امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
l293
نویسنده پیام
saba-a آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 12
موضوع‌ها: 3
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۸

تشکرها : 5
( 8 تشکر در 5 ارسال )
ارسال: #1
Rolleyes  l293
خواهش ميكنم درمورد l293 وپايه هاش وتفاوتش با l298 ومدارات اضافه اي كه داره مطب بذارين .تو رو خدا خيلي حياتيه !!!!!!!!!!!
۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۰۰:۳۳:۰۴
ارسال‌ها
پاسخ
bIGBANG آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 223
موضوع‌ها: 29
تاریخ عضویت: شهریور ۱۳۸۸

تشکرها : 1071
( 1219 تشکر در 284 ارسال )
ارسال: #2
RE: l293
سلام من زیاد در مورد l293 نمی دونم با l298 کار کردم
ولی می دونم که l293 را باید برای هر موتور جدا بگذاری و دیود هرزگرد هم توی خودش داره
موفق باشی
۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۰۰:۵۱:۴۱
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : t3r!p3000, saba-a
t3r!p3000 آفلاین
         
*****

ارسال‌ها: 5,050
موضوع‌ها: 83
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۵

تشکرها : 34447
( 17423 تشکر در 5116 ارسال )
ارسال: #3
RE: l293
مهندس L298 دو آمپریه !

293 ششصد میلی آمپره !
دیود هرز گرد هم داره

فرق دیگه ای ندارن !

البته بسته بندیشون و همینطور قیمتشون هم فرق داره!
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸-بهمن-۱۳۸۸, ۰۰:۴۷:۴۴، توسط t3r!p3000.)
۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۰۱:۱۱:۱۰
ارسال‌ها
پاسخ
ha_60 آفلاین
بنيانگذار سايت
******

ارسال‌ها: 4,637
موضوع‌ها: 216
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۳

تشکرها : 560
( 6556 تشکر در 2385 ارسال )
ارسال: #4
RE: l293
این l298 یکی ذوروزه منو گداشته سر کار تو کاتالوگش نوشته ۲ آمپر ولی با یه هیت سینک خوب اگه از ۲ تا l298 درکل ۳ آمپر جریان بکشی دست نمی شه طرف برد برد به زحمت یک آمپر بهت خروجی می ده
البته یکم فرکانس کاریم زیاد بود ولی در کل چیز جالبی نیست
l293 رو که دیگه نگو یه دستگاهی l293 داشت خراب بود رفتم یه l293 خریدم بستم روش دستگاه رو که روشن کردم ترکید بعد از تحقیق و برسی معلوم شد این l293 سه ۴ مدل آی سی با یه شماره که حتی پایه هاشم با هم فرق می کنه
قیمتشم که خیلی بالاست من نمی دونم چرا خوشم نیومد از این آی سی ها کسی معادل دیگه ای براشون نداره؟

هادی امین زاده
دیدن چیزی که همه می بینند هنر نیست
بانک اطلاعات صنایع ایران.
۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۰۹:۴۲:۲۷
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : t3r!p3000
saba-a آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 12
موضوع‌ها: 3
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۸

تشکرها : 5
( 8 تشکر در 5 ارسال )
ارسال: #5
RE: l293
ممنون از كمك هاتون . پايه هاشو پيدا كردم مي نويسم شايد به درد كسي بخوره!!!
اين ايسي 16 تا پايه دارد ان هم به شرح زير:
پايه ي1:enable1:اين پايه رابه سر مثبت باطري تغذيه ي اي سي وصل مي نماييم.
پايه ي 2:in put1:اين پايه را به يكي از پايه هاي ميكرو كنترلر وصل مي نماييم.
پايه ي3:out put1:اين پايه را به يك سر پايه ي ورودي موتور اول وصل مي كنيم .
پايه ي4وپايه ي5:GND:به زمين (منفي باطري)وصل مي شود.
پايه ي6:out put2:اين پايه را به سر ديگر پايه ي ورودي موتور اول وصل مي كنيم .
پايه ي7:input2:اي پايه را به يكي از پايه هاي ميكرو كنترلر وصل مي نماييم.
پايه ي 8:vs :اين پايه را به سر مثبت باطري تغذيه ي اي سي وصل مي كنيم .
پايه ي9:enable2:اين پايه به سر مثبت باطري تغذيه ي موتور وصل مي شود.
پايه ي10:in put3: اين پايه را به يكي از پايه هاي ميكرو وصل مي كنيم .
پايه ي11:out put3:اين پايه را به يك سر ورودي موتور دوم وصل مي نماييم.
پايه ي 12وپايه ي13:GND:اين پايه ها به زمين (منفي باطري)وصل مي كنيم.
پايه ي14:out put 4:اين پايه را به سر ديگر ورودي پايه ي موتور دوم وصل مي نماييم.
پايه ي15:in put4:اين پايه را به يكي از پايه هاي ميكرو وصل مي كنيم .
پايه ي 16:vss:اين پايه را به سر مثبت باطري تغذيه ي ايسي وصل مي نماييم.
لطفا اگه جايي اشتباه كردم حتما تذكر بديد. اين اولين مطلبي كه من نوشتم پس تشكر يادتون نره!!!!!!!
۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۱۳:۱۰:۴۱
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : sheitunak, t3r!p3000, alaska
t3r!p3000 آفلاین
         
*****

ارسال‌ها: 5,050
موضوع‌ها: 83
تاریخ عضویت: اردیبهشت ۱۳۸۵

تشکرها : 34447
( 17423 تشکر در 5116 ارسال )
ارسال: #6
راهنمای فارسی L293

اینم راهنمای فارسی L293



.pdf   L293_f.pdf (اندازه: 410.11 KB / تعداد دفعات دریافت: 1,515)
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۱۵:۱۳:۴۳، توسط t3r!p3000.)
۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۱۵:۱۳:۱۱
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : saba-a, alaska


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS