امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کار با دایرکت ایکس
نویسنده پیام
ayub_coder آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 2
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: شهریور ۱۳۸۵

تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
ارسال: #12
RE: کار با دایرکت ایکس
سلام من چطوري مي تونم دايركت ايكس را از اول ياد بگيرم اگه كتابي چيزي دارين معرفي كنيد
۱۸-شهریور-۱۳۸۵, ۲۲:۳۴:۲۲
ارسال‌ها
پاسخ
ayub_coder آفلاین
تازه وارد

ارسال‌ها: 2
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: شهریور ۱۳۸۵

تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
ارسال: #13
RE: کار با دایرکت ایکس
آقا يكي كمك كنه منم مي خوام كار با دايركت ايكس رو ياد بگيرم
۱۸-شهریور-۱۳۸۵, ۲۲:۴۵:۲۳
ارسال‌ها
پاسخ
Soheilvb آفلاین
کاربر با تجربه
****

ارسال‌ها: 513
موضوع‌ها: 49
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۴

تشکرها : 0
( 129 تشکر در 46 ارسال )
ارسال: #14
RE: کار با دایرکت ایکس
کتاب که نیست فارسی
می خوای یاد بگیری برو تو وبلاگ مهشر آقای شیدایان
sheidaian.persianblog.com
۱۹-شهریور-۱۳۸۵, ۰۵:۳۹:۳۷
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #15
RE: کار با دایرکت ایکس
سلام خسته نباشيد
مي خواستم بدونم چرا در زماني که از متد هاي خود دايرکت ايکس مثلا:رسم خط استفاده مي شه درست کار مي کنه ولي از متد هاي خود وي بي مثل ترسيم خط((متد لاين)) استفاده مي کنيم شکلي که رسم شده پر پر مي زنه
در ضمن اين متد هايي که دايرکت ايکس داره 1: من که نتونستم باهاش سه بعدي درست کنم فقط اشکال دو بعدي درست مي کنه-2:اگر هم مي شه لطف کنيد يه نمونه بذاريد و متدهاي آن را در صورت امکان معرفي کنيد-3:اگر هم برفرض مثال بشه خيلي زمان زيادي بايد صرف کنيم تا با اون يه شکل سه بعدي رو درست کنيم در ضمن فکرم نکنم شکل ما با کيفيت هم بشه-4: اگر هم براي استفاده از اشکال سه بعدي بايد از نرم افزار هاي سه بعدي ساز استفاده کنيم و بعد شکلمون رو داخل وي بي پياده کنيم لطفا بگين چه طوري
آیا روش دايرکت ايکس7 آيا در ورژن هاي جديدتر(دايرکت ايکس8و9و10)فرق مي کنه اگه فرق مي کنه لطف کنيد در صورت امکان آموزش جديدترين ورژن هارو بذاريد
و در آخر اینکه قویترین نرم افزار برای بازی ساختن چیه البته بدون کد نویسی و اگر هم نرم افزار های بدون کد نویسی قوی نیستند یه نرم افزار با کد نویسی(البته آسون باشه)معرفی کنید گرافیک بالایی ندارن
منو ببخشيد که با سوالاتم مزاحمتون شدم ممنون خداحافظ
۱۱-بهمن-۱۳۸۶, ۰۰:۰۹:۴۸
ارسال‌ها
پاسخ
Mamad2003 آفلاین
کاربر با تجربه
****

ارسال‌ها: 1,150
موضوع‌ها: 18
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۲

تشکرها : 9
( 388 تشکر در 232 ارسال )
ارسال: #16
RE: کار با دایرکت ایکس
نقل قول: مي خواستم بدونم چرا در زماني که از متد هاي خود دايرکت ايکس مثلا:رسم خط استفاده مي شه درست کار مي کنه ولي از متد هاي خود وي بي مثل ترسيم خط((متد لاين)) استفاده مي کنيم شکلي که رسم شده پر پر مي زنه

بعلت استفاده Direct 3D از تکنیک خاصی از ( بافر دوگانه) Double buffering به نام Swap chain and page flipping هست . به زبان ساده ، این یعنی زمانی که صفحه اول شما در حال نمایش داده شدن هست صفحه دوم شما همزمان داخل حافظه گرافیکی قرار میگیره و در مرحله بعد به سرعت نمایش داده میشه و شما اون پلک زدن صفحه که به اصطلاح بهش Flicker میگن رو متوجه نمیشید .

بقیه سوال های شما بستگی به ورژن Direct 3D داره . تا ورژن 7 همه چیز متفاوت و شاید خیلی پیچیده بود . کارای دو بعدی توسط Direct Draw و کارهای 3 بعدی با Direct 3D انجام میشد . از نسخه 8 به بعد Direct Draw منسوخ شد و Direct 3D وظیفه ارائه کل متد های دو بعدی و سه بعدی رو بر عهده گرفت . معماری سیستم در نسخه 9 بسیار ساده تر شد و در نسخه 10 کار با ورتکس بافر ها تغییر کرد همین طور استفاده از Fixed pipeline غیر ممکن شد بشکلی که همه رنگ آمیزی ها و نورپردازی ها باید با کدهای Shader ها انجام بشن . نسخه های 8 و 9 و 10 خیلی به هم شبیه هستند اما من کار با نسخه های زیر 9.0C رو پیشنهاد نمیکنم چون تقریبا منسوخ شده فرض میشن
در هر صورت چون DirectX از تکنولوژی COM استفاده میکنه برنامه هایی که با نسخه های پایین تر نوشته شدن معمولا روی سیستم های جدید تر کار میکنن ، دقت کن که این فقط در زمان اجرا برنامه صدق میکنه نه در زمان کامپایل و کد نویسی . پس اگر شما کتابخونه نسخه 9 یا هون SDK رو نصب کردی نمیتونی کدهایی از نسخه 8 رو بنویسی یا اجرا کنی ولی برنامه های از قبل کامپایل شده قدیمی هنوز بدون مشکل باید اجرا بشن .

گويند بهشت و حور و کوثر باشد  ..  جوي می و شير و شهد و شکر باشد
پر کن قدح باده و بر دستم نه      ..   نقدي ز هزار نسيه خوشتر باشد  
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۲۰:۵۶:۲۳، توسط Mamad2003.)
۱۱-بهمن-۱۳۸۶, ۰۳:۰۸:۱۱
ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #17
RE: کار با دایرکت ایکس
سلام
خیلی ممنون که به سوال بنده توجه کردید و پاسخ دادید فقط می خواستم بدونم ما تمام تصاویر سه بعدی رو باید با این متدهایی که گفتید درست کنیم یا با نرم افزارهای سه بعدی ساز(مثل تری دی مکس)بسازیم و بعد در وی بی وارد کنیم اگه جواب قسمت دوم هست چطوری و به چه روشی واردشون کنید.در ضمن اگه مثالی درباره سه بعدی با متد هایی که گفتید بذارید ممنون می شم.وآخرین سوال اینکه چطوری اون مشکل پرپر زدن رو حل کنم اگه متوجه نشدید بگید کدی رو که استفاده کردم بذارم
خدا حافظ
۱۵-بهمن-۱۳۸۶, ۰۹:۵۱:۰۶
ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #18
RE: کار با دایرکت ایکس
سلام به آقایون
سوال سختی پرسیدم کا با بیش از 1000 بازدید کسی نتونسته جواب من تازه کارو بده.
اگه کسی بلده خواشمندم دریغ نکنه.
۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۱۸:۳۲:۱۷
ارسال‌ها
پاسخ
Mamad2003 آفلاین
کاربر با تجربه
****

ارسال‌ها: 1,150
موضوع‌ها: 18
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۲

تشکرها : 9
( 388 تشکر در 232 ارسال )
ارسال: #19
RE: کار با دایرکت ایکس
توی Direct3D هر دو روش پشتیبانی میشه .
1- یکی اینکه شما میتونی با مشخص کردن ضلعها یا همون ورتکس ها مدل های سه بعدی خودت رو بسازی که راه سخت تره و معمولا برای ساخت مدلهایی استفاده میشه که فرمول خاص ریاضی دارند یا بسیار ساده هستند مثل مکعب یا مخروط یا ....( که البته خود D3DX خیلی از این مدل ها رو از پیش تعریف شده داره)
نمونه : http://www.vbexplorer.com/VBExplorer/vb_...angles.asp

2-شما با برنامه های مدلساز مثل Maya ، مدل خودت رو میسازی ( به این مدل های سه بعدی به اصطلاح Mesh گفته میشه ) و با پسوند x. ذخیره میکنی و بعد میتونی توی Direct3D اونها رو استفاده کنی .
نمونه : http://www.xtremevbtalk.com/showthread.php?t=213344

مشکل Flicker توی وی بی رو باید با تکنیک Double Buffering حل کنی . شما ابتدا مقدار autoredraw تصویر رو برابر با True قرار میدی . هر چی میخوای متدهای مختلف ترسیم رو صدا میزنی ( اینجا ترسیم شدن رو نمیبینی چون همه چیز توی حافظه نوشته میشه ) حالا زمانی که میخوای یکدفعه همه چیز رو ترسیم کنی متد refresh تصویرت رو صدا میزنی !

گويند بهشت و حور و کوثر باشد  ..  جوي می و شير و شهد و شکر باشد
پر کن قدح باده و بر دستم نه      ..   نقدي ز هزار نسيه خوشتر باشد  
۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۲۰:۵۵:۱۳
ارسال‌ها
پاسخ
xsalamx آفلاین
كاربر دو ستاره
**

ارسال‌ها: 205
موضوع‌ها: 31
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۶

تشکرها : 313
( 146 تشکر در 38 ارسال )
ارسال: #20
RE: کار با دایرکت ایکس
سلام به همه
اگه کسی بلده یه نمونه سه بعدی با دایرکت ایکس هر چند ساده بذاره تا بهتر متوجه بشیم
ممنون خدا حافظ
۲۶-بهمن-۱۳۸۶, ۱۷:۵۴:۱۷
ارسال‌ها
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  چگونگی استفاده از اکتیو ایکس در برنامه mm_ley 2 2,978 ۱۸-اسفند-۱۳۸۷, ۱۶:۴۲:۳۴
آخرین ارسال: ΛΛ Θ l-l $ Σ Ω
  فریم استایل ایکس پی Payman62 11 6,197 ۰۴-فروردین-۱۳۸۶, ۲۰:۲۵:۰۳
آخرین ارسال: Payman62

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 7 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS