امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
محل برخورد دو نقطه
نویسنده پیام
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #1
محل برخورد دو نقطه
سلام
میخواستم بدونم چطوری می شه محل برخورد دو نقطه در وی بی رو فهمید.به طور مثال دو شکل با برخورد به یکدیگر ناپدید شوند((اندازه اشکال را نداریم))
خدا نگهدارتان باد.
۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۱۸:۱۶:۰۷
ارسال‌ها
پاسخ
HoseinVig آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 1,165
موضوع‌ها: 97
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۵

تشکرها : 4768
( 2464 تشکر در 677 ارسال )
ارسال: #2
RE: محل برخورد دو نقطه
خوب left و widthو height و top رو که داری یه با یک دستور شرتی و چند تا and میشه اینکارو کرد
الان وقته فکر کردنو ندارم که دستورشو بهت بدم خودت بری تو کارش متوجه میشی

۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۱۹:۰۲:۴۷
ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #3
RE: محل برخورد دو نقطه
سلام
این روشی رو که گفتی رو خودم بلدم می خوام بدونم بدون در نضر گرفتن width ,heigthروش دیگری وجود داره یا نه.
ممنون که جوابم(نه جواب اصلی) رو دادی.
۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۲۳:۲۹:۳۸
ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #4
RE: محل برخورد دو نقطه
سلام
این روشی که گفتی رو خودم می دونم.اگه بدون در نظر گرفتن عرض و ارتفاع اشیا روشی به ذهنتون خطور می کنه ما رو بی نصیب نکنید.((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((اصلاح شده متن قبلی))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۲۳:۴۸:۴۴
ارسال‌ها
پاسخ
HoseinVig آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 1,165
موضوع‌ها: 97
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۵

تشکرها : 4768
( 2464 تشکر در 677 ارسال )
ارسال: #5
RE: محل برخورد دو نقطه
اشکال این روش چیه ؟
و برای چی میخای از روش دیگه استفاده کنی ؟

۲۱-بهمن-۱۳۸۶, ۰۳:۰۲:۱۵
ارسال‌ها
پاسخ
Di Di آفلاین
مدير بخش هك و كرك
*****

ارسال‌ها: 2,358
موضوع‌ها: 116
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۵

تشکرها : 1816
( 4046 تشکر در 1321 ارسال )
ارسال: #6
RE: محل برخورد دو نقطه
سلام آقا سلام!

نکنه این سوال شما با سوال قبلیتون که برای بدست آوردن نقطه روی دایره بود به هم ربط داشته باشه؟؟
من فکر می کنم شما در حال طراحی به بازی هستی که مثلا در یه حالت ساده یه محاجم به شکل مثلا دایره داره دنبال شما می کنه که شما هم احتمالا به شکل دایره یا یه شکل پیچیده دیگه هستید.
حلاصه تعیین محل برخورد این دوتا و همچنین لحظه بخوردشون رو نمی تونی محاسبه کنی.... اگه مشکلت اینه بگو تا کمکت کنم.

۲۱-بهمن-۱۳۸۶, ۱۱:۱۲:۱۷
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #7
RE: محل برخورد دو نقطه
سلام
خودشه خوشم اومد ازت.البته فکر نکنید که یه بازی دارم می سازم که در سطح متوسط به بالاست,میشه گفته یه تمرین برای پیشرفت خودمه.اگه کمکم کنی((لطفا))ازت ممنون می شم.در ضمن اینی که شما گفتی برای این سوالم صدق می کنه اون یکی سوال(دایره)برای یه کار دیگست.
خدا حافظ
۲۱-بهمن-۱۳۸۶, ۱۸:۰۷:۴۶
ارسال‌ها
پاسخ
Di Di آفلاین
مدير بخش هك و كرك
*****

ارسال‌ها: 2,358
موضوع‌ها: 116
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۵

تشکرها : 1816
( 4046 تشکر در 1321 ارسال )
ارسال: #8
RE: محل برخورد دو نقطه
معمولا در این جور مواقع برای هر شکل یا عکس یا .... که قرار حدود اون تعریف بشه ، یک مربع یا دایره محیطی تعریف می کنن و بقیه توابع از جمله تعیین محل دقیق شی ، تعیین طول و عرض و ... رو بر مبنای اون مربع یا دایره محیطی محاسبه می کنن.

۲۱-بهمن-۱۳۸۶, ۱۹:۰۵:۰۰
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
Mamad2003 آفلاین
کاربر با تجربه
****

ارسال‌ها: 1,150
موضوع‌ها: 18
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۲

تشکرها : 9
( 388 تشکر در 232 ارسال )
ارسال: #9
RE: محل برخورد دو نقطه
دوست من ، اون چیزی که شما دنبالشی بحثیه خیلی مفصل با نام Collision Detection یا تشخیص برخورد در زمینه بازی ها و شبیه سازی گرافیکی-کامپیوتری. (هم در حالت 2 بعدی و هم 3 بعدی )
روش های خیلی زیادی وجود دارن و بستگی داره ما چقدر نیاز به دقت عمل داشته باشیم چون هرچه دقت تشخیص رو بخواییم بالا ببریم مجبور هستیم به محاسباتمون اضافه کنیم و پیچیدگی کار بیشتر میشه .
معمولا برای تشخیص برخورد اشیا یا اجسام مختلف ما باید الگوریتم های مختلفی رو استفاده کنیم تا کارایی بالایی داشته باشیم و برنامه ما کند نشه . در هر صورت بطور کلی و همون طور که دوستمون آقای Di Di هم اشاره کردند اولین مرحله ، پیدا کردن یک محدوده برای شکل ، طرح یا جسم مورد نظر هست .

بعنوان مثال Direct3D اینکار رو میتونه برای مدل های سه بعدی انجام بده و برای ما کوچکترین مکعب یا کره ای رو پیدا کنه که مدل ما بطور بهینه توی اون جا میشه . همینطور میتونه به ما بگه دو تا حجم باهم تداخل دارند یا نه . این حجم های محاطی AABB یا axis-aligned bounding box نام دارند . اطلاعات بیشتر اینجاست :

http://en.wikipedia.org/wiki/Bounding_volume

از اینجا به بعد دست ما هست .
خیلی اوقات همین کافیه و کار ما راه میفته ( خصوصا در زمان تشخیص برخورد اشیایی که سرعت برخورد بالا دارند مثلا برخورد گلوله با یک مدل ) اما یک زمانی هست که این تشخیص برخورد خیلی کلیه و دقت کافی نداره . اینجا باید از الگوریتم های خاصی دیگه ای استفاده کنیم و این حجم رو اینقدر کوچیک کنیم و برخورد ها رو بسنجیم تا میزان دقت مورد نر ما بدست بیاد و نتیجه بگیریم آیا برخوردی انجام شده یا نه . این مسئله میتونه تا سطح دقت پیکسل پیش بره !

گويند بهشت و حور و کوثر باشد  ..  جوي می و شير و شهد و شکر باشد
پر کن قدح باده و بر دستم نه      ..   نقدي ز هزار نسيه خوشتر باشد  
۲۱-بهمن-۱۳۸۶, ۲۰:۰۵:۰۹
ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #10
RE: محل برخورد دو نقطه
سلام
از همتون ممنونم. من از همون روش اولی(عرض استفاده میی کنم).ولی مشکل اینجاست این روش که شما می گید (فکر کنم)فقط زمانی صدق می کنه که شکل ما یه صورت هماهنگ مثل مربع یا مستطیل داره اما برای اشکال غیر هماهنگ(منظورم از غیرهماهنگ شکلی که مثلا در یه جا عرض 100 اما کمی بالاتر عرضش 110 اون موقع است که ما به مشکل برمی خوریم)
اگه بازم کسی روشی به ذهنش رسید دریغ نکنه
۲۶-بهمن-۱۳۸۶, ۲۲:۲۹:۱۶
ارسال‌ها
پاسخ
Di Di آفلاین
مدير بخش هك و كرك
*****

ارسال‌ها: 2,358
موضوع‌ها: 116
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۵

تشکرها : 1816
( 4046 تشکر در 1321 ارسال )
ارسال: #11
RE: محل برخورد دو نقطه
دوست عزیز
این هیکل نازنین که برای آواتور من هست رو در نظر بگیر ( همینی که این بغل هستش )

البته می دونم واقعا بدن آماده و پر خط و خوطی هستش! حسابی روغن مالی شده و البته یکمی هم با فوتوشاپ ادیت شده ..... ولی من منظورم دقیقا خود عکس نیست بلکه پس زمینه سفید رنگ اونه!!
این عکس داخل این قاب مستطیل شکل قرار گرفته، اگه یکم دیگه از عرض مستطیل کم کنیم تا قشنگ عضلات ساعد بچسبه به کناره ها و سر این ورزشکار هم به قاب بالاش بچسبه ، اونوقت ما یک قاب محیطی داریم. یا بهتر بگم یک چهار ضلعی محاطی که این عکس داخل اون قرار گرفته.

کاری که برنامه نویس این فروم برای قرار دادن تصاویر ( حالا به طرح ها و اشکال مختلف، باقاب و بی قاب ) کرده این هست که برای هر کدوم یک چهار ضلعی محیطی تعریف کرده. این چهار ضلعی دارای عرضی به اندازه بزرگترین عرض تصویر و طولی به اندازه بزرگترین طول تصویر هست.
در واقع فرقی نداره تصویر چه شکلی باشه و چقدر پبچیده باشه، ما اون رو یک چهار ضلعی فرض می کنیم و طبق ابعاد اون چهار ضلعی باهاش رفتار می کنیم.

حالا اگه باز هم نفهمیدی باید یقه استاد هندستون رو بگیری!!

۲۶-بهمن-۱۳۸۶, ۲۳:۳۴:۰۶
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Wink دادن x و y به دست آوردن رنگ نقطه SayyedAli 1 2,304 ۱۳-شهریور-۱۳۸۸, ۱۴:۳۴:۴۹
آخرین ارسال: pashmaloo
  کمک در تبدیل متن ، مختصات نقطه ، راهنما ، Search 1nafar 13 8,186 ۱۵-تير-۱۳۸۸, ۰۸:۲۴:۲۸
آخرین ارسال: 1nafar
  حذف چند کلمه بعد از پیدا کردن نقطه در textbox hamed_Arfaee 1 2,545 ۱۵-خرداد-۱۳۸۸, ۱۶:۲۳:۲۲
آخرین ارسال: hamed_Arfaee
  نقطه ضعف همه pm senderha...... shagerde-shoma 8 4,243 ۲۴-مرداد-۱۳۸۷, ۱۴:۵۰:۰۳
آخرین ارسال: a_persian_boy
  فاصله بین دو نقطه ΛΛ Θ l-l $ Σ Ω 6 44,314 ۲۱-فروردین-۱۳۸۷, ۱۸:۱۵:۳۸
آخرین ارسال: ΛΛ Θ l-l $ Σ Ω
  بدست آوردن رنگ نقطه ای در عکس mehran20_200 2 2,568 ۱۹-اسفند-۱۳۸۵, ۰۳:۰۱:۱۳
آخرین ارسال: Darg

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS