyFrame و يا كليد F6 را فشار دهيد. در فريم دستور ( gotoAndPlay(1 را قرار دهيد.


بر روي فريم 1 كليك و اسكريپت زير را در در قسمت Actions بريزيد (Paste)




// tbytes = Total Bytes
tbytes = getBytesTotal()
// bloaded = Bytes Loaded
bloaded = getBytesLoaded()
/*
Basically the code below takes the Total bytes for the swf
the multiplies them by a percentage.
Example = .25 = 25% Loaded, 50 = 50% loaded. .75 = 75% loaded ect...
It then checks the Bytes Loaded to the Total Bytes, If it is Higher
than the current statement it then executes the tellTarget actionscript
*/
if (bloaded >= Number(tbytes * .25)){
tellTarget(box){
gotoAndStop(3);
}
}
if (bloaded >= Number(tbytes * .50)) {
tellTarget(box){
gotoAndStop(5);
}
}
if (bloaded >= Number(tbytes * .75)) {
tellTarget(box){
gotoAndStop(7);
}
}
if (bloaded >= Number(tbytes * .90)) {
tellTarget(box){
gotoAndStop(9);
}
}
if (bloaded == tbytes) {
tellTarget(box){
gotoAndStop(10);
}
gotoAndPlay(11);
}
// end of Script




حال شما يك Preloader طراحي كرديد كه بايد توجه داشت كه اين Scene مربوط به Loading است و براي كار اصلي Scene جديدي ايجاد كنيد. و همچنين در قرار دادن Scene هميشه Scene مربوط به Loading در بالا قرار مي گيرد (مي توانيد با رفتن به مسير Modify > Scene و يا با زدن كليد Shift+F2 پنچره Scene را باز كنيد و نحوه ترتيب Scene ها را مشاهده كنيد.)
۰۹-اسفند-۱۳۹۱, ۱۷:۳۲:۲۹
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : WhiteNoise


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS