امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساخت coopterلطفا کمک کنید
نویسنده پیام
sharin آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 2,053
موضوع‌ها: 28
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۹

تشکرها : 3714
( 8171 تشکر در 2772 ارسال )
ارسال: #12
RE: ساخت coopterلطفا کمک کنید
براشلس هم یه نوع موتور DC هست ، با این تفاوت که 3 فاز هست و فرقش با موتور DC های معمولی از زمین تا آسمون هست !
از کجاش شروع کنم؟! :)
مطمئنا اگر کمی در مورد ساختار خود موتور بخونی ، متوجه تفاوت های فاحش می شی.
یه تاپیک هم در مورد موتور براشلس تو همین سایت هست و ساختارش رو دوستان توضیح دادن ، منم همونجا یه چکیده ای از چیزایی رو که باید دونست رو توضیح دادم ، یه سرچ تو سایت بزن.

به طور خیلی خلاصه ، براشلسی که برای کوادکوپتر استفاده می شه ، از نوع outrunner هست ، یعنی روتورش ثابت هست و استاتورش یا همون بدنه اش می چرخه ...
دورش خیلی بالاست ، با این ویژگی گشتاورش در دورهای بالا هم خیلی عالی می شه و بدون گیربکس با پره هایی که در دیتاشیت موتور معرفی شده هم خوب مچ می شه و گشتاور قابل قبولی رو ایجاد می کنه که می تونه به وزن خودش و خیلی بیشتر از اون هم غلبه پیدا کنه ... .

سایز بزرگ دارن ، اما اکثرا متوسط هستن و شفت موتور تا موتور که ملاک هست ، خیر کمتر از 1 متر می شه ، برای سایز متوسط.
چیزی حدود 50 سانتی متر بایستی باشن.
اگر طول بالها کم بشه ، قدرت مانور زیاد می شه و پایدار کردنش زحمت بیشتری دارهه.
اگر طول بالها زیادتر باشه ، پروازش نرم تر و پایدار تر هست و برای امری مثل فیلمبرداری مناسبه ...
بستگی به استفاده و کاربردش باید طراحی بشه ...

بله هزینه زیاد می شه ، اما همش که بخاطر موتور و اسپیدکنترلر نیست ، همون رادیو کنترلش هم که بخواید آماده بگیرید ، 300 و اندی می شه ، باتری هم بین 100 تا 200 ، خود بورد و سنسور ها هم بالای 100 و 200 و ...
موتور esc هم بیاد روش بازم می رهه بالا تر.

کلا بالای 1 تومن خرج بر می دارهه.

۱۰-مرداد-۱۳۹۲, ۰۴:۱۴:۱۱
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : salehjg, saber.k, behzady, Ambassador, omid_phoenix, babyy, salmon
saber.k آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 81
موضوع‌ها: 5
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۲

تشکرها : 176
( 89 تشکر در 47 ارسال )
ارسال: #13
RE: ساخت coopterلطفا کمک کنید
(۱۰-مرداد-۱۳۹۲, ۰۴:۱۴:۱۱)sharin نوشته است: براشلس هم یه نوع موتور DC هست ، با این تفاوت که 3 فاز هست و فرقش با موتور DC های معمولی از زمین تا آسمون هست !
از کجاش شروع کنم؟! :)
مطمئنا اگر کمی در مورد ساختار خود موتور بخونی ، متوجه تفاوت های فاحش می شی.
یه تاپیک هم در مورد موتور براشلس تو همین سایت هست و ساختارش رو دوستان توضیح دادن ، منم همونجا یه چکیده ای از چیزایی رو که باید دونست رو توضیح دادم ، یه سرچ تو سایت بزن.

به طور خیلی خلاصه ، براشلسی که برای کوادکوپتر استفاده می شه ، از نوع outrunner هست ، یعنی روتورش ثابت هست و استاتورش یا همون بدنه اش می چرخه ...
دورش خیلی بالاست ، با این ویژگی گشتاورش در دورهای بالا هم خیلی عالی می شه و بدون گیربکس با پره هایی که در دیتاشیت موتور معرفی شده هم خوب مچ می شه و گشتاور قابل قبولی رو ایجاد می کنه که می تونه به وزن خودش و خیلی بیشتر از اون هم غلبه پیدا کنه ... .

سایز بزرگ دارن ، اما اکثرا متوسط هستن و شفت موتور تا موتور که ملاک هست ، خیر کمتر از 1 متر می شه ، برای سایز متوسط.
چیزی حدود 50 سانتی متر بایستی باشن.
اگر طول بالها کم بشه ، قدرت مانور زیاد می شه و پایدار کردنش زحمت بیشتری دارهه.
اگر طول بالها زیادتر باشه ، پروازش نرم تر و پایدار تر هست و برای امری مثل فیلمبرداری مناسبه ...
بستگی به استفاده و کاربردش باید طراحی بشه ...

بله هزینه زیاد می شه ، اما همش که بخاطر موتور و اسپیدکنترلر نیست ، همون رادیو کنترلش هم که بخواید آماده بگیرید ، 300 و اندی می شه ، باتری هم بین 100 تا 200 ، خود بورد و سنسور ها هم بالای 100 و 200 و ...
موتور esc هم بیاد روش بازم می رهه بالا تر.

کلا بالای 1 تومن خرج بر می دارهه.

ClapClap
امان از دست قیمت ها . . .Angry
براشلس رو چندتایی مقاله خوندم و تا حدودی میدونم
یه موتور 7000 دور مثلا لینک زیر
http://roboeq.ir/#/products/detail/موتور 12 ولت MABUCHI DC/
هم وزن پایین و هم دور بالا داره!
هنوز این قضیه برام مبهمه که چرا DC خوب در نمیاد
۱۰-مرداد-۱۳۹۲, ۰۴:۲۷:۵۲
ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : Ambassador
behzady آفلاین
مدیر بازنشسته
*****

ارسال‌ها: 1,169
موضوع‌ها: 57
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰

تشکرها : 4094
( 6339 تشکر در 2085 ارسال )
ارسال: #14
RE: ساخت coopterلطفا کمک کنید
(۱۰-مرداد-۱۳۹۲, ۰۴:۲۷:۵۲)saber.k نوشته است: هنوز این قضیه برام مبهمه که چرا DC خوب در نمیاد
موتور های DC معمولی جریان پایینی رو تحمل می کنن
برای اینکه این کواد ها بند بشن انرژی زیادی لازم هست
برای همین جریان زیادی باید به موتور وارد بشه
از اونطرف سرعت چرخش بسیار بالا هست برای همین اصطحکاک زیادی هم خواهیم داشت
(برس های داخل موتور) و این عوامل دست به دست هم میدن تا موتور از درون ذوب بشهConfused

به همه عشق بورز، به معدودی اعتماد کن و در حق کسی بدی نکن.
ویلیام شکسپیر

نباید ایمان به انسانیت را از دست دهید. انسانیت یک اقیانوس است؛ اگر قطرات اندکی از اقیانوس کثیف است، اقیانوس کثیف نمی‌شود.
مهاتما گاندی

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
۱۰-مرداد-۱۳۹۲, ۰۸:۱۰:۴۵
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
تشکر شده توسط : Ambassador, omid_phoenix, babyy, saber.k


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS