امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
نویسنده پیام
man4toman آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 261
موضوع‌ها: 12
تاریخ عضویت: تير ۱۳۸۷

تشکرها : 318
( 454 تشکر در 178 ارسال )
ارسال: #1
بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
همه چیز درباره Page Rank Google
پیج رنک روش گوگل برای اندازه‌گیری "اهمیت" صفحات است. زمانیكه تمام فاكتورهای دیگر نظیر درصد تکرار کلمات در عنوان صفحه، درصد تعداد تکرار کلمات در متن صفحه، ارزش مکانی کلمات و ... محاسبه شدند، گوگل از‍ پیج رنک برای تنظیم نتایج جستجو، استفاده می‌كند و لذا سایتهایی كه مهمتر هستند به رده‌های بالاتر می‌آیند.

PageRank تنها قسمتي از مسائل تعيين كننده رتبه در ليستهاي گوگل است. به طور مثال شواهد نشان داده است كه گوگل اين روزها به متن موجود در يك href براي تگ <a> اهميت بيشتري قائل است تا PageRank .
PageRank جزئي از داستان ليست شدن در فهرست گوگل است، تلاش گوگل این است که همواره مربوط ترین نتایج را لیست کند، بزرگترین حسن یک موتور جستجو همین است، برای همین همه چیز در پیج رنک خلاصه نمی شود.

چگونه می‌توان PageRank یك صفحه را دانست؟
برای این كار می‌توان تولبار مخصوص گوگل را از آدرس زیر دان لود کنید:


تولبار گوگل چقدر دقیق است ؟
باید توجه کرد پيج رنکی که گوگل در تولبارش نشان می دهد با آنی که عملا در سيستم رتبه بندی اش از آن استفاده می کند، تفاوت دارد. در حقیقت تولبار گوگل دیر به دیر به روزرسانی می گردد و خود گوگل نیز به این موضوع اعتراف کرده است. لذا مدیران سایتها نباید نگران پیج رنک پایین سایت خود در تولبار گوگل باشند زیرا امکان دارد پیج رنک واقعی سایت آنها بیشتر از مقدار نشان داده شده باشد.

همچنین تولبار گوگل‌ در بیان پیج رنک خیلی دقیق نیست. این تولبار دو محدودیت دارد:

تولبار بعضی وقت ها حدس می زند. اگر كاربر، صفحه‌ای را مشاهده كند كه در بایگانی گوگل وجود ندارد، اما صفحه‌ای خیلی نزدیك به آن در بایگانی گوگل وجود دارد، تولبار تخمینی از پیج رنک را نشان می‌دهد.

تولبار تنها جایگزینی از پیج رنک واقعی را نشان می دهد. در حالیكه پیج رنک خطی است، گوگل از یك گراف غیر خطی برای نشان دادن آن استفاده كرده است. لذا در تولبار تغییر از PR=2 به PR=3 نیاز به افزایش كمتری دارد، نسبت به حالتی كه تغییری از PR=3 به PR=4 انجام گیرد.

تمرکز بیش از حد بر روی پیج رنک برای بالا بردن رتبه ها در گوگل بی مورد است. در حقیقت سایتهای می توانند با بهینه سازی صفحات و ارایه محتوای مناسب به رتبه های مناسبی دست یابند.


پیج رنک واقعی:
[تصویر:  gwt5qct2whr0d0en9fjr.png]

و به همین ترتیب ادامه دارد...

در ضمن الگوریتم محاسبه پیج رنک یک فرمول کاملا سری می باشد که گوگل همواره آنرا مخفی و در فواصل زمانی مختلف آنرا تغییر جزئی می دهد که سوء استفاده از آن به حداقل برسد.شما وقتی پیج رنک بالاتری داشته باشید در نتیجه بازدید کننده بیشتری و در نهایت سایت گرانتری خواهید داشت حتی خیلی افراد وب سایت ها را با پیج رنکشان مقایسه می کنند، به قول آقای حسین شرفی (یکی از بنیانگذاران سئو در ایران) اگر سایت شما بمنزله خانه شما در دهکده جهانی باشد ، سایت های با پیج رنک بالا مثل خانه هایی که در بالا شهر قرار دارند هستند.

PageRank چگونه محاسبه می گردد؟

زمانیكه گوگل، هنوز یك پروژه دانشگاهی بود، طراحان آن، فرمول اصلی خود را در محاسبه پیج رنک بدین گونه بیان كردند. البته امكان دارد كه آنها دیگر از این فرمول استفاده نكنند، اما امروزه هم به اندازه كافی دقیق به نظر میرسد.

"فرض كنيم كه صفحه A داراي صفحات T1 تا Tn است كه به آن اشاره مي كنند. d هم يك فاكتور كند كننده ( damping factor ) است كه مقداري بين 0 تا 1 دارد. معمولا براي d مقداري معادل 0.85 انتخاب ميشود. همچنين C(A) تعداد لينكهائي كه اين صفحه به صفحات ديگر داده است. در اين صورت PageRank صفحه A مساوي است با :
کد:
PR(A) = (1-d) + d(PR(T1)/C(T1)+...+PR(Tn)/C(Tn))

d یك فاكتور تضعیف است كه معمولا برابر هشتاد و پنج صدم در نظر گرفته میشود. T1, T2,..., Tn صفحاتی‌اند كه به صفحه A لینك داده اند. C(T1) نیز تعداد لینك‌هایی است كه از صفحه T1، خارج شده است.


دقت كنيد كه PageRank صفحه Home معمولا دو نيم برابر صفحات داخلي ميباشد. بنابراين حالت سلسله اي راي ها را براي PageRank در يك صفحه متمركز ميكند.
تمامي صفحات تعداد لينكهاي مساوي دارند و تمامي صفحات هم PageRank يكسان دارند.

3 اصل مهم :

اگر صفحه اي داراي اهميت بالائي مي باشد ، آنرا در بالاي مدل سلسله مراتبي قرار دهيد.
اگر صفحات سايت شما داراي لينكهاي خروجي زيادي هستند ، سعي كنيد لينكهاي داخلي سايت را افزايش دهيد تا PageRank صفحات را ثابت نگه داريد .
اگر صفحاتي از سايت شما داراي لينك خروجي نيست ، افزايش تعداد لينكهاي داخلي هيچ تائيري بر PageRank ندارد. پس دقت كنيد كه سايت خود را از حالت قابل استفاده خارج نكنيد.

اهميت داشتن Site Map
داشتن Site Map به دودليل مهم است

اگر كاربر URL اشتباه وارد كند ، اكثر سايتها يك صفحه غير مفيد به عنوان "404 Page not found" نمايش ميدهند. اين براي كاربر مايوس كننده ميباشد. بهتر است كه صفحه اين خطا به حالتي تغيير كند كه اولا علت خطا را نمايش دهد و ثانيا Site Map را هم نمايش دهد .
لينك دادن به Site Map در هر صفحه تعداد لينكهاي داخلي را افزايش ميدهد و در نتيجه از هدر رفتن آراء بر اي ارتقاء PageRank جلوگيري ميكند.

يك layout خوب براي صفحات وب كه شامل document طولاني مي باشد اين است كه ، آن document را به چند صفحه تقسيم كنيم و بروي صفحات يك Navigator براي رفتن به صفحات بعد و قبل قرار دهيم و همچنيم در تمام صفحات هم به صفحه Home يك لينك دهيم.

پس ميتوان گفت كه : با اضافه كردن تعداد لينكهاي داخلي به سايت خود ، مي توانيد PageRank را به طور مساوي بين صفحات سايت تقسيم كنيد.

ولي در مدل سلسله مراتبي ميتوان راي ها را به سمت صفحه Homeمتمركز كرد و PageRank آنرا بالا برد.

از اين روش برخي از سايتها براي بالا بردن PageRank استفاده مي كنند كه اگر رباتهاي گوگل ( Google's robots) متوجه آن شوند به احتمال زياد از حضور آن سايتها در فهرستهاي گوگل جلوگيري ميكنند.

بنابراين ، پيشنهاد ميكنم كه از دو روش صحيح زير براي بالا بردن PageRank سايت خود در گوگل استفاده كنيد.

1 - يك سايت بزرگ داشته باشيد
سايتهاي بزرگ مانند http://news.bbc.co.uk/ داراي دهها و شايد صدها نويسنده و ويراستار خبري ميباشد. هر كدام از صفحات اين سايت داراي مطالب جهاني و مهم هستند و تمامي آنها نيز به صفحه Home سايت لينك داده اند. بنابراين مي بينيم كه PageRank صفحه Home آن 9 از 10 است.

پس هيچ جايگزيني براي محتواي خوب وجود ندارد!

2 - يك چيز مفيد براي ارائه به ديگران داشته باشيد
برای مثال سایت Stat counter تنها سایتی است که به غیر از گوگل دراری پیج رنک 10 است. علت این امر خیلی ساده است میلیون ها سایت هستند که از خدمات آمار گیری Stat Counter استفاده می کنند و در هر کدام از این سایتها باید یک لینک از Stat Counter باشد. پس سایت stat Conter دارای میلیون ها رای است که باعث می شود به پیج رنک دست نیافتنی 10 برسد.

ابزارهاي مفيد رايگان در اختيار ديگران قرار دهيد تا مديران سايتها پس از استفاده از آن با رقبت به سايت شما لينك دهند.

گرفتن لینک از سایتهای دیگر
بسیاری از مدیران به دلیل آشنا نبودن با پیج رنگ گوگل به هنگام لینک گرفتن یا لینک دادن تنها به صفحات دارای پیج رنک بالا فکر می کنند. این تصور اشتباه است، شما اگر مدیر سایتی هستید به محتوای سایتها بیشتر توجه کنید تا پیج رنک آنها. در حقیقت لینک از یک صفحه مرتبط با پیج رنک کم در بالا رفتن رتبه سایتان بسیار موثر است. اگر درخواست لینکی از یک سایت مرتبط اما با پیج رنک کم از شما می شود، آنرا رد نکنید!

منبع: zabet.ir

Improve Your Life
http://www.dttpco.com
۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۴۷:۱۸
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : arnh, sav68
man4toman آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 261
موضوع‌ها: 12
تاریخ عضویت: تير ۱۳۸۷

تشکرها : 318
( 454 تشکر در 178 ارسال )
ارسال: #2
RE: بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
مخفی کردن صفحات سری از دید موتور جستجو

به موتورهای جستجوگر نه بگویید!

دو پروتكل عمده براي منع كردن موتورهاي جستجوگر از بايگاني منابع وب وجود دارد:

• پروتكل robots
• پروتكل robots meta tag

پروتكل robots
می توان با يک فايل متنی و بسيار ساده، ميزان دسترسی موتورهای جستجوگر به محتوای سايت ها را کنترل کرد. اين فايل robots.txt نام دارد و پروتکل حاکم بر آن پروتکل robots نام دارد.
موتور جستجوگر قبل از آنکه وارد سايتی شود، ابتدا فايل ياد شده را درخواست می کند و تمام محدوديت های پيش روی خود در آن سايت را می خواند. نبود اين فايل در يک سايت به معنای نبودن هيچ گونه محدوديتی برای تمام اسپايدرها است (حالت پيش فرض).
موتور جستجوگر بعد از آنکه تمام فايل ها و مسيرهای ممنوع را دانست. شروع به خواندن مطالب سايت می کند و البته به محدوديت های موجود نيز احترام می گذارد (اگر يک اسپايدر مودب باشد!).

نوشتن robots.txt
پروتکل روبوتز تنها دو دستور دارد که به کمک آنها محدوديت های زير مشخص می شوند:

• کدام اسپايدرها محدود شوند.
• کدام مسيرها محدود شوند.

user-agent:
با اين دستور، روبوت ها مشخص می شوند. روبوت (اسپايدر) هر موتور جستجوگر نام مشخصی دارد و برای محدود کردن موتورهای جستجوگر کافی است که نام روبوت های مورد نظر را به همراه اين دستور به کار گيريم. اي دستور به صورت زير به کار می رود:

به عنوان مثال وقتی که روبوت مورد نظر مربوط به گوگل است خواهيم داشت:
کد:
user-agent:googlebot

و همين طور اگر روبوت NorthernLight مورد نظر باشد،آنگاه:
کد:
user-agent:gulliver


با اين دستور مسيرهای ممنوع مشخص می شوند که به صورتهای زير به کار می رود:
کد:
disallow:/path/
disallow:/sales/
disallow:/shopping_card/

برای محدود کردن هر روبوت ابتدا آنرا مشخص کرده و سپس تمام مسيرهای محدود شده برای آنرا ذکر می کنيم:

کد:
user-agent: googlebot
disallow:/test/
disallow:/sales/
و با دستور زير همه روبوت ها می توانند محتوای تمام مسيرها را بخوانند:
کد:
user-agent:*
disallow:

کاربرد * به همراه user-agent به معنای تمام روبوت ها است.
در مثال زير به تمام روبوت ها گفته می شود که خوش آمديد، اينجا خبری نيست، لطفا دور شويد (با زبان خوش!).

کد:
user-agent:*
disallow:/

کاربرد / به همراه disallow به معنای تمام مسيرها است. همچنين برای نوشتن توضيحات در فايل robots.txt از # به صورت زير استفاده می شود:
کد:
# all robots are allowed
user-agent:*
disallow:


شما اگر گاليور بوديد و قصد سفر به سايت آدم كوچولوها را داشتيد با ديدن دستورات زير چه مي كرديد؟

کد:
User-agent:*
Disallow:/

User-agent:Gulliver
Disallow:

فايل robots.txt را کجا بايد قرار داد؟
از مثالهای زیر کمک گرفته و فایل را در محل مناسب آن قرار دهید.

کد:
http://www.iranseo.com/robots.txt
http://www.iranseo.com:6446/robots.txt
http://iranseo.com/robots.txt
و نكات ديگر:
• حتی اگر سايت شما هيچ گونه محدوديتی ندارد توصيه می شود که اين فايل را بر روی سرور خود قرار دهيد. در اين صورت کافيست که به صورت زير عمل کنيد:

کد:
user-agent:*
diallow:



بودن اين فايل به صورت ذکر شده و نبودن آن در هر دو صورت برای موتورهای جستجوگر يک معنا دارد:

آزادی در دسترسی به محتوای سايت

اما وجود robots.txt می تواند نشان از حرفه ای بودن سايت باشد و شايد در رتبه بندی سايت هم مورد لحاظ قرار گيرد.

آزادی در پرتو يک قانون بدون محدوديت بهتر است از آزادی ناشی از بی قانونی!

• همواره يک مسير را ممنوع کنيد و نه يک فايل را.
گيريم که شما فايل rtg.html را برای گوگل به صورت زير محدود کرده باشيد:


کد:
user-agent:googlebot
diallow:/project/html-resources/rtg.html

user-agent:*
disallow:

همانطور كه مي دانيد تنها موتورهاي جستجوگر فايل robots.txt را نمي خوانند و در واقع همه کاربران با خواندن اين فايل می توانند بفهمند که شما چه فايلی را محدود کرده ايد و به راحتی می توانند به آن مراجعه کنند. مثلا آدرس آن مي تواند آدرس زير باشد:

کد:
http://www.your-site-name.com/project/html-resources/rtg.html



• تمام مسيرهای درون اين فايل را با حروف کوچک انگليسی بنويسيد. وب سرورهاي نصب شده بر روي سيستم هاي عامل يونيكس به بزرگي و كوچكي حروف در URL حساس هستند.
• هر سايت تنها می تواند يک فايل robots.txt داشته باشد.
• بعد از آنکه فايل robots.txt را بر روی سرور سايت خود قرار داديد با بررسی Server Logs سايت خود می توانيد بفهميد که آيا موتورهای جستجوگر به محدوديت هايي که تعريف کرده ايد وفادار بوده اند يا خير.
اگر يک موتور جستجوگر به محتوای آن توجه نکرده باشد، می توانيد با آنها مکاتبه کرده و علت را جويا شويد و از آنها بخواهيد که فايل های مسير مورد نظر را از بايگانی خود حذف کنند.
• در ابتدا و انتهای تمام مسيرهای قرار گرفته در Disallow از / استقاده کنيد.

پروتکل robots meta tag
با استفاده از robots.txt توانستيم بعضی از مسيرهای سايت خود را برای همه و يا تنی چند از موتورهای جستجوگر محدود کنيم. می توان با استفاده از يکی از شناسه های HTML هم محدوديت هايي را برای يک صفحه تعريف کرد.
اين شناسه ميزان دسترسی به يک صفحه را معين می کند و به يکی از چهار صورت زير به کار می رود:
کد:
<meta name="robots" content="index,follow">
<meta name="robots" content="noindex,follow">
<meta name="robots" content="index,nofollow">
<meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Index
به معنای اين است که موتور جستجوگر می تواند محتوای صفحه را بايگانی کند. آوردن no بر سر آن به معنای اين است که موتور جستجوگر نمی تواند محتوای صفحه را بايگانی کند.

Follow
به اين معناست که موتور جستجوگر می تواند لينک های موجود در صفحه را دنبال کند. آوردن no بر سر آن به اين معنا است که موتور جستجوگر نبايد لينک های صفحه را دنبال کند.

با استفاده از اين شناسه محدوديت ها به تمام موتورهای جستجوگر اعمال می شود و نمی توان محدوديت های موردی اعمال کرد: همه يا هيچ کدام!
اگر در صفحه ای از اين شناسه استفاده نشده باشد، به معنای index, follow است. يعنی محتوای صفحه خوانده شود و لينک های آن دنبال گردد (حالت پيش فرض).
می دانيد هر يک از چهار ترکيب ياد شده برای چه صفحاتی مناسب می باشند؟

برخی از موتورهای جستجوگر نيز META robots مخصوص به خود دارند ( نظير گوگل) که می توانيد از آنها نيز استفاده کنيد. برای اطلاع از چگونگی استفاده از آنها می توانيد از Help همان موتور جستجوگر کمک بگيريد.

منبع:ایران سئو

Improve Your Life
http://www.dttpco.com
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۵۵:۳۸، توسط man4toman.)
۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۴۹:۴۷
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : sav68
man4toman آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 261
موضوع‌ها: 12
تاریخ عضویت: تير ۱۳۸۷

تشکرها : 318
( 454 تشکر در 178 ارسال )
ارسال: #3
RE: بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
نقشه سایت گوگل Google Sitemap

موتورهای جستجوگر از جمله گوگل از نرم افزاری به نام عنکبوت برای جمع آوری اطلاعات وب استفاده می کنند. آنها به محض اینکه سایتی را پیدا کردند، متن صفحات را می خوانند و لینکها را دنبال می کنند. همه مدیران سایتها تلاش می کنند تا میزان مراجعه عنکبوت به سایت و زمان حضور آن در سایت خود را افزایش دهند.

با بکارگیری تکنیکی که در زیر معرفی شده است شما می توانید با عنکبوت گوگل مهربان تر باشید تا شانس حضور موثرتر سایتتان در نتایج جستجوی گوگل افزایش یابد. برای این کار شما فایلی با نام sitemap.xml می سازید و در روت سایت خود قرار می دهید.
کد:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<urlset xmlns="http://www.google.com/schemas/sitemap/0.84">
<url>
<loc>http://www.zabet.ir/index.asp</loc>
<lastmod>2005-12-07T09:00:30-04:00</lastmod>
<changefreq>always</changefreq>
<priority>1.0</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.zabet.ir/learen/Design.asp</loc>
<lastmod>2005-12-07T09:00:30-04:00</lastmod>
<changefreq>always</changefreq>
<priority>0.9</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.zabet.ir/learen/Training.asp</loc>
<lastmod>2005-12-07T09:00:30-04:00</lastmod>
<changefreq>always</changefreq>
<priority>0.9</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.zabet.ir/learen/Shop.asp</loc>
<lastmod>2005-12-07T09:00:30-04:00</lastmod>
<changefreq>always</changefreq>
<priority>0.9</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.zabet.ir/learen/PersianYahooZabet.asp</loc>
<lastmod>2005-12-07T09:00:30-04:00</lastmod>
<changefreq>always</changefreq>
<priority>0.9</priority>
</url>

</urlset>
<loc> و </loc> آدرس صفحه را مشخص می کنند.
<changefreq> و </changefreq> دوره به روزرسانی شدن محتوای صفحه را مشخص می کنند. شما می توانید ازalways, hourly, daily, weekly, monthly, yearly, never برای این تگ استفاده کنید.
<priority> و </priority>
میزان اهمیت هر صفحه در مقایسه با کل صفحات سایت را نشان می دهد که عددی بین صفر و یک است. سعی نکنید به همه عدد یک داده شود.
استفاده از تگهای <loc> و <urlset> و <url> و اجباری است و بقیه تگها اختیاری می باشند.دقت کنید که تنها موارد مهم در این مقاله ذکر شده است تا از پیچیدگی مطلب کاسته شود.
آدرس چند نمونه دیگر که خیلی ساده آنها را تنظیم کرده ام را می توانید در آدرسهای زیر ملاحظه نمایید:

کد:
www.irpedia.com/sitemap.xml

www.persianblog.com/sitemap.xml
برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به آدرس زیر مراجعه نمایید:

کد:
https://www.google.com/webmasters/sitemaps/docs/en/about.html

بعد از آنکه سایت مپ سایت شما آماده شد و بر روی سرور سایتتان قرار دادید با مراجعه به آدرس زیر و عضویت در گوگل سایت مپ می توانید سایت مپ (های) خود را به گوگل معرفی کنید. گوگل مراجعه به آنها و وضعیت هر یک را بعد به شما نشان خواهد داد.

کد:
https://www.google.com/webmasters/sitemaps/login

منبع:؟؟؟؟

Improve Your Life
http://www.dttpco.com
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۵۴:۵۸، توسط man4toman.)
۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۵۱:۰۷
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : lord_viper, sav68
man4toman آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 261
موضوع‌ها: 12
تاریخ عضویت: تير ۱۳۸۷

تشکرها : 318
( 454 تشکر در 178 ارسال )
ارسال: #4
RE: بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
چگونه از PAGE RANK سایتمان محافظت کنیم

مقلات زیادی در زمینه روشهای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستو نوشته شده است. اما شاید بد نباشد که اینبار نگاهی داشته باشیم به روشهائی که از کاهش رتبه سایت ما در موتورهای جستجو و بخصوص گوگل جلوگیری می‌کند.
همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایتهای موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایتهای زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله سعی خواهم کرد که بر روی روشهای جلوگیری از این کاهش رتبه صحبت کنم.برای دیدن کل مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.
1.تنوع در لینک ورودی: یکی از بهترین مکانهائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای حستحو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید اینک سایتتان را در سایتهای دیگران منتشر کنید. فراموش نکیند که یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایتهای دیگر به سایت شما داده‌اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.
2. ارائه محتوای با ارزش : یکی از بهترین روشهای بازاریابی ( حتی بصورت سنتی آن) استفاده از تکنیک توصیه دوستان (Word of mouth) است. اگر شما در سایتتان به ارائه سرویسهای رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان
3- نام دامنه مناسب : تا حد امکان سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند.
4- استفاده از تبلیغات معمولی : سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.
5- استفاده از محصولات با قابلیت توزیع : ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما ، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایتها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.
6- بررسی وضعیت لینکهای سایت : همیشه در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایتها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.
7- استفاده از کلمات کلیدی : هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.
8- استفاده از سایتهای با رتبه بالا: نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نکهداری رتبه سایت شماداشته باشد.
9- استفاده از گروههای خبری: فراموش نکنید که همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می‌شوند. شرکت در مباحث این گروهها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گروها باقی خواهند ماند.
10- وبلاگ نویسی : هنوز مطالبی که در وبلاگ سایتها نوشته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه این مطالب می‌تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه‌ای که این وبلاک درآن قرار دارد استفاده نمائید

منبع:ایران سئو

Improve Your Life
http://www.dttpco.com
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۵۵:۲۳، توسط man4toman.)
۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۵۴:۳۱
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : sav68
man4toman آفلاین
در حال پیشرفت
***

ارسال‌ها: 261
موضوع‌ها: 12
تاریخ عضویت: تير ۱۳۸۷

تشکرها : 318
( 454 تشکر در 178 ارسال )
ارسال: #5
RE: بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
سایت شما مهمان مهمی دارد!
گفته می شود که SEO یک استراتژی قدرتمند بازاریابی در دنیای آنلاین است و زمانیکه به درستی اجرا شود مطمئنا کاربران بسیاری را به کمک موتورهای جستجوگر روانه سایتها می کند. تصور عمومی بر آنست که SEO کاریست که بعد از طراحی سایت صورت می پذیرد. اما این تصور درست نیست.
اگر شما سایت جدیدی را طراحی می کنید و یا قصد طراحی مجدد سایتتان را دارید، دانستن اینکه موتور جستجوگر چگونه کار می کند، کاربران مخاطب شما چگونه جستجو می کنند و بهترین روش طراحی وب ساییتان چیست، از همان ابتدا می تواند صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان و هزینه شما ایجاد کند.
جستجوگران، بینندگان تصادفی نیستند. زمانیکه آنها یک سری از کلمات را جستجو می کنند، به معنای آنست که آنها کالا یا خدماتی را می خواهند. لذا ترافیکی که به کمک موتورهای جستجوگر در سایت شما ایجاد می شود به معنای مراجعه گروه کاربران مخاطب به سایت شماست.
بسیار گفته شد که کاربران جستجو می کنند لذا بجا خواهد بود که روشن نماییم اصولا با چه ابزاری می توان در وب به جستجو پرداخت. خدمات جستجویی که در وب ارایه می شود را می توان در دو گروه اصلی دسته بندی نمود:
• فهرستها
• موتورهای جستجوگر
تفاوت اصلی این دو گروه نیز در نحوه تشکیل پایگاه داده و جمع آوری اطلاعات آنهاست. در فهرستها، اینکار به عهده انسان است اما در موتورهای جستجوگر جمع آوری اطلاعات پایگاه داده را نرم افزارها انجام می دهند. دانستن تفاوت کار این دو گروه بسیار مهم است زیرا هر یک از آنها به گونه ای متفاوت با سایت شما رفتار می نمایند. فهرست هرگز از وجود سایت شما اطلاع نمی یابد مگر زمانیکه شخصی آنرا به وی معرفی نماید. بعد از معرفی است که ویراستار آن فهرست به سایت شما مراجعه نموده، در صورت رعایت قوانین فهرست و انتخاب گروه مناسب، سایت شما را به پایگاه داده فهرست اضافه می نماید.
اما در موتورهای جستجوگر وضع به گونه ای دیگر است؛ موتور جستجوگر می تواند از وجود سایت شما اطلاع یابد اگر راه ورود آن فراهم شده باشد. در واقع نرم افزار موتور جستجوگر هر لحظه در حال وبگردی و به روز رسانی اطلاع قدیمی و همینطور افزودن اطلاعات جدید به پایگاه داده موتور جستجوگر است.
شما باید سایت خود را با عنوان و توضیحی مناسب به فهرستها معرفی نمایید و بهترین گروه ممکن را برای سایت خود در نظر بگیرید. این کار بسیار مهم است زیرا عموما فهرستها همین عنوان و توضیح را به همراه آدرس صفحه اول سایتتان در پایگاه داده خود قرار می دهند.
راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟
این راه چیزی جز یک پیوند از سایتهای دیگر نیست. اگر می خواهید موتور جستجوگر را به میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شما را بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد زیرا در همان لحظه به سایتهای بسیار دیگری هم دعوت شده است! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. برای روشنتر شدن موضوع، چگونگی کارکرد موتور جستجوگر را با هم بررسی می کنیم.
موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟
طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که آن یک آدرس وب را می یابد، آنرا دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است.
سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.
حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگر تعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شده می باشد.
به آدرس دادن برگردیم. شما می توانید آدرس خود را روی تکه کاغذی مچاله شده به مهمان خود بدهید و یا آنرا به شکلی بسیار با کلاس و خاطره انگیز تقدیمش کنید. حتما همه ما حالت دوم را ترجیح می دهیم. به عنوان مدیر سایت، جنتلمن باشید و به موتور جستجوگر خصوصا گوگل همانند یک دختر زیبا احترام کنید!
پیوندی هم که شما با آن موتور جستجوگر را به پارتی سایتتان دعوت می کنید، بسیار مهم است: همواره پیوند به سایتتان را در سایت (صفحات) مهم دیگر قرار دهید تا موتور جستجوگر نه یکبار که چندین بار به سایت شما از آن طریق مراجعه کند.
موتور جستجوگر، کافیست که آدرس سایت شما را یاد بگیرد. آنوقت می توانید مطمئن باشید که هر ماه حداقل یکبار بدان مراجعه می کند. اما اگر پیوندهای سایتتان در سایتهای معتبر و مهمی باشند آنوقت بیش از یکبار در ماه و حتی هر چند روز یکبار بدان مراجعه می کند.
پیوند دادن و پیوند گرفتن امروزه مقوله ای بسیار جدی میان مدیران سایتهاست. شاید هر روزه میلیونها پست الکترونیک فقط برای این موضوع میان مدیران سایتها رد و بدل می شود. البته مدیران سایتها نیز خسیس شده اند و به سادگی لینک نمی دهند. به سایت شما لینک نمی دهند تا زمانیکه به سایت آنها لینک ندهید: به من لینک بده تا من به تو لینک بدهم! شما هم باید موضوع پیوندها را جدی بگیرید و تعداد پیوندهای به سایتتان را افزایش دهید.
حالا که بحث به اینجا کشیده شده است، اجازه دهید خود را ملزم به رعایت چند قانون ساده کنیم:
• در سایتتان حتما صفحه ای را برای لینک دادن به سایتهای دیگر، اختصاص دهید.
• اگر سایتی محتوای مناسبی دارد ، حتما به آن لینک بدهید حتی اگر از شما درخواست هم نکرده باشد. با اینکار شما به طبیعت اینترنت احترام می گذارید و همچنین منابع مفید را به کاربران سایتتان معرفی می نمایید.
• از سایتهایی لینک بگیرید که به محتوای سایتتان ارتباط دارند.
• لینکها را تنها برای صفحه اول سایتتان درخواست نکنید.
• برای لینک گرفتن از سایتهای با ارزش، وقت صرف کنید.

موفق باشید

Improve Your Life
http://www.dttpco.com
۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۵۶:۴۶
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : ha_60, mbza11, sav68
ha_60 آفلاین
بنيانگذار سايت
******

ارسال‌ها: 4,637
موضوع‌ها: 216
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۸۳

تشکرها : 560
( 6556 تشکر در 2385 ارسال )
ارسال: #6
RE: بانک مقالات درباره SEO - بزبان فارسی
بابا ویکی رو هم حواستون باشه

هادی امین زاده
دیدن چیزی که همه می بینند هنر نیست
بانک اطلاعات صنایع ایران.
۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۲۰:۵۰:۰۰
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : man4toman


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  [آموزشی] فیلم های آموزش فارسی پروژه های PHP faraznet 2 2,244 ۲۴-مهر-۱۳۹۳, ۲۱:۰۹:۲۵
آخرین ارسال: faraznet
  بانک مقالات درباره SEO - بزبان انگلیسی man4toman 8 8,681 ۰۵-شهریور-۱۳۸۷, ۱۵:۳۷:۵۴
آخرین ارسال: man4toman
  **استفاده از بانک اطلاعاتی در کلاینت ساید** arian_vc 4 4,109 ۱۶-فروردین-۱۳۸۷, ۱۶:۴۴:۵۲
آخرین ارسال: mbza11

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS